Mijn zoon zou worden gepest omdat ik op vrouwen val?

Discussie in 'De lounge' gestart door Moedertjevj, 10 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Weet je wie ongelukkig is,jou moeder,ze kan haar dochter niet alle geluk van de wereld wensen.
    Over jou zoon,pesters zoeken altijd naar iets,al was het maar een "stom" shirt,als ze willen pesten doen ze het toch wel.hou je van je vriendin? Dan heeft niemand het recht om jullie dat geluk te ontnemen!

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Eerlijk? Ik vind dat je je erg makkelijk in je slachtofferrol verplaatst. Hoezo, ik beëindig mijn relatie wel. Zodat iedereen blij is!? Leuk ook voor je vriendin om te horen, dat je haar schijnbaar zo makkelijk aan de kant kan schuiven om wat andere bekrompen mensen vinden. Is ook geen goed voorbeeld voor je zoontje. Je leert hem dan ook alleen maar dar anders zijn fout is.

Kom op hoor, dikke huid kweken en niet zo veel aantrekken wat anderen binden. Dat is vooral hun probleem!

3. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    Jullie hebben gelijk hoor. Ik wil ze niet opgeven.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #44 dirksmama, 10 sep 2013
    Laatst bewerkt: 10 sep 2013
    Oftewel, je moeder heeft moeite met het feit dat jij een pot bent.
    Tja, dat is toch echt haar probleem, en geen reden om je relatie te verbreken.

De enige die hier aan het pesten is je moeder. Dat blijkt ook uit haar houding over jou in het café...er wordt over jou geroddeld en ze grijpt niet in?

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

En dat moet je ook niet doen hoor!

Verdikke, ze vinden altijd wel iets om mee te pesten en dat jij op vrouwen valt ipv mannen dat zal misschien eens gezegd worden maar daar zou ik me niks van aan gaan trekken. Jij doet het beste voor jou zoon.
    Maak het jezelf niet zo moeilijk, ga niet doemdenken. Ik zelf zou d'r met mijn vriendin en ook zoontje over praten. Je zoontje is nog jong, hij weet niet beter dus misschien kan hij later mensen aan het verstand brengen dat hij een heel normale moeder heeft.

Dikke knuffel, kom op he!

6. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Ik kan me voorstellen dat er een punt komt, waarop het misschien wat lastiger zou kunnen worden voor je zoontje wanneer hij moet uitleggen dat hij 2 mamma's heeft in plaats van een pappa en mamma. Maar dat geldt ook voor kinderen waarvan de ouders niet meer bij elkaar zijn, of kinderen die hun vader niet kennen, geadopteerd zijn, geen contact hebben met biologische ouders, opgevoed worden door verzorgers in plaats van ouders en ga zo maar door...

Jij houdt van je vriendin en dát is het aller- allerbelangrijkste! Dát is wat je je zoon wil meegeven.. Liever 2 mamma's dan één mamma die zichzelf niet mag en kan zijn, omdat haar moeder haar dochter haar eigenheid niet goed kan accepteren.

Misschien wordt het tijd om eens een goed gesprek aan te gaan met je moeder. Maak haar duidelijk dat ze je vreselijk kwetst met dit soort dingen. Dat je graag zou zien dat ze jouw steun en backbone zou zijn, in plaats van je te veroordelen.

Iedereen heeft recht op zijn of haar geluk! Ook jij! En van een gelukkige mamma wordt je zoontje ook een stuk gelukkiger..

Dikke knuffel!!

7. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Kom je uit belgie?

8. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Precies. Maar dan ben je niet overal vanaf en is ook niemand tevreden want JIJ (ts) bent niet tevreden omdat een ander heeft geoordeeld hoe jij je moet voelen. Niet doen dus!

9. Smnee

Smnee Niet meer actief

#49 Smnee, 11 sep 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 sep 2013
    Als ik de openingspost lees, denk ik eerder dat jouw moeder er moeite mee heeft. Kindjes van 5/6 hebben toch helemaal geen besef van wat ouders doen?
    Als je stopt met je relatie, geef je alleen het voorbeeld dat je vooral moet doen wat de maatschappij 'normaal' vindt.
    He bah, vooroordelen :)

10. dekilene

dekilene Niet meer actief

Dit kwam ook meteen in mij op.

11. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik kan mij voorstellen dat jou zoontje gepest wordt (kan worden) maar dat kan net zo goed als hij een moeder heeft die op mannen valt.

Ik vind zelf dat je uit die slachtoffer rol moet komen en voor jezelf én je zoontje op moet komen door eerst eens duidelijk te maken aan jou moeder dat jij jou leven lijdt hoe jij dat wil en dat ze jou zoontje hier buiten moet laten.

En meis, roddelen gebeurt toch wel. Nu is het over je geaardheid anders is het over je kleding, je gedrag of wat dan ook. Mensen roddelen nou eenmaal graag!

Zou jou moeder sieren als ze met rechte rug achter je zou staan.

12. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Ik heb niet alles gelezen maar volgens mij heeft jouw moeder een probleem met het feit dat jij een vriendin hebt? En dat je gelukkig bent, maakt haar blijkbaar niet zoveel uit? Ziet ze je dan liever ongelukkig met ene man of wat? Niks van aantrekken meid! Het is voor jou en jouw zoon het belangrijkst dat je gelukkig bent!!!! Kop op en niet opgeven hoor!
    Je moeder heeft het maar te accepteren en anders is het háár verlies en het moet zeker niet de jouwe worden!

13. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Dan wordt het tijd dat je eens volwassen wordt. Je hebt een kindje, een relatie.

Je geeft je moeder ook wel alle ruimte om je te domineren. Beetje afstand nemen, en een keer de waarheid zeggen?

14. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    even ter geruststelling: er zitten bij mijn dochter in de klas van de 23 in totaal twee kinderen, de ene met twee mama's, de andere met twee papa's. die worden niet gepest, en dat wordt heel gewoon gevonden hoor. dus kop op, en kies voor jezelf en je eigen geluk!

15. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    dat zijn dan erg kortzichtige mensen die hun kinderen leren dat dat een reden is om te pesten.ik heb veel vriendinnen die een vrouw graag zien,ermee getrouwd zijn en hun kinderen worden soms ook gepest maar er zijn gelukkig ook genoeg kinderen die het wel oke vinden.ik heb mijn jongens altijd geleerd dat iedereen mag houden van wie hij/zij wilt.zo geef je je kinderen ook het gevoel dat wanneer zij zelf eventueel niet hetero-gevoelens krijgen dat dat kan en mag en dat ik hen altijd even graag zal zien.want hoe moet een kind zich voelen wanneer het zulke gevoelens ontdekt en de boodschap meekrijgt dat die nooit aanvaard zullen worden door zijn/haar eigen ouders?
    probeer het van je af te zetten,je zal altijd geweten hebben dat er steeds een mogelijkheid was dat jouw geaardheid niet aanvaard zou worden door sommige mensen,zo moet jouw kind dat helaas ook ontdekken.dat is nu eenmaal de maatschappij.vertel hem dat er altijd mensen zijn die uitsluiten omwille van geaardheid ,ras,vermogen,geloof...zo weet hij dat het iedereen kan overkomen.
    meer kan je niet doen vrees ik.en heel veel van hem houden en zeker niet toegeven dat het "verkeerd"zou zijn door een eind te maken aan je relatie!! veel geluk samen

16. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Mmm een rare uitspraak van jouw moeder. Heel begrijpelijk dat het jou kwetst! Ik denk dat je moeder het op een ouderwetse manier bekijkt, vanuit haar eigen jeugd, opvoeding en ervaring misschien. Ik keur daarbij haar opmerking zeker niet goed maar ze moet echt gaan beseffen dat tijden veranderd zijn en dat het nu heel normaal is. Kinderen kunnen overal om gepest worden trouwens. Van lelijke schoenen tot het hebben van een eigen mening. Probeer er wat sterker mee om te gaan en ik hoop dat je heel gelukkig wordt met je vriendin!

17. Deliana

Deliana Niet meer actief

Eens! Ik denk dat het vooral je moeder is die er een probleem van maakt.... Kom op, je bent geen 8 jaar meer! Laat je moeder lekker kletsen en kies je eigen weg. De eerst volgende keer als je moeder er over begint, zeg je gewoon mijn keuze, mijn leven, ik weet wat goed is voor mijn kind, accepteer het maar.

Natuurlijk worden er in het cafe grapjes over gemaakt.... Dat doen ze ook als je paars haar hebt, je auto in de prak is gereden, als je dik of juist dun bent, of als je al je geld aan een goed doel geeft.... Lekker belangrijk! Snap echt niet waarom je moeder je gaat verdedigen, gewoon afkappen met "als ze maar gelukkig is". Klaar.

18. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Echt met de juf gaan praten! Als dit op onze basisschool was gebeurd, dan zouden we echt een stevig lesje over discriminatie krijgen!!! En sta er boven!! Niemand mag jou veroordelen om je geaardheid, dan ben jij toch niet degene die gek is?

19. JolienS

JolienS Actief lid

30 aug 2013
    318
    0
    0
    HHmmmm... Er wordt dus niet gepest, maar zij denkt dat dat in de toekomst zal gaan gebeuren??
    Hallo! We leven niet meer in 1940 he!

Uiteraard bestaat er een kans dat ze pesten... Maar dat kan zoals andere forumleden ook al zeggen, om iedere onnozele reden zijn.
    Maar ook de school is hier van invloed.
    Ikzelf werk in het onderwijs en geef op meerdere 'vaste' momenten in het jaar aandacht aan homoseksualiteit. En op alle momenten wanneer daar een aanleiding voor is. En dan met name over DE LIEFDE. Hoe fijn het is als mensen, dieren of wat dan ook van elkaar houden. En nee dit is niet alleen in de bovenbouw! De afgelopen jaren groep 3 en de kleuters gehad.

Succes en geniet ervan dat je zowel liefde van je zoon als van je vriendin hebt! En ja... ook ik denk, dat je wat afstand van je moeder moet nemen...
    Heeft zij nog wel liefde? Kan er sprake van jaloezie zijn?

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Joh, kinderen worden overal mee gepest. Kinderen onderling proberen gewoon uit of ze een ander kind ergens mee kunnen pakken en dingen die afwijken van het 'normale' vallen op en zijn dus gemakkelijke dingen om mee te pesten dan.
    Ik werd gepest omdat ik goed kon leren. Ja, jemig, doe toch even normaal zeg... Mijn dochter loopt het risico om gepest te gaan worden vanwege haar rode haren. Had ik dan maar minder goed moeten gaan leren en moet ik de haren van mijn dochter maar gaan verven?
    Kop op, bespreek dit met je zoon en vertel hem vooral dat hij over dit soort dingen z'n schouders op moet halen. Als andere kinderen (en ws hun ouders ook, kinderen nemen vaak ook dingen waar thuis over gekletst wordt over), zo diep willen zinken dat ze dit doen, laat ze dan lekker. Kan hij beter de kids opzoeken die zich over deze dingen niet druk maken.

Deel Deze Pagina