whaaa meisjeskapsels

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Oek oek, 18 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Hallo,

Ik heb een dochtertje van anderhalf jaar, met vrij fijn haar.
    Nu zit ik de hele avond al te zoeken naar voorbeelden van wat ik zoal met haar haar kan doen.
    Ze heeft het tot ongevere op haar schouders, met een pony (die laat ik nu groeien, dus meestal heeft ze 2 staartjes en dr pony met een knipje opzij vast).
    Nu wil ik graag iets anders doen maar ben inspiratieloos....
    Omdat haar haar nog niet zo lang is denk ik niet dat vlechtjes al kunnen.. Iemand tips? Liefst met foto..
    Zat al op youtube te zoeken maar weet niet welke zoekwoorden ik dan moet gebruiken...

2. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Mijn dochtertje is nog steeds bijna kaal, dus kan je niet helpen!

3. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    wow, ik ben jaloers:$! Hier ook nog niet zoveel haartjes hoor!

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    ben ook benieuwd oek oek, die van mij heeft ook al best lang haar maar nog niet lang genoeg voor vlechtjes.

Ik doe weleens 2 staartjes bovenop, naar opzij of naar onder (ter afwisseling haha). Als ik ze naar onder doe, doe ik 2 speldjes langszij.
    Ze kan met behulp van speldjes aan de zijkanten ook 1 staart in aan de achterkant maar dat gaat er best snel uit.

los is geen optie (coupe ontploft hahah)

5. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    een soort van boblijn laten knippen maar dan scheef aan de achterkant ik zag het laats bij zo`n kleintje vond ik erg pittig staan.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Goede vraag...ik zit er ook mee... Ook omdat de bovenkant hier nog wat korter is en staartjes daardoor vaak echt als sprietjes op haar hoofd staan, hoewel twee staartjes toch best leuk staat. Maar ze laat ze vaak niet zitten, dus dat is niet echt handig... Ze heeft het daarom meestal los, maar dat is ook niet alles... Ben dus benieuwd naar de ideeën. :)

7. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Hier hetzelfde soort fijne haar; ik laat bij haar een boblijn knippen en doe haar pony met 1 speldje opzij vast. Staat lekker pittig.

8. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    - 2 staartjes bovenop en achter los
    - beginnen met 2 staartjes bovenop en daarna ieder staartje bij een volgend nieuw staartje erbij pakken. zo krijg je op het eind toch 2 staartjes maar dan dmv staart in een staart
    - maak 2 staartjes maar dan met een zigzagscheiding

moeilijk om allemaal uit te leggen, maar hoop dat je er wat aan hebt.
    mijn dochter heeft inmiddels al lekker lang haar. tot onder haar schouderblad :)
    ik kan al [in]vlechtjes maken, en gelukkig blijft ze ook nog ervoor zitten. dus ik krijg vaak complimentjes als we op stap zijn .

9. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze meid heeft vrij lang haar. Ze heeft flinke krullen, en dan hangt het nog tot over d'r schouders. Alleen haar pony is wat korter, maar die krult ook bijna niet. Hier vaak gewoon los, met een speldje. 2 staartjes, 1 staartje achterop haar hoofd, 2 vlechtjes. Laatst ook hele leuke haarbandjes gekocht, en een diadeem. Staat ook erg leuk!

10. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Bedankt voor de reacties!
    Ben blij dat ik niet de enige ben met dit probleem:D
    :DEen diadeem vind ik ook zo schattig, maar heb het vermoeden dat ze dit ongeveer 1 tel zou dragen..
    Elastiekje houdt ze gelukkig wel in.

@DeeLightT: Oh zo herkenbaar! hahahaah type ontploft! hahahaha

En nu ik haar pony laat groeien kan ze ook echt niet meer zonder knipje in dr pony want dan ziet ze niks:D

11. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Toen mijn dochter nog korter en fijner haar had deed ik weleens dit er mee. Dan hangt het niet in de oogjes maar je kan er wel mooi die overgangsperiode van kort naar langer mee overbruggen:

12. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Mijn meisje van anderhalf heeft een bobline. Kan ook nog staartjes maken en doe ook vaak een clipje in der haar.

13. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Vlinderbloem: Oh dat ziet er schattig uit! Kan je iemand die super onhandig is met haar, uitleggen hoe ik dat doe? :)

Rianne: leuk keukentje!! En dat soort staartjes heeft mij dochtertje meestal ook.

14. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Heel makkelijk juist! Je pakt een pluk aan de voorkant, dat trek je een beetje naar achter en maakt dan een staartje. Dan pak je meer naar de zijkant nog een pluk haar en maakt dan samen met het eerste staartje een tweede staartje. Dan pak je nog meer naar de zijkant nog een pluk haar en maak je samen met het tweede staartje nog een staartje. Niet zo duidelijk uitgelegd misschien maar echt niet ingewikkeld om te doen.

15. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    mn dochter heeft vrij lang haar.. tot onder haar schouder bladen achterkant in laagjes.
    maar het groeit onwijs snel bij dr als ze niet naar kapper zou zijn geweest had het nu denk al bijna tot dr billen geweest
    maak meestal een invlecht of staart / 2 staartjes

16. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    vlinderbloem, dat ziet er erg leuk uit, ik ga dat proberen bij mijn dochter. Maar dan aan 2 kanten en ik laat haar pony hangen. Leuk zeg!
    Hopen dat ze het toelaat want ze vind het niet altijd even leuk als ik aan dr haar zit. (paaien met leuk youtube filmpje of fruit).:)

17. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Oke, ik zal het eens gaan proberen...
    Geloof dat ik wel eerst elastiekjes moet halen, want heb nu alleen met beestjes/poppetjes erop, en geen normale:)

mamachantal: invlecht... ook zoiets wat ik niet kan ;) Althans, nog nooit geprobeert omdat haar haar nog te kort is, maar het ziet er altijd heel leuk uit bij anderen.

He bah, waarom is het nou weer zondag.. Ik wil elastiekjes kopen!

18. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

2 knotjes had mijn dochter vaak in, toen ze nog fijn haar had.:)

19. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Natas: ahh das ook schattig zeg!

Hoe doen jullie dat met de pony die eigenlijk te lang wordt om los te laten hangen?
    Ik doe dus haar pony naar 1 kant en dan een knipje erin..
    En ik ga dus die tip van vlinderbloem uitproberen:D

20. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    @ Vlinderbloem; dat staat lief zeg. Zal Zoë nu nog wel niet zo leuk vinden, maar ik ga het zeker onthouden!

Deel Deze Pagina