eten

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mara76, 26 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mara76

    mara76 Lid

    24 jul 2006
    59
    0
    0
    tandartsassistente
    leerdam
    Wie o wie kan mij helpen,

    Ik heb een dochter van bijna drie jaar (in augustus). En eten gaat heel moeilijk, ze lust niet veel (denkt ze) en eigenlijk eet ze alleen het avond eten. Ze wil dus absoluut geen brood, beschuit, of iets dergelijks. Het lijkt mij niet helemaal gezond. Op het cb zeggen ze dat als ze honger heeft ze zelf om eten vraagt, nou dat doet ze dus niet. Hebben jullie tips???

    groetjes Mara
     
  2. Niet meer actief

    Het heeft ons even wat moeite en bloed zweet en tranen gekost, maar we hebben onze zoon nu weten te overtuigen dat hij eerst een hapje moet proeven voor hij mag zeggen of hij iets niet lust. En ik moet zeggen dat hij meer lust dan ons. We hebben in het begin heel onprettige maaltijden gehad, met een norse/dwarse peuter die begon te schreeuwen, steeds weer op de gang gezet voor paar minuutjes en dan weer nieuwe poging. We zijn heel volhardend geweest en nu moet ik zeggen dat we een goeie eter eraan hebben overgehouden.
    En wat we nog steeds erin houden is: niet eten, geen snoepje, geen ijsje, geen toetje of wat dan ook.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
    Succes!
     
  3. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    bij ons wat het andersom, mijn zoontje heeft nog nooit groente en aardappels willen eten, nu 2 weken geleden is hij ineens zomaar 'gewoon' gaan eten, hij is nu bijna 3, ik denk dat het vanzelf wel goed komt. sterkte ermee
     
  4. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Pfff, onze dochter (3 jaar en 3 maanden) wil ook niet eten :cry: alleen een boterham met pasta :(
    We hebben vanalles geprobeerd en cb deed er nooit niks mee. Toen ik opeens zo kwaad werd op cb dat ze niet eens de moeite deden om ons te helpen kwamen ze ineens aan huis en kwamen ze dus controleren of t hier ook wel goed was voor een kind :evil: PARDON????
    Daarna naar een homeophaat met haar gegaan, dit ging in het begin goed, ze at al warm vlees hierna, maar nu is het weer helemaal pet.
    Tegenwoordig heb ik nu dus ook zoiets, t komt wel, we blijven haar alles aanbieden en geven ook niet snel op, maar we blijven geen uren meer dwingen, dan maar een boterham.
    Wel geven we vitaminepilletjes en groentensapjes en veel fruit en zuivel zodat ze toch de benodigde stoffen binnenkrijgt die ze nodig heeft en hopen we dat zodra ze ooit het huis uitgaat een aardappel zal eten ;)

    Succes ermee, ik weet hoe zenuwslopend dit kan zijn!!!

    Liefs Angela.
     
  5. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik heb er hier dus 2 lopen van inmiddels 5 en 8 en die periode's heb ik tot waanzin aan toe gekend, werd er gewoon gek van sliep er gewoon niet van omdat ik wilde dat ze aten maar zijzelf niet, tot ik het op een gegeven moment maar opgegeven heb, ik ging er echt letterlijk en figuurlijk bijna aan onderdoor, maaltijden wat dan ook waren hier gewoon een regelrechte ramp.....nu zijn ze dus 5 en 8 en die van 8 zegt vaak genoeg dat ie iets niet lekker vindt, maar zodra ik zeg, "jammer dan gewoon eten anders lekker naar je bed" kiest ie toch eieren voor zijn geld en eet het gewoon op, aardappels dan wel met halve pot appelmoes maar goed hij eet zijn bord leeg... ;)

    kleine meid laat zich nog steeds niet zo imponeren die pakt nog wel eens gewoon haar melk om daarna dan maar naar boven te vertekken, maar over het algemeen gaat het nou wel redelijk goed hier...dus ook ik weet precies wat je bedoelt meid..

    op het cb zeiden ze idd als ze honger krijgen vragen ze er vanzelf wel om, maar de keren tot nu toe gerekend dat ze er zelf om gevraagd hebben kan ik op 2 handen tellen ;)

    maar het komt echt wel goed hoor, tis wel zo dat als ze echt honger hebben ze het echt wel eten wat je ze voorzet..maar ga je er niet helemaal gek door maken want dat heeft echt geen zin (kan ik nu achteraf zeggen)
     
  6. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Eten is naast het zindelijk worden en slapen 1 van de controle middelen die een kind heeft.
    Ga je het gevecht aan, verlies je het bij voorbaat al. (nou heb ik het natuurlijk niet over kinderen met een medische oorzaak)

    Deze gevechten kunnen zelfs gevolgen hebben als de kinderen later groot worden.

    Mijn tips is: lekker laten waaien. Helemaal geen aandacht aan besteden.
    Je zet een boterham voor haar neer, maakt het gezellig aan tafel (d.w.z. gewoon kletsen e.d.) en na een poosje haal je het weg. Geen woord over het feit dat ze niet gegeten heeft.

    En onthoud: ze eet haar avond eten. Ze krijgt dus iigf wel wat vitamines e.d. binnen. Eet ze wel fruit?
    Een gezond kind zal zichzelf niet uithongeren.
     
  7. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    misschien is pap, cornflakes of zoiets een alternatief voor het ontbijt. Wij (mijn 5 broers en zussen en ikzelf) zijn daar ook groot mee geworden als ontbijt. Een aantal van die dingen zijn ook wat zoeter en gaan er soms makkelijker in.... Dan blijft alleen de lunch nog over.

    Succes ermee.

    Karin
     
  8. debbs

    debbs Lid

    3 aug 2006
    16
    0
    0
    Hoeksche Waard
    Mijn zoontje lust juist weinig avond eten, maar brood en fruit gaat er in als pap. Hij lust geen aardappels, niks wat groen is (Behalve komkommer en olijven) erg lastig dus. Nu was ik zelf een heeeeele lastige eter, ik luste alleen spinazie met een ei en brood en pap. Verder niks! Ik deed 2 tot 3 uur (en dat is zonder overdrijven) over mijn avond eten en ik MOEST het opeten van mijn moeder. Ik at dus altijd koud eten.
    Ik had me altijd voorgenomen, als ik een kind krijg die niet wil eten, laat ik hem, want het komt wel goed. Ik lust nu nl. zelf vrij veel heb zelfs de kokschool gedaan!!
    Ik kan me er dood aan ergeren als hij het niet op wil eten, maar weet dat hij zijn vitamines binnen krijgt. Gelukkig lust hij wel pasta, dat scheelt dan weer en sind kort lust hij gebakken aardappels! Goddank!
    En dingen die kinderen normaal niet lekker vinden lust hij wel, veel soorten kazen, olijven, ei in alle vormen, shorma met veeeeel knoflooksaus. Nu hij 3,5 is en wel redelijk normaal eet (behalve dan de groene dingen) heb ik geen irritatie meer, maar eerst, ooooeee.
    Mijn regel was ook: Niet eten? Geen toetje en de volgende dag geen snoepjes. En dit ook volhouden.
    Maar het neemt niet weg dat je je dood kan irriteren aan het feit dat hij niet wil eten.
    Een kind krijgt meer binnen dan je denkt. Probeer een week bij te houden wat het krijgt en je zal nog eens verbaasd zijn.
    En als ze geen fruit eten, misschien als smootie maken? Fruit in de blender of de staafmixer fijn maken, dan kunnen ze het drinken. Hebben ze toch veel vitaminen binnen.
    Heel veel succes met alles, het blijft moeilijk.

    X Debbs
     

Deel Deze Pagina