Roos krijgt vanaf haar geboorte een speentje,vaak moesten we tijdens haar slaap overdag een aantal keren lopen voor een speentje,niet erg maar dat werd steeds vaker en de afgelopen dagen konden we vaak elke 7 min lopen...en zodra die erweer uitvalt begint ze hard te huilen. We hebben al vanalles geprobeerd een knuffeltje of doekje eraan ( dat hij er niet zo snel uitvalt ) maar s'nachts vraagt ze er helemaal niet om. Ook heb ik het idee dat ze wil duimen ( toen ze net geboren was deed ze dat...) ze sabbelt erg veel op haar vuistjes en wordt boos op een geven moment ( net of ze haar duim niet kan vinden...) en als je haar helpt wordt ze ook boos.... Maar hoe kom ik van dat speentje af zonder haar erg veel te laten huilen... Liefs.
Ik heb zelf geen ervaring met speentjes (zoontje wilde nooit, maar goed ook achteraf), maar mijn zus haalde de speen uit de mond van haar kleine als ze net in slaap viel. Soms trapte ze er in en sliep zo door en soms werd ze kort daarna weer wakker. Om lang verhaal kort te maken, uiteindelijk bleek daar laten huilen onvermijdelijk. Ik denk dat je op zo'n jonge leeftijd, waar de zuigbehoefte nog erg aanwezig is, niet heel makkelijk van een speen afkomt, in ieder geval niet zonder slag of stoot. Wil je er echt snel vanaf dan zou ik cold turkey doen, zo kom je er wel het snelst vanaf, maar zullen er een paar dagen veel tranen vloeien, ben ik bang. Anders gecontroleerd geven, dus alleen voor het slapen gaan en als ze in slaap valt eruit halen en hopen dat ze er niks van merkt. En als dat werkt steeds bij minder slaapjes speentje geven. Maar ik denk wel dat het op deze manier heel lang duurt voordat je er vanaf bent. Veel succes!
Ik had ook het probleem van het speentje dat eruit viel en dan kon ik wéér terug. Ik heb op een gegeven moment het speentje gewoon niet gegeven. Als ze dan huilde ging ik na 10 minuten kijken, dan troosten (aai over d'r bol). Als ze dan weer huilde, weer na 10 minuten kijken en troosten. Bleef ze daarna huilen dan haalde ik haar uit bed en trooste haar op mijn armen. Als ze echt overstuur is krijgt ze wel een speentje als troost, anders gaat ze echt niet slapen. Maar is het alleen het jengelen om in slaap te komen krijgt ze hem niet.