Hoe lang last houden van maagzweren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kitty07, 10 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Mijn moeder liep al een hele lange tijd rond met maagklachten.
    Nu heeft ze altijd wel al een gevoelige maag gehad (zolang ik me kan herinneren) maar het laatste jaar toch wel echt heel erg.
    Ze slikt al zeker jaren af en toe maagzuurremmers maar dan af en toe...mss 1x per week ofzo.

Sinds een aantal maanden sliep ze nog nauwelijks en was de pijn vreselijk heftig.
    Uiteindelijk is ze (gelukkig) dan toch maar naar de huisarts gegaan en na ontlasting onderzoek bleek ze idd maagzweren te hebben. :(
    Ze heeft ook wel een stressvolle periode achter de rug met een overleden broer en nog een broer waar het erg slecht mee gaat.

Nu heeft ze dus 3 weken geleden een AB kuur gehad en slikt ze maagzuurremmers. (2x per dag) maar ze blijft toch nog flink klachten houden.
    Ze raakt echt kortademig omdat ze heel oppervlakkig probeert te ademen zodat haar maag niet tegen haar ribben komt.
    Ze voelt haar maag bij elke stap zegt ze......

Is deze pijn wel normaal bij maagzweren? En had dit niet allang een stuk minder moeten zijn?
    Ze heeft vorige week de huisarts al terug gebeld maar die wilt 6 weken afwachten omdat dan de klachten pas echt weg zouden moeten zijn.
    Ontlasting is verder wel goed in orde; geen bloed of slijm erbij oid.

Heeft iemand hier ooit wel eens maagzweren gehad? En hoe lang bleef je daar pijn van houden?

Maak me stiekem best wel zorgen om haar want ze slaapt er ook nauwelijks door...:(

2. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Even een upje.....
    Toevallig iemand hier die ooit eens een maagzweer heeft gehad?

Deel Deze Pagina