Even een vraagje: wanneer begonnen jullie de pap 's ochtends uit een bordje te geven? Emma is erg gehecht aan haar papfles 's ochtends... en als ik heel eerlijk ben, vindt mama het ook wel erg makkelijk om gewoon de fles te geven (schaam, schaam..) Maar ze begint misschien wel een beetje groot te worden om elke ochtend uit die fles te lurken dusss... wanneer begonnen jullie met ontbijt van een bord? En accepteerden jullie kindjes de overgang van fles naar bordje een beetje makkelijk??
Mijn dochter krijgt het een enkele keer uit een bordje en dat gaat prima. Voor mijn gevoel is het drink-aspect prettiger na een nacht slapen dan dikkere pap met een lepel moeten eten. De melk zit dan al in de pap en dan drinkt ze verder niets. Ik vind het nog wel even prettig zo hoor!
Die van mij is ietsje ouder en krijgt ook nog gewoon een papfles. 's Ochtends moet bij meneer nou eenmaal alles snel en vlug met zijn eten. Drinkt zijn papfles ook binnen 2 minuten leeg. Bordje pap gaat hem gewoon veel te langzaam. Heb het een paar keer geprobeerd, maar echt drama... Maar ja, die fles kan hij ook niet eeuwig zo houden, moet er toch een keer aan geloven. Moet zeggen dat ik het ook wel fijn vind als hij naar het kdv moet. Ff snel de fles...
Eh, mijn zoontje kreeg nog de papfles met 15 maanden.. Dat was lekker makkelijk en snel bij een hongerig ventje 's ochtends. Daarna zijn we overgegaan op een boterham..
wij zijn met de 6 maanden begonnen met bambix pap te geven en toen ook gelijk met de lepel. Isabella pikte het prima! ben nu ook wel blij, want ze drinkt nog steeds alleen maar uit de fles, dus van 1 fles ben ik alvast af
hahaha hier ook zon luie moeder. toen we begonnen met pap heb ik het een week uit een bord gedaan en toen vond ik het wel best. duurde mij veel te lang. dus hoppa weer die fles. en dochterlief maakt het niks uitof ze hem nou uit een bord fles of desnoods uit een emmer krijgt... als ze hem maar krijgt hahaha. en hier blijft het gewoon de fles tot dat ze s'ochtends gewoon brood gaat eten. wanneer dat is heb ik geen idee eigenlijk
Hier een 'luie' vader en moeder ! Malou en Ruben zijn inmiddels 2 en drinken smorgens een fles van 150cc/5shepjes poeder en een paar schepjes bambix groei ontbijt. Brood willen ze echt niet smorgens, en ach wij vinden het wel best laat ze maar lekker dat flesje drinken. Pap van een bord zou ik overigens toch niet doen, dan zou ik gewoon een broodje met een slokje melk geven.
Ik vind je kindje niet te oud om een flesje pap in de ochtend te drinken hoor. Mijn zoontje heeft nooit pap van een bordje gewild. Met 8 maanden kreeg hij brood 's ochtends. Als hij naar de opvang ging en we dus haast hebben dan kreeg hij pap ook gewoon uit een flesje. Als hij geen brood zou eten 's ochtends dan zou hij elke dag pap uit een flesje krijgen. Niks mis mee, vind ik.
Onze dochter weigert al heel lang de fles, ik denk dat ik al zeker 2 maanden pap uit een bordje geef 's ochtends. Ze krijgt alleen 's avonds een fles voor het slapengaan maar dan slaapt ze al half dus protesteert dan ook niet. Ik geef bambix met appelsmaak of opvolgmelk met rijstebloem.
hier helemaal geen flessen meer. Nathan wil al ruim 2 maanden echt geen fles meer. Hij krijgt nu dus 's ochtends en 's avonds pap met een lepeltje. Echt honger heeft Nathan 's ochtends trouwens ook niet dus dat het niet super snel gaat geeft niet. Al eet Nathan best snel. Binnen 10 minuten is het bordje pap op.
Hier kreeg Robyn tot ongeveer 11 maanden een papfles 'smorgens. Vond dat altijd heel gezellig, we namen haar altijd lekker bij ons in bed gaven haar de fles en dan nog even in bed spelen. Daarna zijn we begonnen met brood met een bekertje melk. Hebben nog wel pap van een bord geprobeerd maar dat moet ze niet, brood eet ze zo weg.
Ik heb de pap nooit uit een fles gegeven en vanaf 6 maanden meteen vanaf een bordje. Dan natuurlijk nog maar een beetje pap en vervolgens de rest van de melk in de fles. Met 8 maanden at ze een heel bordje pap 's ochtends. Pim
Haha, hier tot 2 jaar zijn papje 's morgens in een flesje gegeven. Hij wilde het echt niet eten van een bord en ik kon me er niet echt druk om maken. De rest van de dag at hij prima zelf zijn brood en warm eten met een lepel/vork van een bordje. Vanaf 2 jaar eet hij een boterham met een beker melk als ontbijt.