Mijn zoontje heeft weer wat...

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door eliesja, 18 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Net mijn oudste van bijna 8 afgehaald van school, zitten we in de auto... zegt hij ineens vanuit het niets:
    Mam wat betekend een hoer.. :confused: :oops:

Eh eh ja hoe leg je zoiets uit dan, ik zei maar dat hij dat woord maar niet meer moet zeggen en zeker TEGEN niemand mag zeggen. En dat als hij wat groter is ik het wel eens uitleg...

pff wat moet je nou met deze uitspraken. Ze leren veel van school, maar ook dingen die ze helemaal (nog) niet horen te weten..

Zit iemand ook wel eens in soortgelijke situatie? en wat zeggen jullie dan?

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

hier ook hoor op school leren ze de gekste dingen van meestal de oudere kinderen

alleen vind ik verbieden niet genoeg omdat ik ze toch uit wil leggen waarom het niet gezegd mag worden omdat je er bijvoorbeeld mensen pijn mee kan doen

groetjes nathalie

3. Miran34

Miran34 Actief lid

13 jun 2007
    430
    0
    0
    Enschede
    hoi hoi,

Als ze de betekenis van een woord willen weten dan leg ik precies en heel eerlijk uit wat het betekend. Meestal 'gebruiken' ze het woord dan niet meer... (lol is eraf). En daarbij..... kids maak je niets wijs die horen veel te veel van anderen, tv enz.

4. sietske84

sietske84 Lid

17 aug 2007
    53
    0
    0
    Ik heb het een keer aan mijn moeder gevraagd toen ik een jaar of 9 was.

Ze vertelde me dat dat een scheld naam is voor een dame die vrijt met een meneer en daar geld voor krijgt.

heel simpel, en duidelijk want het interesseerde me daarna niks meer.

Net als woorden als n**ken, en andere "viezere" woorden voor dingen als geslachtsdelen etc.

Ik zal ook gewoon antwoord geven op de vragen van mijn eventuele kindje, het zijn woorden die tegenwoordig dagelijks te horen zijn dus waarom zou hij of zij niet de betekenis mogen weten.

5. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    idd dat is wel zo, maar denk dat ik op dat moment ff geen uitleg kon geven, was erg overrompeld zeg maar...

Deel Deze Pagina