Hoi Allemaal! Ik ben nieuw hier! Ik ben alleenstaande moeder van een lief zoontje van net een jaar. Hij is een 8 maanden baby. Nu zit ik met het volgende... Hij wilt nog niet kruipen. Hij is pas begonnen met tijgeren. En loopt dus erg achter. Voor de rest zit hij wel goed op schema. Met praten en spelen. Wie heeft er tips en oefeningen om het kruipen te stimuleren. Binnenkort ga ik beginnen met zwemmen, zodat hij ook andere kinderen ziet. Wie heeft er nog meer ideeen Groetjes van Maaike!
Een 8 maanden baby, betekend dat dat hij een maand te vroeg is geboren? Gaat hij al wel (proberen) op handen en knietjes te zitten? Want dat is erg moeilijk zag ik bij mn dochter wel! Ik heb geen tips voor je, maar maak je niet al te veel zorgen, ieder kind op hun eigen tijd!
1 jaar is 12 maanden dus dan neem ik aan dat hij 4 maanden te vroeg is geboren? In dat geval zou ik helemaal geen zorgen maken hij heeft al zoveel in moeten halen. Je zou het wel kunnen stimuleren door een bal op de grond te laten rollen zodat hij deze achterna kan en leg hem zoveel mogelijk op zn buikje..
Stimuleren is volgens mij een goede optie. Spelletjes spelen met een bal bv om hem maar te stimuleren erachteraan te gaan. Onze zoon die loopt inmiddels rond, maar praten doet hij helemaal nog niet. Dus ieder kindje heeft zijn eigen tempo. Net als alle andere meiden zou ik zeggen, probeer je niet te druk te maken. Als je kindje eraan toe is komt het vanzelf! De kleine van mijn vriendin heeft zelfs nooit gekropen... die schoof een beetje op de billetjes en is daarna gaan lopen. Heeft dus het kruipen overgeslaan. Ze was zeker 1,5 toen ze haar eerste stapjes zetten.
misschien dat zee bedoelt dat haar kindje die 4 maanden achter loopt omdat hij nu begint met tijgeren, maar dat weet ik niet, ts, als je kindje nu net 1 jaar is... echt geen zorgen maken, ja hij loopt achter, maar het kan opeens heel erg vlot gaan, mijn dochter is bijna 15 maanden, en kruipt nu sinds een paar weken, en nu loopt ze al bijna los,
Mijn dochtertje kruipt ook pas sinds 3 weken ongeveer. En daarna ging het echt snel! Ze komen opeens in een spurt dat ze dingen allemaal kunnen Geen zorgen! En zo'n erge achterstand is het toch niet? Vindt het wel meevallen..