Mijn zoon wil een prikje...

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Huismuisie, 29 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.837
    18.580
    113
    Vrouw
    Ik kijk sowieso geen nieuws, persco's kijk ik meestal wel (meestal op mijn telefoon of tablet) maar mijn zoontje kijkt dan wat anders of is aan het spelen of is al op bed... vind het ook niet nodig dat hij dag in dag uit met corona nieuws geconfronteerd wordt.

Bloem2310 en YaelStone vinden dit leuk.
  2. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Nee, die persconferentie kan mij echt gestolen worden. Alles staat vaak al van tevoren uitgelekt online. De samenvatting lees ik daarna wel. Die belerende woorden van Mark en Hugo heb ik op dat tijdstip geen behoefte meer aan. Dan wil ik gewoon gezellig met m’n kinderen en man de dag afsluiten.

Spectre vindt dit leuk.
  3. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.045
    14.732
    113
    Vrouw
    Ik kijk altijd wel naar de persco. Dan zorg ik dat jongste van 5 al voor die tijd gedoucht en wel in zijn pyjama is. (Hij vindt het super om in pyjama nog naar beneden te mogen:thumup:) Vaak geef ik hem dan de tablet even. Dan is hij tenminste stil. Zijn broer van 9 luistert soms even mee, maar vindt het maar saai. Dus zit dan al snel bij zijn broertje achter de tablet.

Ze krijgen er dus weinig van mee. De groten willen geen persco kijken, die checken later bij ons of in het nieuws of er wat veranderd is.

De kleintjes hoor ik nooit over 'de prik' Zoon van bijna 18 wel. Die staat vooraan in de rij:D Hij heeft echt het gevoel dat zijn leven al een jaar in pauzestand staat. Al het leuke is weg. Hij wil weer door, dus kom maar op met die prik.

4. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Mijn jongste van 5 vroeg gisteren of opa en oma al bijna aan de beurt waren voor een prikje. Journaal kijken we niet met haar erbij. Maar ze krijgt er meer van mee dan wellicht goed is. Ze hoort toch haar grote broer en zus en bijvoorbeeld ook het nieuws op de autoradio.

Met een heel serieus gezicht vertelde ze dat ze het zo fijn zou vinden als opa en oma geprikt zijn en ze hen weer kan zien. Èn ringetjes-worst eten, want dat hebben wij niet.

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Niks mis met zn redenering! Goede analytische kwaliteiten, heel goed dat hij er in duikt en zijn eigen mening vormt op basis van onderzoek. HB is niet makkelijk, het went zolang je maar voldoende zelfvertrouwen hebt en houd. Maar vanaf hier een hele dikke duim omhoog!

Cin85 vindt dit leuk.
  6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Die van ons snapt het helemaal nog niet, gezien haar leeftijd vind ik dat ook niet nodig. Het is niet dat we t verbergen maar als ze zelf niet met "waarom...?" begint er over ga ik er ook niet op in. Ooit een keer een vraag over gehad en heel basic uitgelegd, dat vond ze voldoende.

Ze kijkt gewoon nieuws en persconferentie mee hoor, maar het enige relevante is wanneer ze naar school mag en zelfs dat komt maar sporadisch boven zetten, wanneer je langs dr school loopt bijv. Maar van de week wilde ze niet naar school maar lekker naar oma, samen knutselen en koekjes bakken en misschien bij oma in bad als ze t heeeeeel lief zou vragen?

Iedereen die ze treft met een mondmasker is in haar wereld gewoon een dokter geworden en zo spelen we allemaal mee in haar grote spel zonder dat je het weet, van vuilnisman tot thuismoeder/vader, iedereen in haar wereld is een dokter.

Ach, als je nog zo vrolijk in de wereld staat, ga ik je lol er in niet vernietigen. Bovendien maakt zij iedereen aan t lachen door haar razende enthousiasme en kinderlogica, iets wat we allemaal wel kunnen gebruiken.

Blij dat ze nog te jong is, vind t geen zorgen die een kind zou moeten hebben.

7. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Mijn zoontje vraagt vooral of hij dan grandpa en grandma en uncles en aunties weer kan knuffelen :cry: Hij heeft ze nu al 13 maanden niet meer gezien.

8. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Mijn oudste is er heel erg mee bezig.

Ook omdat hij het op school er veel over heeft met begrijpend lezen (nieuws begrip) daar worden dit soort zaken ook besproken. M'n middelste zoon vindt het allemaal wel prima en vraagt alleen wanneer hij weer kan gaan zwemmen :roflmao:

9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.686
    113
    Nee hoor mijn dochter is nergens mee bezig. Ik leg haar ook niet veel uit vind ik niet nodig om haar daar mee te belasten.

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    De persconferentie kijk ik meestal terug, of zoals de laatste keren gewoon niet en lees het allemaal wel. Meeste is toch al bekend voor die tijd. Dochter hoort zelf natuurlijk ook van alles, is het niet thuis, dan wel op school. Dus ja, die weet wel dat er nu gevaccineerd gaat worden en dr mama er binnenkort ook 1 krijgt. Ik vind dat ook helemaal niet een kind belasten met iets. Ik ben ook heel duidelijk nu dat ik niet weet wanneer dingen weer open gaan, en wanneer zwemles weer start. En ik vertel ook gewoon waarom dat is, omdat er teveel mensen in het ziekenhuis liggen met Corona. Corona is nou eenmaal een groot onderdeel van het leven nu, ook voor een kind, dus in mijn ogen hoort dat er nu bij.

Huismuisie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina