Elegance, wat balen van vandaag. Is het ver rijden voor jullie naar Livit. Bij ons was het ook de eerste keer niet goed en moesten we dus ook die week nog terug ruim 2 uur rijden heen en terug. Maar daarna was het wel goed nu zit het allemaal even tegen maar dat komt goed. Kan eigenlijk ook niet meteen helemaal goed zitten want zijn hoofdje kan nog een beetje veranderd zijn afgelopen 3 weken. Was bij ons ook het geval. Happieninja, ah krampjes dat is sneu. Lekker vertroetelen J. Is heel erg verkouden en slaapt amper... Zijn nu aardig kapot van de korte nachten en nu moet ik morgen ook nog de hele dag werken bah.. Verder niks bijzonders eigenlijk Elegance, foto foto foto van je mooie man met helmpje hè?
oh gisteren was ook weer rampzalig! in de morgen terug naar livit.. we rijden er 45 min over zonder files.. we gaan dus uit van een dik uur.. ze hebben het helmpje bijgesteld.. en toen zegt die man nog zo leuk, niet het helmpje afzetten als hij huilt he.. ik dacht heel even is hij serieus? toen kon ik het niet laten om hem te zeggen dat mijn man en ik beide met moeilijk opvoedbare kinderen werken met gedragsproblemen en stoornissen.. dat we zelfs van elkaar vinden dat we liever mogen zijn voor onze eigen zoon ipv aan alle regels vasthouden omdat "men" zegt dat dat het beste is.. ik kon het echt niet laten, die opmerking maakte hij omdat ik dus zei dat ik de dag ervoor na bijna 3 uur panisch huilen we toch het helmpje hadden afgezet.. het kind had notabene ook nog eens een drukplek.. maar dat zal miijn frustratie wel zijn ahhahaha.. dus met goede moed naar huis.. voor de fles helmpje op.. hij was er al niet bij mee, maar was blijer met de fles, dus dat ging nog.. maar toen de fles wegging.. ging hij met zijn hoofd slaan.. handjes naar zijn helmpje en krijsen.. we hebben hem weer 3 uur lang laten krijsen.. hij was kapotm viel in slaap en begon weer.. tot hij echt in zijn eigen huilen bleef hangen.. hij kreeg gewoon geen lucht meer.. hij zat ook onder de stress en warmte vlekken.. het zweet liep over zijn hele lichaam en liep ook zo onder zijn helmpje uit.. toen vonden we het wel weer genoeg geweest.. we zagen geen drukplekken.. maar zaten wel met een kind die helemaal niet meer wist wat er aan de hand was.. zo overstuur.. hij heeft daarna niet meer geslapen, hij schrok de hele tijd wakker, zo oplettend.. vanacht om 1 is hij in slaap gevallen.. en vanmorgen al vroeg wakker.. en zo moe.. we gingen bbzwemmen dus even geen helm.. nu ook gewoon even in bed gelegd.. even de moed verzamelen voor vanmiddag... zie er nu zo tegenop!
Elegance, jeetje wat ontzettend klote allemaal. Sorry heb er even geen andere woorden voor. Hij heeft last van zijn nekje toch? Is het misschien een idee om contact op te nemen met iemand van Pro reva. Ik heb het vermoeden dat dit helmpje hem misschien geen pijn zal doen omdat het niet in zijn nekje zit. En het is heel makkelijk op en af te zetten. Denk er even over na. Hele dikke knuffel voor jullie allemaal en jullie doen het heel erg goed!
Dank je wel! Tot mijn grote opluchting hebben we net een uur het helmpje op gehad!! en het ging (redelijk) goed.. ik zeg redelijk omdat zijn handjes nog de hele tijd naar zijn helmpje gaan en hij met zijn hoofdje slaat.. maar hij speelde even op zijn speelkleed, rolde zelfs om, voor de 2de keer, ging zelfs tijgeren (had hij nog nooit gedaan!) en kwam nog vooruit ook! en toen hebben we het helmpje na een uur afgedaan.. Dat was voor hem ook een succes ervaring dan.. we konden wel wachten tot hij weer zou gaan huilen. maar nu proberen we het dus op deze manier rustig op te bouwen.. we waren echt zo opgelucht.. als hij maar af en toe even went toch? Daarna is hij lekker in badje geweest en is hij heerlijk in slaap gevallen.. de rust was dus weer terug gelukkig! oh echt zo lief dat je ook meedenkt! We proberen het dus nog even zo, en anders idd eens kijken of het niet door zijn nekje komt, daar hadden wij nog niet zo snel aangedacht!
jeetje, hier wilde meneer ook nog niet liggen laat staan slapen met de helm.. we doen hem nu heel kort maar op iedere keer.. voor het eten, even spelen en dan af.. zodat hij wat meer succeservaringen kan opdoen.. dat lijkt hij beter te accepteren al is hij nog heel onrustig.. ook in zijn slaap.. zonet is hij voor het eerst naast me in bed in slaap gevallen na de fles.. hij was denk ik zo moe.. en dit is natuurlijk super goed! hij accepteert de helm dus steeds meer! zag je bij jullie van de luchtgaatjes ook kleine bolletjes op zijn hoofd? vooral bovenop zijn hoofd blijft er een klein rond vlekje staam.. weet niet of ik daar ook mee terug moet..
Ik vind het moedig dat je deze stap hebt gezet.. Bij ons werd ook een helmpje voorgesteld maar wij hebben er vanaf gezien. Ons zoontje is nu 16 maanden en er is niets meer van zijn afgeplatte hoofdje te zien, terwijl de afwijking toch best fors was. (alleen de achterkant/zijkant, hij had geen afwijking in het aangezichtsveld) De resultaten met fysiotherapie en een helm zijn op de duur hetzelfde. Een helm corrigeert het alleen sneller naar het schijnt. Ik ken iemand die een helmpje had voor het zoontje en het viel allemaal reuze mee, zij zat er zelf meer mee dan haar zoontje! Haar zoontje is uiteindelijk net zo snel van de afplatting af gekomen als wij met onze zoon met fysio..
hallo miniman klopt vaak trekt het allemaal snel bij, maar bij ons uit de metingen bleek dat het op de natuurlijke wijze niet meer helemaal goed zou komen.. dat is voor ons de rede geweest om ook niet langer te denken maar gewoon te doen.. daarnaast is er veel kaalheid in de familie en zou je net zien dat ons mannetje dat ook zou krijgen en als zijn hoofdje dan niet helemaal rond zou zijn.. wij hebben al fysiotherapie vanaf zijn geboorte, ook deze adviseerde de helm ook.. We zijn er in meegegaan doen zeker ons best, maar willen wel ons mannetje blijven zien. Ons mannetje heeft er heel veel last van.. maar we merken dat door succeservaringen opdoen hij het beter accepteert ipv kosten wat kost de helm ophouden, vooral niet afnemen als je kind huilt, zoals livit voorschrijft.. we doen er nu een paar dagen langer over om het helmpje op te bouwen qwa tijd.. maar liever dat dan een overstuur kind die een hekel krijgt aan het helmpje Hij is namelijk echt niet blij als hij moet liggen met de helm.. dan gaat hij panisch en hysterisch huilen en dat willen we nog even vermijden door de succeservaringen groter te maken in zijn beleving wel echt super dat het bij jullie zo goed gekomen is! echt heel fijn! we zien ook al een beetje vooruitgang in de afgelopen maand gelukkig maar want het was geen mooi gezicht we hebben sowieso voor onszelf gesteld dat we niet naar buiten gaan met het helmpje gewoon lekker thuis en als we weggaan mag hij af maar dat is hoe wij het zien
heb geprobeerd maik zijn hoofdje op de foto te krijgen, op de laatste foto zie je niet goed dat hij scheef is door de schaduw maar let daar even op zijn voorhoofd.
silaah; ik vind eigenlijk dat het echt meevalt. gewoon opletten dat t niet erg wordt met houdingadvies veel op buik. lijkt me geen hooofd dat help op moet hebben, zo op de fotos.
Elegance, wow wat super dat hij de helm steeds meer gaat accepteren. Slim ook om het zo aan te pakken dan heeft hij er straks alleen mog maar positieve ervaring mee. Die plekjes trekken nog wel weg hoor! Maar wat je kan doen is er tape overheen doen aan de binnenkant maar dan moet je wel speciale zijde tape op rol hebben van hansaplast?? Kan het vanmiddag even voor je nakijken. En waar blijft de foto?? Sillaah, ik kan het op de laatste foto idd heel erg goed zien. Het lijkt alsof zijn voorhoofd ook naar voren komt. Hebben jullie al fysio? Die zou namelijk een meting kunnen doen en heeft misschien een hoop goeie tips. Hier gaat het goed. Inmiddels is J. Iets minder verkouden dus slaapt de nachten weer door. Over 1 week de nieuwe helm em dan gaan we hem weer voor de nacht opzetten. Ik hoop wel dat deze meteen goed zit en we niet weer terug moeten.
zijn voorhoofd is heel scheef idd.. we hebben al weken fysio, 2x per week zelfs omdat zijn rug ook scheef trekt. We doen veel oefeningen maar de fysio denkt wel dat hij een helpmje moet, dit ook omdat hij nogal een hardnekkige voorkeur heeft en veel oefeningen niet werken bij hem. Nogmaals ik heb de foto's geprobeerd te maken, in het echt zie je het beter, hij houd zijn hoofdje niet stil namelijk.
dat scheef trekken van rug hebben we hier weg gewerkt door de oeffeneningen met een enorme opblaas bal. het is veel te vroeg om te bepalen dat hij n helm op moet hebben. ik zou hem ook n orthopedische manuele fysio laten zien(of oesteopat misschien)vr voorkeurshouding.
Hallo meiden, wat hebben jullie gezellig gekletst sillaah, ik hoop echt dat jullie het met de goede zorg en oefeningen kunnen oplossen.. Een meisje van de yoga haar kindje kreeg ook al vroeg te horen dat ze wrs een helmpje zou krijgen. Toch is het ze gelukt met veel oefeningen doen, ze is nu 7,5 maand, je ziet er nauwelijks nog iets van! Op de foto zie je het idd, maar heel eerlijk, ons mannetje had het wel erger.. hij had echt een driehoekig hoofd klinkt dat gek het is niet niks al die oefeningen en zorgen he? ik stond als ik ging wandelen soms om de 10 meter stil om hem weer recht te leggen.. heel soms zag ik mijn kind niet meer liggen, maar alleen zijn scheve houding.. ik weet niet hoe jij in erin staat? wat het met je doet zeg maar.. ik werd destijds echt geleefd en kon er dan ook echt neit tegen als ik wist dat mijn mannetje weer scheef lag.. dan stond ik weer op en ging hem weer rechtleggen.. ik dacht elke minuut is meegenomen.. en idd, wij hebben 2 osteopaten gehad.. de 1e hadden we het gevoel dat ze maar wat deed, wat vast niet zo was .. en de 2de was echt geweldig.. die kon ons zoveel vertellen over de bevalling en de zwangerschap.. hoe hij dat allemaal wist weet ik nog steeds niet! maar sinds de eerste keer dat we daar zijn geweest leek ons mannetje heel anders en vrolijker en verdween zijn huilperiode.. ze kunnen veel met voorkeurshoudingen en alles wat daar mee te maken heeft ik sta er nu nog versteld van! Belize oefeningen met een bal? hoe gingen die, hmmz misschien beetje lastig uitleggen heb jij trourens een meisje of jongen? ik zag baby bij je banner staan jullie hoeven niet meer zo lang he? luna, bij jullie dus ook spannend volgende week! ik moest nog aan je denken vandaag dat jullie mannetje ook niet wil slapen met helm.. hier wil hij dus nog niet liggen.. hij heeft het heel even gedaan.. ik was al helemaal blij! hopelijk gaat hij met de nieuwe helm goed slapen! wat een goede tip met van de tape, zou jij dat willen nakijken? dan ga ik dat zsm aanschaffen want het ziet er steeds slechter uit.. ik ben een beetje moe echt weinig geslapen en vandaag was de spanningsboog kort..bij alles jengelde hij.. lachen en huilen kon hij zelfs tegelijk! wat kost dat energie zeg! en mijn man zijn vakantie was afgelopen stond er dus alleen voor, het viel me best zwaar.. morgen dus met nieuwe moed! hij heeft 2 keer 3 uur de helm opgehad.. wat me opvalt is dat als hij de helm op heeft hij hele rode wangen krijgt. Ik heb hem al vrij koel gekleed.. ik ga slapen dames
oefeningen bij krommerug? dat had mijn zoontje. op de bal op zijn buik leggen en bal steeds naar scheve kant zeg maar laten neigen. op een gegeven moment moet hij reflexief de balans weer op maken door de andere kant van zijn lichaam krom te trekken zeg maar. moeilijk uit te leggen inderdaad. maar t werkte effectief.
inderdaad veel en veel lichter aankleden met de helm. daar heeft hij natuurlijk erg last van gehad. misschien dat was het elegance?
ik snap de bal idd.. ons mannetje heeft ook een scheve rug, als een banaan die voor je ligt zeg maar.. al is het nu redelijk recht aan het trekken nu hij staat.. maar zijn nekje blijft nog wel scheef.. ik vond hem zelf al vrij koel gekleed een rompertje met lange mouwen plus een dun broekje me sokjes.. nu ga ik echt slapen zp is ook te verslavend!
Elegance, Leukosilk heet het is een groene rol en je kan het bij de apotheek halen. Ben er weer vandoor! Reageer later weer even..
Hallo meiden jeetje ik was er ook even niet maar het helmpje gaat echt moeizaam.. hij heeft het nu bijna 1,5 week en vanacht voor het eerst ermee geslapen.. overdag klaagt hij de hele tijd als hij op is.. we merken wel vooruitgang dat hij het steeds minder merkt.. maar als hij dan moet liggen gaat de knop om.. we hadden ook totaal niet verwacht dat hij de hele nacht zou doorslapen met helm! we wilden nml tot het weekend wachten met proberen.. overdag was het al geen succes.. en nu hebben we allebei vrij.. maar dit was dus fantastisch! ben helemaal happy! had me voorbereid op een ellendig lange nacht zometeen bbzwemmen, mag hij het helmpje ook weer even af! luna hebben jullie het nieuwe helmpje al?