Baby drinkt maar door.....

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Zus9, 7 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Hoi,

Mijn zoontje is nu 3,5 week oud en krijgt volledige borstvoeding op verzoek. Naar mijn idee is de productie goed op gang en heb ik een flinke toeschietreflex. Hij drinkt heel gulzig en lijkt onverzadigbaar.
    Ik bied nu 1 borst per keer aan, tussendoor boertjes laten en daarna dezelfde borst nog een (of 2) keer. De andere borst aanbieden is geen succes, die drinkt hij ook rustig leeg en daarna is het spugen geblazen omdat hij gewoon veel te vol zit.
    Soms laat hij zelf los en doezelt hij wat bij mij op schoot, om vervolgens na 5 minuten weer klaarwakker te zijn en weer te willen drinken (en dan heeft hij al een half uur goed en alert gedronken). Ook lijkt hij veel last van krampjes te hebben; trappelt veel met de benen en overstrekken soms.

Het is een kindje wat ook echt nabijheid nodig heeft. Zo kan hij alleen in slaap vallen in de draagdoek, in bed of wandelwagen slaapt hij gewoon echt niet. Logischerwijs draag ik hem dus heel veel in de doek, anders slaapt hij gewoon de hele dag niet.

Hij groeit verder goed en heeft goede plas- en gele poepluiers. Hij oogt alleen nooit verzadigd en tevreden....

Mijn vraag;
    - Hoe weet ik wanneer hij genoeg heeft? Moet ik hem echt net zo lang laten drinken als hij zelf wil? (ik heb het idee dat hij dan 24 uur per dag wil drinken en niet meer zou slapen....) 1 borst blijven aanbieden of toch 2?

Alvast bedankt!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Ik zou kunnen zeggen dat als je kindje goed heeft gedronken het zuigbehoefte is, maar ik heb jullie niet gezien, dus kan dat niet met zekerheid zeggen. Ik zou bellen met een vrijwilliger (VBN of LLL via borstvoeding.nl) of bel een lactatiekundige. Het volledige beeld is belangrijk. Laat je voorlichten over slaap-waak patronen, clusteren, ritme zoeken, opstart. Alles telt mee.

Succes!

Deel Deze Pagina