Wat een lief berichtje van jou elegance thanks voor je complimenten. Spannend voor jullie morgen. Laat je wel even een foto zien hier?? Ben heelbenieuwd hoe het je zoontje staat! Vast heel mooi. Gaatjes in de helm. Wij hebben een helm van pro reva en is dus zonder kinband en de oren en nekspieren vrij. Is wat kleiner en lichter dan die van Livit. Maar de resultaten zijn hetzelfde. Soms staat er wel een gaatje in zijn voorhoofd gedrukt maar dan gaat hij even af en trekt het snel weg. Heel veel suc6 morgen en ik benheel benieuwd of je mannetje in de auto in slaap gaatvallen MET helm!! Zou fijn zijn als hij hem meteen accepteerd dan zal je zien dat er een hele last van je schouders valt
Wow Belize wat een verschil! Super! Hier ook gaatjes in de helm, moet je dan eigenlijk een muts opzetten als het kouder word? Ik moet nog steeds een foto maken,morgen maar eens doen.
Belize, ik had de reslutaten eerder voorbij zien komen maar ik vind het prachtig om te zien dat het zo verbeterd is! Wowie!! Hopelijk krijgen al onze kindjes zo'n mooi koppie. Oh gister was ik heel blij met de helm.. J. Trok een boxje van de kast af en die viel midden op zijn helm!! Oh wat voelde ik me slecht maar gelukkig gaf hij geen kik en ging rustig verder spelen. Blij met zijnhelm dus..... Sorry als er wordenaan elkaar staanof verkeerd maar typ alles op een i- pad en dat gaat niet zoals ik wil
Hallo meiden! wat een lieve berichtjes! en wat positief allemaal! belize, allereerst, wat een schitterende haarbos! echt geweldig, en zo jong al zoveel haar! tenminste de eerste foto is neem ik aan rond de 6 mnd toch? en het resultaat! je ziet helemaal niks meer van de afplatting he? schitterend! Hoe is bij jou de periode gegaan met helm? hoe heb jij het ervaren? jullie moeten nog een maandje of mag hij al af? Caruli, zo lief dat je weer komt spieken, wat is dat toch met jou dat je zo lief bent! echt serieus! je bent de eerste die me ooit op dit forum verwelkomt heeft.. en op de een of andere manier ben ik dat nooit vergeten haha bedankt voor je steun van vandaag! happynienja, balen dat ze zich ook echt ziekjes voelt.. het heerst inderdaad.. dan beginnen we dus nog meer tegelijk met het helmpje slaapt ze ook nog altijd op haar afplatting? Heel veel beterschap! Hopelijk kunnen jullie snel weer starten! Luna, dat is inderdaaad schrikken, maar gelukkig hebben onze stoere schatjes een echte bob de bouwer helm! ik wist niet dat er zoveel verschil in helmpjes was, maar die van jullie is dus lichter. Dat was voor ons nog meer ideaal, ivm zjin nekspiertje.. wat een kanjers toch allemaal, hopelijk valt het allemaal een beetje mee vandaag.. zolang ze niet aan zijn nekje zitten, heb ik er vertrouwen in.. of is dat te vroeg ahhaha.. gelukkig kan mijn man vandaag mee! dat is wel al een hele opluchting, want het duurt een uur of 2 toch, tenminste dat gaven ze aan van te voren.. ik merk ook dat het me toch meer bezig houdt dan ik zou willen.. grrr.. ik ben ook al wakker ervan! Misschien kom ik vandaan nog even langs, anders na de afspraak! Meiden echt super bedankt voor jullie steun en lieve berichtjes!
Veel succes straks, en komt vast wel goed. Het zal voor jullie allemaal wennen zijn maar voor je het weet zie je het helmpje niet meer. En laat andere mensen maar kletsen, jij weet hoe het zit. Emma heeft geen koorts meer en heeft het helmpje alweer op gehad. Ze accepteerd hem heel goed gelukkig.
hij heeft de hele zomer in zijn ondergoed gezeten en we moesten een airco aanschaffen. warme zomer was dus lastig met de helm. nu gaat t makkelijker. nog een maand. 19nov afspraak in ZH. we zullen zien wat ze gaan zeg. we zijn het zo erg gewend dat ik nu niet meer weet wat hij aan moet trekken en wanneer hij t koud heeft zonder helm. we moeten het ook weer wennen denk ik straks. heel veel succes!
Jeetje een airco moeten aanschaffen ? heb dit topic even goed doorgelezen, ook wij moeten ons gaan verdiepen in een redressiehelmpje, Maik is nu pas 6 weken, maar heeft al vanaf de 1e week een voorkeusrhouding, hij is volgens de fysio BEHOORLIJK afgeplat (en dat zien wij natuurlijk ook wel) hij is plat op zijn rechterkant en scheef vanachter en van voren, zijn voorhoofd ook. Hij is behoorlijk eigenwijs en oefeningen hebben weinig effect bij hem, dus hoogstwaarschijnlijk zit er niets anders op dan een helmpje. De fysio komt nu 2x per week, omdat ook zijn rug scheef aan het trekken is, ze gaat hem oprekken met oefeningen. Ik vind het wel moeilijk denk ik als hij een helpje gaat krijgen, maar nu heb ik tenminste ruim de tijd om aan het idee te wennen, en mocht het niet meer nodig zijn is dat alleen maar fijn (maargoed het gaat helaas wel nodig zijn).. Maar een airco aanschaffen jeetje dat word wat, maik is van het voorjaar pas 6 maanden, en wij wonen in een flat waar het heeeeeel erg heet is in de zomer ! Maar om een lang verhaal kort te maken, vind de resultaten van de helmpjes echt super ! daar doe je het voor !
ik heb wel een warmte gevoelig kindje. hij heeft ook gevoelige huid. met airco kon k de slaapkamer 22-23 graden maken. dan kon hij slapen in rompertje zonder mouwen en zonder laken of iets. hij kreeg anders verhoging of gewoon koorts. en wondjes op zijn hoofd. binnen een nacht dus. zo een mobiele airco, split model. anders moest de helm de hele zomer af.
Elegance, hoe is het gegaan vandaag? Ik heb veel aan jullie gedacht Wij hebben vandaag te horen gekregen bij de controle dat j. Zijn helm te klein is geworden dus is er weer opnieuw gegipst en krijgen we over 2 weken een nieuwe helm. Ze was erg positief over de vorderingen maar wil wel tot 12 maanden door gaan. Ik wilde graag een ander printje maar mijn vriend niet dus hebben we voor de zelfde helm gekozen. Belize, dat is schrikken om je kindje zo de volgens dag aan te treffen.. Nog maar een maandje lekker hoor!
ja dat was wegens warmte. zelfs in het zh hebben ze gezegd dat ik extra op moest letten omdat hij warmte gevoel is. dat konden ze zo zien.
hallo meiden! beliza jeetje meid, dat is schrikken lijkt me als je smorgens het helmpje afdoet.. daarna moet je ook nog eens wachten tot de huid genezen is toch? en idd in de warmte.. wij hadden al een airco op mannetjes kamer en dat was niet eens voor het helmpje.. ik ben wel heel blij dat we het geluk hebben dat het in de winter is.. Sillaah, wij wisten het ook al heel snel, ik denk ook ongeveer met 6 weken dat het zeker weten een helmpje zou worden.. we lopen ook al bij de fysio, osteo, kinderarts en neuroloog en ook nog eens nu voor het helmpje in een ander zh.. vanaf week 1 toen ook al duidelijk werd dat zijn voorkeurshouding een dwanstand is was.. sindsdien hebben we er ook alles aan gedaan om een helmpje te voorkomen, maar helaas.. ik heb me dus ook al lang kunnen voorbereiden en uiteindelijk voel ik nu opluchting omdat er eindelijk echt iets aan gedaan wordt! het duurde uiteindelijk zelfs te lang al dat wachten! heel veel succes met de oefeningen en inspanningen, hopelijk worden ze bij jullie beloont! Luna, wat lief dat je aan ons gedacht hebt! Ik weet niet of het me is meegevallen vandaag.. wel het helmpje zelf, ik merkte dat ik heel rustig was.. mannetje had goed gegeten, goed geslapen.. was ook rustig.. tot hij het helmpje op moest.. toen ging hij echt los.. hysterisch gillen.. toen weer helm af en fles gegeven( hij kreeg vandaag ook een extra fles) daarna was hij dus weer rustig.. en toen moest de helm weer op.. ja dat was echt niet te doen.. hij gilde zo hard dat hij gewoon vergat te ademen.. hij is al erg snel hysterisch.. dat heeft hij altijd al gehad.. maar dit was echt niet normaal.. toch hebben we het helmpje opgelaten.. en zijn we gaan rijden.. nou zeg.. zo'n dikke tranen met puppy ogen.. Bij thuiskomst dan ook het helmpje afgedaan.. het was slaaptijd gelukkig.. ik zag de drukplekken maar niet heel overdreven.. dus daar zal het toch niet aan liggen denk ik.. maar wat een drama.. toen het helmpje weer af was, was hij zichtbaar gerustgesteld.. en is hij heel lief weer gaan slapen.. dus ik zie wel een beetje tegen morgen op eigenlijk.. al laat ik hem dat niet merken, we doen gewoon alsof we de muts opdoen.. dus ben benieuwd.. ben wel helemaal kapot.. de dag heeft uiteindelijk toch heel veel energie gekost.. lief dat jullie zo meeleven.. over 4 weken moeten we weer terug als alles goed gaat.. maar jullie krijgen dus gewoon nog een nieuwe helm luna? jeetje wat een gedoe zeg.. en tot die tijd moet je wel de oude nog oplaten? wel fijn dat ze het op tijd gezien hebben.. hebben jullie dat ook in het begin, zo moeilijk om het helmpje op en af te zetten zonder hem pijn te doen? vond het best eng eigenlijk..
Elegance, wat jammer dat zijn eerste reactie gillen is..Niet heel gek natuurlijk want jouw kleine mannetje heeft al veel meegemaakt. Anders leg je de helm morgen eerst even lekker bij hem in de box of in bedje. Even samen mee spelen en een beetje gek mee doen, haha! Onze helm kan door schanieren open gezet worden waardoor je helm zo over zijn hoofdje kan doen. Ik had idd gelezen van de livit helm dat het op het begin iets meer gepruts is maar dat zal vast heel snel wennen. Ik denk even met je mee hoor voor wat je allemaal zou kunnen proberen.. Misschien hebben de andere ook nog tips voor je. Knap van je dat jullie rustig zijn gebleven en toch ook nog even de helm hebben opgelaten. Hij zal er toch aan moeten wennen hoe moeilijk dat ook is. Hoe vond hij het gipsen? J. vond het drama vandaag... echt gillen en dat terwijl hij altijd best heel makkelijk is. Ja we krijgen echt een hele nieuwe helm.. Ben er wel blij mee want eigenlijk heeft deze helm vanaf het begin niet helemaal goed gezeten maar dat geeft niet want hij heeft wel het gewenste resultaat. Misschien kun je vaseline smeren op zijn voorhoofdje? Of de helm op en daarna een flesje geven? Ging de helm bij livit wel goed op?
Goedemorgen! Lief dat je meedenkt! ah jammer dat hij zo'n moeite had met gipsen.. dat was hier dus heel erg meegevallen.. hij vond het zelfs wel lachen.. ik denk omdat het folie om zijn oren zat en gekke geluiden maakte en de gips koud aanvoelde ofzo.. maar balen is het he als ze er geen zin in hebben.. dat kost echt energie.. tenminste dat heb ik gisteren weer gemerkt.. hoe ging het daarna met hem? vergeten en weer happy? dat is hier gelukkig sinds een tijdje wel.. als de huilbui over is, wordt hij weer vrolijk.. dat was in het begin dus wel anders.. toen heeft hij van week 7 tot 13 iedere dag van smorgens tot s'avonds gehuild.. en gisteren merkte ik pas weer hoeveel dat met je doet.. zie dus ook heel erg tegen vandaag op.. ik denk zelf dat het niet veel zal helpen of hij ermee speelt of niet.. ik denk echt dat hij het gewoon niet op zijn hoofd wil.. maar ik ga het wel proberen! waneer mag je het nieuwe helmpje ophalen? ze zijn er wel snel mee toch? eerst de afspraak en vlak erna al gipsen.. dat is wel fijn dat dat niet allemaal heel lang duurt.. hoezo zat de helm bij jullie niet zo goed vanaf het begin? scharnieren, dat klinkt al veel beter, ik vond het echt lastig het opdoen.. alsof je een elastiek moet uitrekken en precies op het goede moment heel langzaam moet loslaten terwijl je je handen helemaal moet verzetten.. eerst de bakkenbaarden uit elkaar, half op het hoofd zetten en dan je duimen onder het voorste stuk en de rest erover trekken.. terwijl de bakkenbaarden dan weer strak zitten.. lijkt me ook best pijnlijk.. maar ga mijn best doen de helm zit nu nog voor geen meter.. hij draait, zit scheef over zijn voorhoofd heen en als hij meedraait komt hij tegen zijn oor aan.. dat alles was niet erg? omdat de helm nu nog te groot is.. en hij ook een gigantische bult op zijn hoofd heeft die wegtrekt en dan zou de helm ook rechte zitten.. weet niet wat ik ervan moet vinden.. jemoet de medici dan maar vertrouwen denk ik.. ik heb het gisteren echt vaak aangegeven dat ik hem echt scheef vond trekken.. dat is een goede, we gaan idd eerst de helm opzetten en dan het flesje geven! we moeten ook vandaag naar het zh ivm zijn scheve nekje.. ze hebben ons 2 maanden geleden dus een helm afgeraden.. de dag erna kwam de fysio en deed de meting van zijn hoofdje en toen kwam tot de conclusie dat hij over de 110% zat en op de natuurlijke wijze niet meer goed zou komen.. was dus erg teleurgesteld in de kinderarts en neuroloog die samen spreekuur houden.. bij livit zeiden ze gelijk dat als we tot morgen gewacht zouden hebben.. (vandaag dus) hij te laat zou zijn geweest voor een helmpje.. zal dat vandaag dus ook duidelijk aangeven.. ik ga meneer de fles geven.. en mijn man wakker maken voor assistentie van de helm! zijn vakantie bestaat deze week ook alleen maar uit heel vroeg opstaan hihihihi
Wat naar dat hij zo moest gillen.. hopelijk gaat het vandaag beter. Het helmpje opzetten is even wennen, ik leg haar op haar buik of zet haar in de kinderstoel zodat haar hoofdje vrij is en ik hem zo over haar hoofd kan schuiven. Je kan de zijkant onderaan wat opzij trekken en dan over zijn hoofd naar beneden schuiven. Hoop dat je het snapt. Wel apart dat Emma's hoofd niet gegipst is terwijl het ook livit is. Bij haar hebben ze alleen gemeten. Verder heel veel succes vandaag met oefenen. Emma was gister weer helemaal van de rel.. Had kramp van de bijvoeding en haar veel honger dus aardig wat fles op. Hoop dat ze zich vandaag beter voelt. Maar ze heeft de helm gewoon op.
hier ook livit met bandje. t hoofd werd alleen ff groof gemeten, zonder gips. mijn zoontje kon binnen een week het slotje openen, en op een dag heeft hij zijn helmpje ook zelf afgedaan. volgens de helmboer was helm niet ruim of zo. juist n beetje krap. maar hij is tot nu toe de enige die dat deed volgens livit. we gebruiken nu andere kant om t open en dicht te doen. die wondjes waren binnen 2 dagen helemaal weg. hij heeft 1 week toen zonder helm gedaan. dat gipsen, passen, wen dagen etc is lastig daarom protesteert hij denk ik. straks is het een keer per dag afdoen en op doen, dat zal hij dan normaal ervaren. nu is het steeds van knoeien met zijn hoofd zo ervaart hij t misschien.
ah zielig dat ze nog zo'n last van krampjes heeft.. wat voor bijvoeding geef je haar? groente en fruit? Mij lijkt het echt handiger om een helm met slotje te hebben.. dit is bruut uit elkaar trekken en over het hoofd trekken in de hoop dat hij niet losschiet.. zo voelt het tenminste, ik zal er vast nog handigheid in krijgen.. haha en dan zelf de helm afzetten.. knap ontdekt! dat zal hier dus niet gaan.. raar inderdaad dat de ene livit wel en de andere niet gipst.. terwijl ze tegen mij hadden gezegd dat ze alle helmpjes in dezelfde werkplaats maken..daarom duurde het ook 3 weken voor ik hem kreeg.. hij zou worden ppgestuurd.. hij heeft trouwens toch gaatjes, maar dan hele kleine... toen ik vroeg waarom omdat hij de vorige keer zei dat het niet goed was, zei hij dat dit was om geen vacuum te krijgen.. ok ik denk geloof het maar allemaal.. ik weet het ook niet.. maar.. vanmorgen ging het helmpje dus met goede moed op.. vlak voor de 1e fles.. en het was voorbij.. krijsen.. en ook volhouden.. 2,5 uur lang.. jeetje wat was dat heftig.. uiteindelijk hebben we hem na 2,5 uur afgezet.. en wat zien we.. een drukplek op zijn voorhoofd.. zucht... dus morgen kunnen we weer terug.. baal dus stiekem wel heel erg.. door het huilen en de drukplek.. bah... de moed is me wel een beetje in mijn schoenen gezakt zo... hopelijk is het na morgen beter en heeft hij alleen gekrijst omdat hij de druk plek voelde.. belize dan is het wel snel weggetrokken he.. en een weekje de helm af in de hitte.. misschien ook wel beter.. vind het namelijk echt zielig.. en hij heeft nu al een mooi rond bolletje!