Misschien een rare vraag hoor en met name voor de fulltime moeders; wat doen jullie in godsnaam de hele dag? Onze smurf is vijf maanden oud en ik merk dat er (uiteraard en gelukkig maar) dingen veranderen. Ze wil meer, ze kan meer. Het passieve begint echt minder te worden. Nu sta ik 's morgens rond half acht wel op, zij slaapt meestal nog eventjes en rond half negen haal ik haar uit bed. Wassen, aankleden, keuvelen. Mee naar beneden, alles goedemorgen wensen, even op schoot en dan gaat ze de box in. De eerste tien minuten gaan wel goed, maar daarna is het dus echt een soort van chaotische toestand, waarbij ik niet meer weet waar en hoe ik op moet letten. Ze rolt de hele box door, maar terug kan ze dus nog niet. Ze komt op haar buik, vind dat leuk, wil terug, maar kan niet. Gillen natuurlijk. Ik draai haar dan om, tien seconden en ze ligt weer op haar buik. Soms denk ik; laat maar gaan. Maar dat eindigt op dit moment in het feit dat ze te moe is om nog te leunen en dan dus weer met haar gezicht in het boxkleed ligt begraven. Niet fijn voor je eigen rust dus. Tijd voor het flesje, een slaapje van max. 2 uurtjes, want veel slaapt ze niet en dan begint het dus weer van voor af aan. Ik speel natuurlijk met haar, bij mooi weer gaan we lekker naar buiten, we doen eens een boodschap. Maar wat doe in de tijd dat ze in die box ligt??? Ze heeft al een paar keer in haar wipstoeltje gezeten, sterker nog; ik laat haar soms al naar baby tv kijken voor een minuut of tien. Maar wat nog meer? Doe ik wel genoeg? Kan ik nog iets anders doen? Kortom; hoe zien jullie dagen eruit? Ik merk 's avonds vaak dat ik denk; euh.... oh ja, ik moet nog naar het toilet!
kan je haar niet op de grond leggen op een kleedje kan ze iets verder rollen wel met het risico dat je haar onder de tafel terug vindt ha ha. toen mijn dochter 5 maanden was vorig jaar december gingen we heel veel wandelen maar toen was het buiten beter weer volgens mij in elk geval droog. en verder was ik veel liedjes aan het zingen aan het dansen en speelgoed met geluid en lampjes vondt ze erg leuk. en inderdaad soms werd ik ook gek maar das heel normaal heb ik nog steeds vooral als het buiten prutweer is en dan staat bij mij de tv ook meer aan dan normaal groetjes
Hier hetzelfde, met dit verschil dat mijn dochter niet slaapt overdag en veel spuugt en regelmatig huilt. Ik kom als volgt de dag door: Opstaan, alles goedemorgen zeggen, verschonen, pyjama uit en kleren aan, voeden, ik douchen en zij in de wipstoel erbij, samen spelen, boekje lezen, omrollen (mijn dochter kan wel van buik naar rug maar juist niet van rug naar buik), samen computeren (tja.. ze zit op schoot..), stukje wandelen, poes 'aaien' etc. Succes!
Ik word er soms een beetje "moedeloos" van op moment. Het is net alsof ik werkelijk niets goed kan doen voor haar. Ligt ze in de box, dan is het brullen, tot ze op haar buik ligt. Dan is het even goed, maar dan kan ze niet terug; weer gillen. Leg je haar dus terug, is het ook niet goed, dus weer huilen. Nou, dan maar uit de box op schoot. Liedjes zingen; drie minuten en dan moet er weer wat anders. Dan maar op het bed; lekker spelen, ook tien minuten leuk. Dan wil ze weer alleen lijkt wel, maar oh wee als ik haar in de box leg; ook niet goed. WAT WIL ZE??? Ik weet het zelf ook echt even niet meer... ze was altijd zo vrolijk en kon zichzelf zo lekker vermaken. Maar niets is goed. Alleen in de box niet, op schoot niet... HELP
Onze zoon is geen 5 maar 4 maanden oud..telt dat ook We hebben niet echt een vast tijdstip dat meneer uit zijn bed komt, slaapt nog steeds onregelmatig. Zodra hij uit bed komt schone luier om en rustig flesje drinken op schoot. Na t boertje even lekker in zijn schommelstoel zitten met muziekje erbij.Dan als hij t zat is even op kleed op de grond spelen en al snel zet ie t op een huilen en dan gaat ie zijn bed in. Als ie weigert te slapen dan even in de wipper of op schoot bij mama op internet neuzen. Met mama gekke bekken trekken, spelen, knuffelen etc. Als t weer t toelaat wandelen, boodschappen doen.Ik ben 24/7 bezig met de kleine, als hij in bed ligt denk ik pppffff doe echt niets voor mezelf!! Maar vind dit niet erg, ben zoooo blij met hem, als ie in bed ligt mis ik hem alweer en wil dan weer spelen en knuffelen hihi . Maar het is best vermoeiend ja als je een hele dag je kind moet vermaken, in de gaten houden, verzorgen..Tis een hele (zware) taak maar moet zeggen dat hij nu een stuk gezelliger is dan toen ie 2 maanden oud was. Maar nu kan ie al lachen naar ons, wil zitten, optrekken om te staan, terugbrabbelen Als ie echt nergens mee tevreden is en blijft jammeren leg ik een kussen op mijn voeten en leg hem neer en ga dan wiebelen. 5 min en hij slaapt, kan ie zo zijn bed in Ben dus ook fulltime thuismama en wens iedereen heel veel succes en plezier met hun kleintjes , voor we t weten zijn ze alweer groot meiden
Ik herken het ook wel een beetje, ze begint nu echt langer wakker te worden en dan denk ik soms: wat kan ze nu eens doen? Ik doe altijd: flesje drinken, boekje lezen/liedjes zingen, dan even samen in de box met speelgoed spelen (bijv bal), dan ga ik zelf weer wat doen en speelt ze zelf even in de box (kwartier ofzo), meestal met babygym en daarna wissel ik meestal even af met samen spelen, zelf spelen. Als ik ga koken zet ik haar in haar wipstoel op het aanrecht en dan vermaakt ze zich zo weer een halfuurtje met kijken, dingen vastpakken (ik geef haar dan de theedoek ofzo). En als ik het echt niet meer weet loop ik een rondje door het huis en benoem alles of ik doe even gek en geef haar de kieteldood. En natuurlijk stukje wandelen, even naar de winkel etc etc.
onze dag gaat als volgt..... fles geven, verschonen, benen tussen de boxtralies wurmen, droog shirt aan doen, speen geven, fruithapje,spelen, kusjes geven op gestoten koppie, boodschapjes doen, speelgoed weer terug in box wat hij eruit heeft gegooid, weer redden van een gebroken arm omdat hij zich weer als een idioot omgooit terwij hij al aan de rand lag........ hij is super gezellig, lacht echt heel veel, maar nu hij kan rollen ben je er de hele dag druk mee! maar het is zo`n heerlijk mannetje.......
Ik werk nu 2 tot 3 dagen per week. De dagen dat ik thuis ben met mijn zoon slaap ik meestal met hem uit. Hij komt voor de eerste voeding tussen 6 en 7 uur. Dan slapen we van ongeveer half acht tot half tien (heerlijk!!!). Dan meestal weer een voeding en lekker knuffelen of eerst aankleden. Ligt aan de tijd. Dan gaat hij de box in. Hij kan zich gelukkig prima vermaken, rustig 1 uur in ieder geval. Ik kom hem dan we geregeld een aai over zijn bol geven, zodat hij ook leert dat hij aandacht krijgt door lief te spelen... (tenminste dat hoop ik). Rollen doet hij nog niet (alleen van buik op rug, maar dan moet ik hem zelf dus op zijn buik leggen), dus ik hoef hem niet steeds te 'redden'. Verder doen we nog even een spelletje (hop paardje hop doet het erg goed), of zit hij even lekker bij mij op schoot. Dan doet hij nog 1 of 2 slaapjes 's middags, is nog wisselend. Ga vaak even met hem wandelen, en/of naar de winkels. En tussendoor nog wat huishouden. De dagen zijn voor mij echt te kort soms! Hij is erg gemakkelijk en vrolijk over het algemeen. Echter aan het eind van de dag is hij vaak moe, maar wil hij niet meer een 'tussendoor' slaapje doen. Dan wil hij gewoon lekker bij mama zitten, maar helaas heb ik daar niet altijd tijd voor. Dan gaat hij in de wipper in de keuken tewijl ik het eten voorbereid. Hij gaat rond half zeven naar bed, en mijn vriend en ik eten daarna, als hij slaapt. Dan komt hij nog voor een voeding rond 10 uur half elf, en dan slaapt hij door tot de volgende ochtend (en begint het weer van voren af aan!)
Hier een zoontje van bijna 5 maanden en nog een meisje van 2. Mijn dag begin gemiddeld tussen de 6 uur en half 7, dan wordt hij wakker en heeft honger, dus dan voed ik hem in bed (bv). Ondertussen is dan vaak ons dochtertje wakker. Vervolgens gaan we ontbijten, hij ligt dan meestal in de box en na een half uurtje is hij dat zat en dan zet ik hem in zijn wipstoel. Vaak valt hij daar ik slaap en dan ga ik met mijn dochtertje naar boven om ons aan te kleden, tanden te poetsen etc. Daarna is hij vaak wakker, dan kleed ik hem aan en krijgt hij rond een uur of 9 uur flesje. Daarna ga ik meestal boodschappen doen, wat ik meestal lopend doe met de kinderen in de duowagen. Als we terugkomen leg ik hem op het speelkleed in de woonkamer en ga ik een kopje thee drinken met mijn dochtertje. Daarna heeft hij weer honger, krijgt weer bv en gaat daarna vaak weer even een klein tukje doen. Om een uur of 12 gaan we met de hond wandelen, daarna lunchen, dan krijgt hij nog een voeding en daarna stop ik ze allebei boven in hun bedje/wiegje, waar ze dan zo'n 1,5 uur slapen. Mijn dochtertje vaak nog wat langer. Na het slapen gaat hij vaak weer afwisselen in de wipstoel, box of gewoon op de grond op het speelkleed. Tegen een uur of 4 weer een voeding en daarna gaat hij spelen. Om 5 uur plof ik op de bank (tenzij ik 's avonds moet werken, want dan ga ik eerder koken) voor de t.v. en dan ligt hij naast me op de bank (hoekbank ). Ondertussen schil ik aardappels ofzo. Als ik ga koken, zet ik hem in zijn wipstoel in de keuken, kan hij lekker rondkijken en hij vindt het geloof ik wel gezellig. Na het eten krijgt hij weer een voeding en rond half 8 gaat hij naar bed. Rond 11 uur krijgt hij de laatste voeding en dan tukt hij door tot de ochtend.
Mijn zoontje moet de laatste dagen ook veel vermaakt worden en niks is lang goed erg vermoeiend, maar hopelijk is het een fase. Hij krijgt tussen 6.30 en 7.30 uur zijn eerste fles daarna gaat hij meestal weer naar bed alleen als hij pas om 7.30 uur wakker is dan gaan we er wel uit. Hij heeft ook wel is tot 9.30 uur geslapen, maar wil er vanaf nu toch een beetje een vast ritme van maken hoe laat we er uit gaan en dat is de laatste dagen tussen 8.00 uur en 8.30 uur. Hij is meestal 2 uur wakker en slaapt dan 45 minuten soms wel langer. Als hij te lang wakker is voor een fles gaat hij nog even slapen en krijgt hij de fles wat later. 's Ochtends ligt hij meestal in de box te spelen en ga ik sporten op de wii of doe ik zumba vind hij altijd leuk om naar te kijken. Tussen 9.30 uur en 10.00 uur krijgt hij fruit en gaat daarna meestal weer slapen. Als hij dan wakker wordt krijgt hij de 2e fles. Dan ga ik meestal met hem spelen en daarna gaat hij op het speel kleed of onder de baby gym. Als hij weer moe is weer slapen. Na een uurtje of 15.00 uur mag hij altijd tekenfilms kijken, maar ik probeer het niet te lang te doen. Te lang vind hij ook niet leuk. Tussen 14.30 uur en 15.30 uur de 3e fles. Als het droog is gaan we meestal nog een stukje wandelen of naar de winkel. 's Avonds slaapt hij meestal tussen 16.30 uur en 17.30 uur en hij krijgt daarna groente. Tussen 19.00 uur en 19.30 uur krijgt hij de 4e en laatste fles en dan krijgt hij pas 's ochtends weer de eerste. Soms wordt hij 's nachts nog wel wakker, maar dan geef ik de speen en slaapt hij weer verder. Tussen door spelen we natuurlijk ook nog met hem en na 16.30 uur is mijn man thuis en geeft hij hem volop aandacht. Ik vind het soms ook best zwaar om hem steeds bezig te houden, maar hij kan steeds meer en dat vind ik ook erg leuk om te zien.