Mijn zoontje is constant zo moe

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Amethist, 26 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn zoontje is inmiddels een lekkere ondeugende peuter van 2j en 4m. De laatste tijd is hij zo moe de hele tijd. Hij gaat 's avonds rond 19.30 uur naar bed en slaapt tot ca. 07.30 uur de volgende ochtend. Tussen de middag slaapt hij zo'n 2 à 3 uur.

Vanmorgen bijvoorbeeld was hij rond 07.45 uur wakker en om 10.15 uur lag hij alweer voor apengapen op de bank.

Hij is verder niet ziek en eet gewoon net als anders. Ik moet er wel bij zeggen dat hij al sinds hij 14 maanden is nagenoeg geen avondeten eet. Als hij 2 avonden in de week een beetje fatsoenlijk eet ben ik blij ;). Zou dit hem nu toch parten kunnen gaan spelen? En wat doe ik daar aan? Extra vitaminen bijgeven oid? (fruit eet hij goed!) En welke vitaminen dan?

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Mijn zoontje is een slechte avondeter. Eet zelden vlees en groente gaat er ook amper in. Ik geef altijd een multi vitaminen, davitamon vloeibaar.

Je zou de HA kunnen vragen om te testen of hij geen vitaminen, ijzer etc. te kort heeft.

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Dit kan verschillende oorzaken hebben. Continu moe zijn kan ook door een hartruisje komen. Dit kan de HA vaststellen. Mijn ervaring is dat tijdens een groeispurt mijn dochter heel erg moe is. Dit duurde dan max 2 weken. Ik maakte vaak stamppotten voor 2 dagen en zo kom ik mijn dochter vroeg in bed stoppen. Desnoods al om 1700 uur. Succes!

4. messema

messema Actief lid

24 nov 2008
    113
    0
    16
    Mijn zoontje was ook altijd moe. Sinds januari zijn zijn amandelen eruit en dat is echt verschil. Hij bleek snachts heel ondiep te slapen en werd dus vaak moe wakker terwijl hij vroeg naar bed ging en tot laat sliep. Ik hoorde hem altijd heel hard ademen in slaap en dat is nu ook weg.

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.073
    113
    Als hij slecht avond eten eet zou het ijzer tekort kunnen zijn.
    Eet hij veel vlees/appelstroop of ander ijzerrijke voeding?

Er is van roosvicee een fles Diksap met extra ijzer (ferro heet die). Wel zou ik eerst met de huisarts even overleggen voor je hem wat geeft. Een peuter die zo snel moe is klinkt niet 'gezond'

Deel Deze Pagina