mijn zoontje lust geen verse groente

Discussie in 'Voeding' gestart door ccwomen, 5 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ccwomen

    ccwomen Fanatiek lid

    11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ik heb meerdere keren geprobeerd mijn zoontje met de pot mee te laten eten...
    bietjes met aardappels geprobeerd, hereboontjes, bloemkool....
    Hij lust het alle 3 niet, terwijl hij wel elk potje groente lust.....
    Hoe kan ik dit oplossen of het eten lekkerder maken zodat hij het wel gaat eten?
    Hij zal toch een keer met de pot mee moeten gaan eten!!!
    Hij kokhalst en gaat echt bijna over zn nek, oook graait hij net zolang met zijn handjes in zijn mond totdat zjn mondje leeg is!
    En je begrijpt na een aantal hapjes doet hij zijn mond niet meer open!!!
    Alle tips / adviezen welkom :d
     
  2. tulip

    tulip Niet meer actief

    ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wel van anderen gehoord die van potje naar vers over wilden stappen, om door een potje groenten een verse aardappel heen te doen en later wat verse groenten. Steeds een beetje meer vers en minder potje. Misschien dat de overgang dan minder groot is en hij uiteindelijk gewend is aan de verse smaak.
     
  3. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Tulip heeft inderdaad een goeie tip. Potjes smaken echt heel anders dan verse groenten (vers is veel smaakvoller) en daarbij van een andere structuur. Kindjes moet dit dus echt leren. Als je echt wilt dat hij van de potjes afkomt en straks helemaal met de pot mee gaat eten, zou ik toch maar stoppen met de potjes of de bovengenoemde tip gaan toepassen. Het lijkt erop dat je kindje op dit moment 'de makkelijkste weg' kiest (tenminste... ik neem aan dat hij verder geen problemen heeft met het eten van stukjes e.d.)
     
  4. annetske

    annetske VIP lid

    14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland