de ideale reis kinderwagen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Gentle, 3 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wij wonen in Duitsland en gaan regelmatig met de internationale trein naar Nederland. Nu zoeken we een kinderwagen die gemakkelijk met ons mee kan, maar waar onze baby onderweg ook bijv nog in de bak kan slapen. Ik zie zoveel mooie wagens langskomen, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Onze eisen:

- Klein opvouwbaar en smal genoeg voor in de trein
    - Bak waarin baby kan slapen (niet per sé 's nachts, meer overdag)
    - Stabiel (wegen zijn hier wat hobbelig)
    - Licht gewicht

Zoals ik al zei, de wegen zijn hier niet zo goed, dus ik weet bijvoorbeeld niet wat een driewieler hier zou doen. Daarbij gaan we de wagen veel gebruiken, want we hebben geen auto! Zeker openbaar vervoer e.d. gebruiken we wel vaker.

Qua prijs maakt het niet zo veel uit, we krijgen de wagen van onze ouders en dan kunnen we altijd nog kijken wat ons allemaal past. Wie heeft voor ons de ideale wagen?

2. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Bugaboo cameleon :)

Liefs Monique

3. cynthia79

cynthia79 Lid

30 mei 2008
    28
    0
    0
    Adm. medewerkster
    Helmond
  4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    De bugaboo cameleon voldoet aan al je eisen:
    - hij is klein opklapbaar
    - lichtegewicht, een van de lichtste kinderwagens.
    - Hij is stabiel
    - Heeft 4 wielen
    - En je baby kan gerust in de kinderwagen slapen.

5. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    een teutonia, duitse degelijkheid dus iets minder mooi maar wel lekker smal zodat je overal makkelijk in kan, verkrijgbaar met 4 wielen dus stabiel, klein op vouwbaar en redelijk lichtgewicht.

6. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Een Bugaboo zou ik dan weer niet doen ivm de kleine wieltjes. Op slechte wegen is dat m.i. niet ideaal.
    Urban Jungle doet het op slechte wegen ook prima, is wel een driewieler.

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Die vonden wij ook niet stabiel!
    Zeer stabiele wagen, maar dus niet licht en klein opgevouwen. Dat gaat meestal niet samen.

8. lvdm

lvdm Niet meer actief

Bugaboo zou ik ook zeker niet doen. We hebben heel veel wagens uitgeprobeerd voordat er er één besteld hebben, maar vonden de bugaboo niet zo handig rijden op hobbelig terrein en hij is ook niet zo heel handig in en uit te klappen. Dat vonden wij tenminste.

Wij hebben nu zelf de Mutsy Slider besteld. Rijdt heerlijk op allerlei soorten terrein, is heel erg makkelijk in en uit te klappen en ook erg compact als hij ingeklapt is.

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik woon ook in Duitsland en ik heb een Herqules. Prima wagen!

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Bedankt voor alle tips!

We vinden zelf de Bugaboo erg mooi, maar die kleine wieltjes waren ook ons nadeel. De stoep is hier vooral vaak ongelijk en zeker buiten het centrum, dus dat lijkt me niet ideaal.

Ik ga de Mutsy en de Herqules even opzoeken. Bedankt nogmaals!

11. zogelukkig

Niet doen dan! Heb hier laatst op de kinderkopjes gelopen met een Bugaboo, dat ding zwiepte alle kanten op! Is gemaakt voor moderne nieuwe stadswijken denk ik! 8)

12. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Op hobbelig terrein kun je beter de wagen omdraaien, zodat de grote wielen voor komen te staan ipv de kleintjes.

Succes met je keuze!

Liefs Monique

13. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    In de plaats waar ik woon in Duitsland zijn ook heel veel van die kinderkopjes.
    De Herqules weegt trouwens ook maar 15 kg in totaal. Onderstel is geloof ik maar 10 kg. In ieder geval heel erg licht.

14. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Quinny speedy supper wagen. drie grote banden.
    je kan het met een hand bestuuren. rijd zelfs lekker in de sneeuw door dat je de voor band vast kan zetten en hij heeft een licht gewicht frame

hoe ik dit weet ik heb deze wagen en ben er mee naar tjechie op vakantie geweest. ook slechte wegen daar. en we hadden heel veel sneeuw.

15. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ik zelf zit ook heel erg te twijfelen tussen de Quinny Speedi en de Mutsaert Transporter! We hebben een hond en gaan vaak naar het bos en strand. Welke is volgens jullie dan het meest geschikt?
    Sowieso moeten we nog naar een zaak om even achter de wagens te lopen, maar ik was even benieuwd! :D

En oja! Als je een kinderwagen koopt, compleet met wandelwageninzet en bak, zit er dan ook een matrasje en dekentje enz bij? Dat is mij niet helemaal duidelijk...

Gr Lisszy

16. zogelukkig

De Urban Jungle! Als het je tenminste niet uitmaakt of die klein en licht opvouwt! Ga er maar eens mee lopen! Hier ook honden en bos- en strandliefhebbers!
    In de kinderwagenbak zit een matrasje, maar geen lakentje of dekentje, die zijn los te bestellen van hun eigen merk of je koopt gewoon laken en deken voor een wieg.

17. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Oh! Die is inderdaad ook erg mooi, maar ook best duur :oops:
    Maar ik zet hem erbij op ons lijstje!
    Dankjewel!

18. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    wat zo ie zo nog een tip is. neem je auto mee met de beslising want soms past de ene wagen wel in de auto en de ander niet. + nog een hond

19. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Weten jullie wel dat je de stang van de bugaboo om kunt draaien zodat je makkelijker over hobbels en dergelijken komt? ( want dan heb je grote wielen voor )

En goede vering bij de kleine wieltjes zodat de baby geen last ervan heeft..

Ik heb em net afgelopen zaterdag besteld :)

20. saskiadebeer

21 dec 2008
    8
    0
    0
    en de wieltjes van de bugaboo kun je vastzetten... zo moeten ze niet meer zwieberen denk ik (spreek alleen nog niet uit ervaring, die van ons staat nog op de kinderkamer te wachten, maar ervaring van andere vrienden zijn erg positief)

Deel Deze Pagina