Zoon loopt opeens heel moeilijk

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kimsch, 16 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hoi hoi,

Misschien stelt het wel helemaal niks voor, maar ik maak me zo zorgen om me zoon :(

Me zoon is bijna nooit ziek. Hij is alleen continue verkouden. Nu had hij voor het weekend 39,3 graden koorts en is hij het hele weekend niet lekker geweest en heeft hij ook weinig gegeten en gedronken.

Nu gaat het eten en drinken weer wat beter en heeft hij ook geen koorts, maar zwalkt hij eigenlijk ontzettend. Ook het bukken om speelgoed op te pakken lukt niet. Hij probeert het wel even, maar dan geeft hij het op en moet ik het voor hem pakken. Ook is hij erg futloos.

Normaal is me zoon een echte klimmer en rent hij de hele dag het liefst achter de bal aan. Op dit moment is het een futloze, moeilijk lopende peuter die alleen maar op de bank hangt.

Hij valt ook vaak.

Herkend iemand dit??

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes,

Kim

2. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    En ik heb hem zojuist maar naar bed gebracht, want hij viel in slaap op de bank :(

Pfff, maak me nu echt zorgen...hij stribbelde niet eens tegen om naar bed te gaan. Zo ken ik hem echt niet!

3. randi

randi Niet meer actief

zou toch eens naar de ha gaan met hem, het feit dat hij nu geen koorts meer heeft wil niet zeggen dat hij niet meer ziek is. de kans bestaat dat hij een oorontsteking heeft en dat die ontsteking op zijn evenwichtsbalkje drukt. op zich geen ernstige ziekte en met een antibiotica is het zo van de baan maar zou het toch eens laten checken hoor.

4. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hoi Randi,

Bedankt voor je snelle reactie.

Gelukkig komt de huisarts vanmiddag op bezoek om kennis te maken met me dochter die 2 weken geleden is geboren (is normaal hier in de zaanstreek) dan kan ik meteen ook wat vragen over Koen me zoon.

Stiekem zat ik ook al te denken aan een oorontsteking, maar wist niet dat het zo heftig kon zijn op zijn evenwicht.

Ik wacht op de huisarts, maar ondertussen heb ik toch de zenuwen....

Groetjes,

Kim

5. randi

randi Niet meer actief

laat hem dan maar snel in ene trek door nakijken, ben je teminste gerust gesteld. trouwens proficiat met je dochtertje en veel beterschap voor je zoon en laat iets weten hé ;)

6. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Hoi,
    Hoe is het nu met je zoontje?
    Is hij weer wakker?
    Dacht ook aan een oorontsteking....

7. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hoi hoi,

De huisarts is geweest en heeft alles nagekeken. Koen heeft geen oorontsteking, keelontsteking en zijn longen klinken ook goed.

Hij is alleen ontzettend verkouden en heeft bijholte ontsteking. Ook zijn zijn neus amandelen en klieren ontzettend opgezet. Daar is hij dus ontzettend beroerd van en zijn lichaam ook. Hierdoor wil hij niet bukken (doet natuurlijk pijn) en is hij gewoon verzwakt waardoor het lopen ook niet lekker gaat.

Niks aan te doen. Het is echt uitzieken. Dokter verwacht dat het over een paar dagen weer over is.

Ik ben weer gerustgesteld en natuurlijk voel ik me weer als een gigantische aanstelster....waarschijnlijk omdat Koen nog nooit zo is geweest...

Bedankt voor het meedenken!

Groetjes,

Kim

8. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Gelukkig weet je nu wat het is.....
    beterschap voor je mannetje en ook nog gefeliciteerd met je dochtertje anne mooie naam ;)
    ons dochtertje heet ook zo :D

9. randi

randi Niet meer actief

je bent toch geen aanstelster omdat je kind ziek is????
    nu weet je gelukkig wat er aan de hand is en hopelijk is je ventje snel genezen want dit kan inderdaad ontzettend zeer doen

10. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Bedankt! Wij vonden het ook een mooie naam. Pastte goed bij de naam Koen :)

11. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Ja, ik weet het maar ik voel me dan zo omdat de huisarts eigenlijk niks kan vinden dan alleen de verkoudheid. Terwijl Koen er toch echt heel beroerd door is. Normaal gaat hij al makkelijk naar bed (mits, er wordt gehouden aan een vast ritueel), maar het gaat nu wel heel soepel. Me vriend stond al binnen 10min. beneden, want Koen wilde al heel snel naar bed. Dat betekend dus ook dat hij echt niet lekker is.

Groetjes,

Kim

12. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hoi hoi,

Vandaag toch maar weer een afspraak gemaakt met de huisarts. 11:10 kan hij terecht.

Het lijkt wel of me zoontje steeds stijfer wordt :( Hij wilde niet eens meer rechtop zitten en als ik vroeg of hij in bad wilde...kreeg ik een keiharde NEE te horen.

En als Koen niet meer in bad wil dan is er toch echt wat serieus aan de hand, want hij is dol op badderen en douchen.

Ik wil me oude Koen terug :(

Groetjes,

Kim

13. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    o jeetje meid... Koen is dus nog steeds niet de oude...
    Laat je het weten hoe het was bij de arts?

14. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hoi Popje,

Het werd inderdaad niet beter en dat heeft de huisarts zojuist ook bevestigd.

Koen zijn neusamandelen waren altijd al een beetje opgezet, maar nu zijn ze dus ook nog eens flink ontstoken. Hier krijg je dus ook last van je heupen en je spieren. Dat wist ik dus niet, maar ik ben ook geen huisarts 8)

Hij heeft een antibiotica kuurtje meegekregen en morgen moeten we dus al verbetering zien.

Ik ben weer een beetje gerustgesteld en wacht weer even af tot morgen. Hopelijk gaat hij uit zichzelf staan in bed, want dat deed hij ook niet meer. Hij bleef gewoon op zijn rug liggen..

Groetjes,

Kim

15. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Kimsch@ Wat vervelend allemaal, ze hoeven nog niet er uit de amandelen? Hoop dat met de medicijnen snel wat verbetering in zit. beterscahp met je zoon.

16. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hoi,

Helaas gaat het niet beter met Koen. Het gaat alleen maar slechter :(

Nu loopt hij niet meer en zitten is ook niet meer. Koen kan alleen nog maar hangen :(
    Gisteravond is me vriend naar de huisartsenpost geweest en de huisarts daar vond het kennelijk ook vreemd, want ze moest overleggen met de kinderarts in het ziekenhuis. Ze geven echter de antibiotica 48uur de tijd om het te laten werken, daarom vandaag weer een afspraak met de huisartsenpost. Huisarts was er wel van overtuigd dat het niks met de keel of neus amandelen te maken heeft...hmm, zit onze huisarts er toch naast...

Ik kan niet mee, want ik zit met een baby van 2,5 week die ook nog eens verkouden is dus haar overal meeslepen is ook niet echt handig.

Sjeetje, ik maak me zo'n zorgen :( Ik weet het gewoon niet meer.
    Ik begin te huilen als er vrolijke liedjes op tv komen, want dan ligt me zoontje op de bank ipv. vrolijk mee te dansen en te springen :(:(

Ik hoop zo dat ze vanmiddag wat vinden en er iets aan kunnen doen. Ik ga allemaal gekke dingen in me hoofd halen...dingen waar ik absoluut niet aan wil denken.

Groetjes,

Kim

17. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Dat is geen leuk bericht... Hoe laat moet je vriend er zijn?
    Wel vreemd dat het toch niet keel - en nues amandelen te maken is. Hoop dat jullie snel duidleijkheid krijgen wat er met Koen aan de hand is

18. mamavansam

mamavansam Niet meer actief

Hoi hoi,

Ik herken je verhaal helemaal. Me zoontje heeft precies hetzelfde gehad en hij walkte ook het hele huis door. Hij is een weekje niet lekker geweest en nu gaat het weer top met hem. Eet en drinkt weer lekker. Goed uitzieken en dan komt het vanzelf wel goed.
    Veel sterkte

P.s Wat fijn dat de HA aan huis is gekomen om de kleine te zien. Super hoor!

19. mamavansam

mamavansam Niet meer actief

Sorry lees net je berichtje van 11.25. Wat vervelend voor je. Ik hoop dat Koen snel beter wordt.

20. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hoi,

Me vriend moest er om 13:30 zijn en werd vanuit de huisartsenpost meteen verwezen naar de kinderarts in het ziekenhuis. Nou zit de huisartsenpost naast het ziekenhuis dus dat scheelt.
    Koen had ook 35,8 graden dus dat klopte ook niet helemaal (vanmorgen had hij 36,2).

Gelukkig mag me vriend tussendoor snel even met me bellen dus wordt ik goed op de hoogte gehouden.

Omdat Koen vorige week koorts had, namelijk 39,2 denken ze dat de virusinfectie over is gegaan op zijn spieren (wat vrij zeldzaam is). Hierdoor kan hij dus bijna niet meer lopen en wat ik ook merkte is dat hij zijn handen ook niet echt lekker meer gebruikt. Bijv. zijn vork vasthouden en met puzzelen de vormpjes vasthouden.
    Het is gelukkig niet ernstig en het moet over een week gewoon vanzelf overgaan.

Om het helemaal vast te stellen dat dit het geval is, wordt er zo bloed afgenomen en nemen ze ook een urinemonster (om te kijken of het ook op de nieren is overgegaan, maar dat vermoeden hebben ze van niet, gelukkig maar want dat is dus niet goed).

Ik hoop zo dat het zo is!
    @mamavansam, misschien heeft je zoontje dat dus ook gehad. Gelukkig is het na een week overgegaan. Helaas duurt het bij Koen al een week en werd het niet beter :(, maar ik heb nu weer goede hoop...we blijven van het postieve uitgaan :)

Groetjes,

Kim

Deel Deze Pagina