Hallo Ik heb een schatje van een dochter van 2 jaar en 9 maanden. Het is een slanke den. Het is een enorme moeilijke eter en dat ia haar ook wel aam te zien. Ribbetjes kun je tellen, vaak pips en donker onder haar ogen. Ze is 96 cm en 12 kilo. Wat vinden jullie hiervan? Ik ben er vaak wel bezorgd over terwijl het CB en de KA er niets over zeggen..... Groetjes Dreamer
Mijn oudste van bijna 3 jaar is ook 12 kilo maar bij haar kun je geen ribben tellen. Ze is denk ik ongeveer dezelfde lengte, misschien iets kleiner. Hoe ziet haar curve eruit, zit er wel een stijgende lijn in en is lengte en gewicht in verhouding? Je zegt dat de ka en cb er niets over zeggen, maar je kan het toch zelf ter sprake brengen als het je zorgen baart?
Ze komt dan uit op een bmi van 13.02, volgens t voedingscentrum heeft ze iets ondergewicht. Wat eet en drinkt ze zoal? En idd zoals Eylem zeg: kaart je zorgen aan.
Mijn dochtertje wordt deze week drie en weegt 11.8 kg en zal ongeveer dezelfde lengte hebben. Ze is heel fijn gebouwd maar ziet er zeker niet mager of ongezond uit. Is jouw dochtertje altijd aan de lichte kant geweest?
Mijn jongste was op die leeftijd ook maar 12 kilo en nog iets langer. Ze zit met haar lengte net iets boven de middenlijn en met haar gewicht net boven de onderste lijn. Ze is niet zwaar, maar ook niet mager. Ze is wel met 34 weken geboren of dat er mee te maken heeft, weet ik niet zeker.
Bedankt voor de reacties. Ik heb het zeker al eens benoemd hoor maar zij zagen nog geen reden tot zorgen. Morgen weer naar de KA. Als baby was ze niet licht. Normaal. Geboren met een gewicht van 3310 gram, toen ze 1 was woog ze 9 kilo. Toen ze 2 was 11 kilo, in januari was ze 2,5 en 11,7 kilo en 94 cm. Het gaat dus wel in een stijgende lijn. Haar lengte gaat duidelijk harder dan haar gewicht. Ze wordt steeds langer en slanker zeg maar. Wat ze eet: Smorgens brood (soms met moeite 1 en soms bijna 2 dat wisselt heel erg). Soms wil ze er niks op (dsn rooster in een boterham) en soms pasta. Vleeswaren een enkele keer maar verder wil ze niks. Met roosvicee. Tussendoor fruit. Dit gaat de ene keer goed maar soms ook helemaal niet. Met een beker roosvicee. Tussen de middag hooguit 1 boterham en melk. Smiddags probeer ik weer fruit. ( ze lust appel, banaan, peer, mandarijn, druiven). Avondeten eet ze al heel lang heel slecht. Vlees gaat bijna altijd wel goed (hamburger, rundervink, kipfilet, visstick, kibbeling, rookworst en knakworst zijn de dingen die ze lust). Verder witte macaroni, penne of noodles. Witte rijst. Mijn bami die ik zelf maak eet ze wel goed (met kruiden, groente en knoflook en kip), mijn zelfgemaakte groenten tomaten soep eet ze, brocolli is de enige groente die ze zo eet, oja en champignons. Van aardappel wil ze niks weten in welke vorm dan ook. Toetjes is ze ook niet van. Tussendoortjes krijgt ze niet veel. Haar favorieten zijn chocolade, chipjes, stokjes of popcorn. Met koekje maak ik haar niet zo snel blij. Maargoed eerst eten en dan pas wat lekkers uiteraard. Ik geef haar wel elke dag een optimax vitaminesnoepje. Ze heeft lang reflux gehad dus wellicht heeft dit ook wel bij gedragen aan het slechte eten nu. Tot 8 mnd BV gehad en fruit, brood en prakje ging altijd wel goed! Nooit grote hoeveelheden dat moet ik er wel bij zeggen.... Groetjes Dreamer
Chloe woog met 3 jaar 13 kilo en was 95 cm! Ze is een slanke den maar zeker niet mager, hier is ook nog nooit iets over gezegt. Ze heeft de hele week buikgriep gehad dus zal waarschijnlijk nu iets lichter zijn
1 vd tweeling is hier zowat even groot/zwaar als jouw dochter!! In juni wordt ze 4 en ze is 101 cm. Ze weegt 11.6 kilo. In tegenstelling tot bij jou zeurt het cb hier wel enorm.... Maarja aan bouw kun je niets veranderen, haar tweelingzus is 104 cm en 15.2 kilo, ze eten exact hetzelfde! Dochter 1 lijkt op mij met mn bmi van 18, dochter 2 lijkt op mijn vriends familie.. Ze is ook dysmatuur geboren en volgt de onderste lijn, zit daar al vanaf dr geboorte net iets onder (dus echt onderaan de curve, maar hij wordt niet NOG lager) Maar het lijkt mij dat je dochter meer dan genoeg eet, als je ermee zit idd even gesprek bij de kinderarts aanvragen
Oke dank jullie wel! Ik ben misschien te bezorgd dan. Om ons heen zijn allemaal goede eters en vollere kinderen. Misschien meer loslaten.... Ik zal het morgen zeker nog eens benoemen.