Nachtmerries... (5 jaar)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lucia, 5 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hoi lieve meiden!

Mijn kleine meid heeft sinds een week of 2 bijna elke nacht last van nachtmerries. Ik hoor haar bijna elke nacht wel een keer huilen (waarbij ik haar ga kalmeren) of ze komt zelf naar onze slaapkamer voor een knuffel.
    Hierna slaapt ze gewoon weer verder, maar ik vind het zo sneu. :(
    Nachtmerries variëren van achtervolgd worden door een enorme vogel, opgepakt worden door een robot en door donkere tunnels moeten.

Er is niet echt iets veranderd in ons leven ofzo, dus ik kan niet echt een verband met een gebeurtenis leggen. Wel heb ik zelf ook al van jongs af aan snel last van nachtmerries, met periodes.

Iemand ervaringen/tips?

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja mijn jongen had ook last van. het hielp hem uit te leggen tussen droom en echt. maar je dochter snapt dat al denk ik,want ze is iets ouder dan mijn zoon. er is verder niets aan te doen volgens mij. angstige films, verhaaltjes doen we niet. hier was t 2 weken lang. was weer helemaal goed.

3. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ja als ik er met haar over praat snapt ze wel dat het niet echt is, gelukkig. Maar op het moment zelf is ze wel bang/overstuur.
    Ik hoop maar dat het een fase is!

Enge films ofzo kijkt ze niet.

4. Rust

Rust Actief lid

10 jan 2013
    187
    0
    0
    Jongensland
    Hier ook bij 5 jarige zoon.
    Ik vermoed dat het een "fase" is, rotwoord.
    Heel sneu, hier ook huilend aan het bed, gaat weer terug (samen met mij) en slaapt dan gewoon weer.
    Hij heeft er verder geen last van.
    Hopen dat het gauw over is!

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm Same here.. En als je er snel bij bent valt het wel mee..
    Horen d'r savonds weleens morrelen en als je dan gaat kijken slaapt ze meteen weer door.
    Duurt het langer voordat wij komen, duurt het ook langer voordat ze weer durft te slapen.

Typische is dat ze helemaal gek is van oorlog, ziekte, tsunami's, vulkanen danwel aardbevingen..
    Maar nachtmerries gaan daar nooit over (terwijl het in mij. Ogen veel te indrukwekkend is voor een 5-jarige)
    De nachtmerries gaan meestal over de tandenfee, klaas vaak, pardoes (van de Efteling) en laatst zelfs over paaseieren?

Er is hier dus ook geen pijl op te trekken :)

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik heb samen met mijn dochter een dromenvanger gemaakt. In haar beleving durven de spoken en monsters nu niet meer te komen. Het helpt wel. En zo niet, dan slaapt ze gewoon bij mij in bed :)

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hebben wij ook en het scheelt toch..
    Maar toch af en toe... Sneakt er toch eentje tussendoor...

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Mijn dochter heeft ook al even een dromenvanger. ;)
    Vannacht is het goed gegaan gelukkig!

Deel Deze Pagina