Morgenvroeg gaat ons zoontje zijn 14 maanden prik krijgen. Máár sinds gisteren is hij flink aan het hoesten (snotterd wel al langer) en vandaag kwam hij thuis van het kdv met zo'n rochellende ademhaling. Hij is verder wel gewoon vrolijk en heeft geen koorts en eet goed. Hierdoor is hij in de avonden ook onrustiger, huilt een paar keer op. Afgelopen nacht heb ik hem niet gehoord. Wat is wijsheid? Morgen om 9.30 moeten we bij het cb zijn. Ik probeer morgen vóór die tijd bij de huisarts terrecht te kunnen. Of advies van de verpleegkundige afwachten? Lijkt me namelijk wel wat veel in één keer... én een (flinke) verkoudheid én de BMR prik. Help!!
Bij ons is die prik 2 keer uitgesteld. De eerste keer dachten wij dat het wel kon, dochter was ook flink verkouden maar geen koorts en verder wel vrolijk. Maar de cb arts wou hem liever niet geven. De 2e keer heb ik zelf afgebeld omdat ze toen nog steeds dezelfde klachten had. Ik zou morgen het cb even bellen en vragen wat je het beste kan doen! Succes!
Bedankt voor je reactie leoschepje. Ik denk ook dat het beter is als we de prik uitstellen. Ik vind het anders nog al wat voor dat lijfje... én de bmr én een verkoudheid bestrijden. Ik zal ze morgen even bellen... jammer als we niet kunnen, ik was wel benieuwd naar zijn gewicht en lengte nu (dysmatuur geboren) Ik maak morgen liever een afspraak met de huisarts.
Ik zou ook gewoon naar het CB gaan morgen en daar aangeven dat je de prik liever uitsteld. Is helemaal geen probleem, krijgt hij hem gewoon de volgende keer.
Dat kunnen we ook doen inderdaad. Toch even meten en wegen Kan de verpleegkundige meteen even naar zijn longetjes luisteren. Ik vind het zowieso altijd wel leuk om daar te komen. We hebben altijd dezelfde verpleegkundige.
Ons mannetje moet over een week of drie, maar is nu al drie/vier weken niet fit. Eerst een oorontsteking en toen die net een beetje over was een flinke verkoudheid die hij nog steeds heeft. Ook al is hij dan weer aardig opgeknapt ga ik toch vragen of de prik niet uitgesteld kan worden. Zoveel ziektekiemen in zo'n korte tijd kan dit kleine lichaampje geen goed doen, liever een paar weken of maandjes later.
Graag gedaan! Ben je nog geweest? Hoeveel weegt je zoontje nu? Hier een prematuur geboren kindje, dus wij zijn ook elke keer benieuwd naar het gewicht!