tussendoortje baby 8 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door KyraB, 30 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KyraB

KyraB Lid

6 dec 2008
    72
    0
    0
    Hoi,

Mijn baby krijgt sochtends altijd een fruithapje en na het warme eten meestal iets als yoghurt of kwark.
    smiddags krijgt hij altijd drinken met een tussendoortje. Meestal een cracker met smeerkaas. Ik wil eigenlijk ook wel eens iets anders geven ipv een cracker. Wat geven jullie je baby?

2. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Hoi, ben ik ook benieuwd naar dus ik lees eventjes mee. Zal vast een stomme vraag zijn maar hoe geef jij zo'n crackertje aan je zoontje, in stukjes en dan in het mondje?

Ik wil namelijk al beginnen met brood korstjes geven en dat vind ik best eng, bang dat die zich erin verslikt :$ maar ja moet toch echt beginnen, denk deze week, hij is 6 en een halve maand

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    gewoon nog eens fruit, of een rijstewafeltje (zonder zout), een liga (al hoeft dat nog niet perse), yoghurt

yach, dat verslikken valt wel mee. Hun kokhalsreflex ligt gewoon nog voor in de mond, waardoor ze al snel kokhalzen en de stukje niet zover achterin de mond komen dat ze zich verslikken.
    Brood begon ik met stukjes van 1 bij 1, die mijn jochie zelf pakte..

4. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Ik geef een rijstwafel tussendoor. Brood snij ik zonder korstjes in kleine stukjes en dat gaat er wel in.

Wat voor cracker geef je dan? Ik heb nl. geen van mijn kinderen ooit een cracker gegeven.

5. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    in smeerkaas zit veel zout voor zo'n kleintje hoor! Je kunt er ook gewoon boter of margarine op doen, of helemaal niets.
    Inderdaad rijstwafel zonder zout, groente, fruit, broodkorst, handje gekookte pasta, reepje gekookte paprika, beetje avocado. Ze zijn nog met alles tevreden op die leeftijd, dus ik zou gewoon alleen maar verantwoorde zaken geven!

Broodkorst kun je ook later mee beginnen dan 6,5 maand hoor, als je het nog niet fijn vindt!

6. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Mijn dochter is ook 8 maanden en krijgt:
    borstvoeding 4x per dag
    pap uit een bordje met lepel dus.
    broodkorsten (gaat prima ze vindt het lekker/leuk en heeft zich nog niet verslikt, krijgt ze nu een maand)
    broodje (zonder korsten, kleine stukjes met margarine)
    fruit
    rijstwafeltje of soepstengel.
    avondeten (groente/aardappelen)
    yoghurt (biologisch) met fruit erdoor of liga stap 1
    pap

Best veel als ik het zo opschrijf. Ze krijgt alles zonder suiker en zonder zout. Potjes komen er hier niet in dus alles is vers.

7. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Oh ja volgens de richtlijnen is brood toch ook vanaf 7 maanden en dan wel licht volkoren (weite brood of moutbrood)

8. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Hier krijgt mijn zoontje als tussendoortje een stukje soepstengel. Hij slikt het nog niet door maar vind het wel lekker om erop te zoffen en knagen.

9. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    sunnycloud jou dochtertje eet goed zeg !

Hier is ons schema.

8.00 fles pap
    12.00 fles 200cc en 1 stukje korst om op te knabbelen alleen eet hij er nog niet van
    15.00 1 stuk fruit en roosvicee
    17.30 1/4 potje groente (hij vertikt het om vers te eten) en kokhalst zelfs bij het gladde goedje nog heel veel.
    19.00 fles 200 cc

soms tussendoor een stukje soepstengel

10. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Hier ons schema, zoontje is nu 8 maand en een week ongeveer.

tussen 7 en 8 uur pap, gemaakt van 150 cc opvolgmelk.
    tussen 9 en 10 uur, potje fruit 8 maand,
    tussen 12 en 1 uur, broodje gewoon met korstjes. eet ongeveer 2/3 tot bijna alles op, plus flesje 100 of 120 cc. ligt er aan hoeveel brood hij op eet.
    tussen 3 en 4 uur, koekje van nijntje, soms nog wat fruit zoals een stuk banaan ofzo, of stuk soepstengel,
    tussen 5 en half 6 potje groente 8 maand, of gewoon met de pot mee (zoutloos) ligt er aan wat we eten.
    plus toetje na, of danoontje, of yoghurt met stukjes.

dan tussen half 7 en half8 uur nog een flesje, ong 120 tot 150 cc.
    maar gaat ook niet altijd meer op.
    en dan tussen 7 a 8 uur slapen tot volgende ochtend.

tussendoor krijgt hij drinken aangeboden in de variant van hele slapppe diksap. gemiddeld drinkt hij 200 cc daarvan op een dag.

11. KyraB

KyraB Lid

6 dec 2008
    72
    0
    0
    Yach, ik ben ook rond die leeftijd begonnen met brood geven. Het zachte deel in hele kleine blokjes en de korsten gewoon in een lange reep om aan te sabbelen. Dat ging prima.

Mijn schema lijkt ook erg op dat van de anderen hierboven. Ik vraag me alleen af wanneer ik moet stoppen met de fles tijdens de lunch (hij eet inmiddels gewoon een hele boterham) en ook die voor het slapen gaan. Weet iemand dat

12. kiddie

kiddie Niet meer actief

Mijn dochter is ook bijna 8 maanden. Ze krijgt Bv, ik schat wel zo'n 8 keer. Verder 2x een half snee brood met boter, avondeten, prakje vers of half potje. Tussendoor een rijstwafel of soepstengel. Liga geeft ze niks meer om, daar ben ik wel mee begonnen. Komkommer was ze ook altijd dol op, ringetje maken om af te kluiven. Nu bijt ze hem te snel kapot, helaas.

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb vanaf 7,5 maand tot 11 maand 2,5 fles gegeven. 1 bij het ontbijt met papgranen, een halve na de boterham, en een hele voor het slapen gaan.
    Die lunchfles zou je er ook nog eerder af kunnen halen, als je merkt dat je kleintje die niet wil drinken.
    De avond en ochtendfles hou je meestal wel tot een jaar. Al weigeren sommige kindjes ze..

Deel Deze Pagina