vast voedsel

Discussie in 'Voeding' gestart door tico, 8 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    Hoi allemaal,

ivm met luchtwegklachten in de familie begin ik pas met 6 maanden met vast voedsel voor mijn kleine meisje.
    Aangezien dat steeds dichterbij komt, wil ik graag weten of als ik begin ik dan gelijk moet beginnen met hapjes van groenten,aardappelen,vlees of alleen groente.
    Want als ik naar de potjes kijk is een 4 maanden potje alleen groente en de 6 maanden potjes met alles.
    aangezien ik pas met 6 maanden begin met vast voedsel vraag ik me dus af wat het beste is.
    Wat denken jullie?
    groetjes,
    Tico

2. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ik zou beginnen met alleen groente, eventueel met aardappel ofzo. Vlees hebben ze de eerste tijd echt niet nodig.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou gewoon met puur groenten en puur fruit beginnen die eerste tijd om je kindje aan de smaken enzo te laten wennen en niet meteen met aardappel/rijst/pasta/groenten/vlees/kip/vis ;). Na een tijdje oefenen en wennen met pure groenten zou ik gaan kijken om er wat bij te geven in de vorm van aardappel/rijst/pasta ;). (zo hebben wij het eigenlijk ook een beetje gedaan, en ook per dag niet meer dan 2-3 hapjes, dat is meer dan voldoende)

Overigens in de potjes met bijv broccolie zit niet alleen broccolie, maar dat zie je wel op de ingredienten.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou ook met de pure prodcuten beginnen. Dan leren ze die smaak ook kennen.
    Wij zijn met 5,5 maand begonnen. Eerst 2 weken alleen groentes (wortel, broccoli, sperzieboon en bloemkool). Daarna 2 weken fruit ernaast (banaan, appel, peer, mango). Vervolgens dat menu gaan uitbreiden.
    Ik denk dus met 6,5 maand (dus 4 weken die 4 groenten puur oefenen) een aardappel bij de groentes gedaan, met 7 maand ook rijst of pasta.
    En natuurlijk ook de soorten groenten en fruit langszaam uitbreiden.

Vlees pas vanaf 8 maand, en
    dan gemiddeld 2 keer per week. Dat moet echt niet dagelijks. Zolang ze maar genoeg opvolgmelk drinken.

Deel Deze Pagina