Conclusie van de pedagoog is dat er geen bijzonderheden waren. Het is een druk mannetje en wil graag aandacht en als advies gaf ze aan de leidsters om hem positieve aandacht te geven ipv negatieve. Pedagoog is gevraagd om te evalueren en hoe om te gaan met zijn gedrag. Hij vroeg te veel aandacht zeiden ze. Wat ik vergeten was te melden is dat de leidster zei dat als me zoontje alleen alle aandacht kreeg van een leidster dat het dan goed ging. Ze kwam met een optie om een leidster speciaal voor me zoontje aan te nemen en wij moesten die gaan bekostigen. Ze zei letterlijk misschien is er een subsidie of een potje waar je dat vergoedt krijgt.
als je graag wil dat je kind op dat kdv blijft, zou je het kunnen overwegen om dan idd een extra leidster aan te nemen.. Zijn vast wel subsidies voor. Misschien kun je eens informeren bij stichting MEE. Is eigenlijk voor kinderen met beperking, maar het proberen waard.
PARDON wij ( 'leidsters' ) heten pedagogisch medewerksters en zijn er ook een deel voor de opvoeding ! en we zijn er zeker niet alleen als oppassers ! maken niet voor niks ook observaties / welbevindes / hebben gesprekken / pedagogen enz enz.. dus daarom vind ik het ook zo raar dat het zo loopt bij TS
Mijn idee (maar ik weet natuurlijk niet hoe het echt zit) is dat de combinatie van jouw zoontje en de leidsters geen goede is. En dat jouw zoontje dus misschien meer gebaad is om naar een ander KDV te gaan zodat hij weer een eerlijke kans krijgt. Nadeel is alleen dat je zoontje al 3,5 is en over een half jaar naar de basisschool gaat. @ bosi333: ik ben het er ook niet mee eens dat een KDV alleen voor de opvang is. De leidsters hebben evengoed een pedagogische opleiding gevolgd en doen wel degelijk aan opvoeden. Waarom zouden ze op een psz meer tijd hebben dan op een KDV? Ik denk zelfs dat op het KDV van mijn zoontje in verhouding meer leidsters rondlopen. Op beide plekken moeten kinderen toch eten en drinken? Op beide plekken blijft er bij mijn weten evenveel tijd over om te spelen en op te voeden. Ik begrijp je standpunt niet helemaal
Ben benieuwd naar het gesprek! Erg makkelijk om je kindje zomaar weg te sturen op de momenten dat het moeilijk word...
Ik ben ook benieuwd hoe het gesprek is gegaan. Ik las ook dat je kindje thuis ook erg druk is. Is het wel hanteerbaar? Is dat altijd al zo geweest of van de laatste tijd? Want je kindje moet wel leren om zich ook deels alleen te kunnen vermaken. Helemaal als hij 3,5 is. (Zeker niet lullig bedoeld, maar juist meedenkend hoor!) Nou, ik hoop dat je gesprek goed is verlopen. Over het beschreven verschil tussen leidsters (pedagogisch medewerkers) op een kdv of psz: daar ben ik het ook niet mee eens. Ik werk ook op een kdv. Hier moet elke pm (pedagogisch medewerker) een juiste opleiding hebben gevolgd én aan bepaalde eisen voldoen. Ook zijn er eisen voor de kwaliteit van het kdv/ leidsters (hkz normen). Wij doen dus ook zeker meer dan oppassen: observeren, gesprekken voeren, bij mdo's aanwezig zijn, rapporteren, enz. Er word vaak "leidsters" gezegd, omdat dat gewoon korter is om te beschrijven. Vroeger heette het ook leidster, veel ouders noemen ons ook leidsters, maar officieel zijn we pedagogisch medewerkers. Even voor de duidelijkheid !
mee eens, bij ons op het KDV wordt alles ook keurig bijgehouden en de gesprekken die ik heb zijn ook altijd met een pedagoog, elk kindje heeft een coach (een vaste pedagoog) waarbij ze het meest op de groep zitten en die ze in de gaten houdt. ik kan zelfs met alle vragen bij ze terecht, het zal wel per kdv verschillen maar ik vind die van mijn meisje erg professioneel.
Verveeld je zoontje zich niet op het KDV en is dit de reden dat hij gaat slaan? gisteren haalde ik mijn zoon op en een ouder kindje van zijn groep liep ook de kleinen te slaan e.d. En ik kon gewoon zien dat hij zich verveelde dat hij te oud is voor het KDV en daarom gaat slaan e.d. Hij schopte steeds tegen de auto aan waar mijn zoon op zat e.d. Ik heb toen zelf ingegrepen maar op een positieve manier. Heb mijn zoon van de auto gehaald want die moest mee naar huis en gevraagd aan dat jongentje wil jij de auto parkeren voor mij op de plaats waar die hoordt? En meteen een big smile en parkeerde de auto netjes op zijn plaats en hij was erg trots nadat ik zei "bedankt dat je mij zo goed geholpen hebt" dan kan je zien dat positieve aandacht en waardering echt heel goed helpt bij kinderen...
ik weet uit ervaring ook dat het aanpakken op die manier beter helpt dan een kind te isoleren en niet in de groep toe te laten. Maar nog steeds geen bericht van het gesprek zie ik. Jammer, want ben best benieuwd. Ik heb het nl nog nooit meegemaakt op ons kinderdagverblijf en ben dus wel erg benieuwd of ze zoiets kunnen maken. Ik zal het zelf persoonlijk wel heel raar vinden.
gelukkig dat er meer met me eens waren ben ook benieuwd naar je gesprek , maar vind het absurd dat er een extra leidster ingezet moet worden .. bij ons gebeurd dat echt niet hoor .. het is 1 op 7 op een peutergroep .. en kan me niet wijs maken dat er een leidster op n kindje gezet zou worden en dat die dan niet met andere kinderne bezig zou zijn .. en dat zou onze planning ook niet toelaten dan kom je boven t kind / leidster ratio te zitten dat mag niet eens bij ons... maar goed.. hoop dat er een oplossing bedacht kan worden .. misschien toch n andere KDV ( weet niet hoe druk t is bij jullie in de buurt ) en anders voor een tijdje nog iemand anders die op kan passen.. .. x
En, hoe is je gesprek gegaan? Lijkt mij toch dat ze je horen te helpen met een oplossing en je er niet zomaar uitzetten. Je hebt toch ook een contract? Lijkt mij dat daar wel iets over in moet staan.
Ik ben ook benieuwd hoe het is gegaan....wat een rot situatie voor jullie. Misschien worden de leidsters ook wel erg onder druk gezet door de ouders van de geslagen kindjes en dan is jouw zoontje wegsturen de meest "democratische" oplossing in hun ogen. Van de week is er ook een meisje van de psz hier gestuurd omdat ze de andere kindjes al een paar maanden sloeg en schopte. Er waren zoveel klachten dat ze geen keus hadden dan het meisje wegsturen omdat de andere ouders anders maatregelen hadden genomen. Lastig hoor, hoop dat je nog andere opvang kan vinden totdat je zoontje naar school gaat. Misschien gewoon een oppas aan huis?
Hoi, ik lees nu je topic en ben ook erg benieuwd hoe je gesprek is gegaan. Ik vind het een hele vreemde bedoening, ze kunnen niet zo maar PER TELEFOON aangeven dat je zoontje niet meer welkom is, daar moet eerst een gesprek op het kdv zijn geweest en dan niet alleen met een leidster maar ook met iemand van hogerhand. Ik snap dat je emoties de overhand nemen maar probeer het zakelijk aan te gaan, dat doen zij ook dus jij ook Laat je nog even weten hoe het gesprek is gegaan?
Allereerst dames bedankt voor jullie adviezen. Ik ben samen met me man naar het gesprek geweest. Bij het gesprek zat de eigenaresse en een leidster. Voor het gesprek had ik cb voor me dochtertje. Daar heb ik in het kort aangegeven wat de situatie is en het nieuws van het kdv. Er kwam toen een pedagoog(van vitras) die met mij een gesprek aanging. Zij was versteld over het manier van communiceren en vond dat zij niet genoeg hadden ondernomen om wat aan de situatie te doen. Kortom vreemd vreemd vreemd! Zij stelde voor om zelf te komen evalueren en anders ook een homevideo te doen. Terug naar het gesprek (waar ik erg tegen op zat) Het gesprek is best wel goed verlopen. De leidster (eigenaresse) heeft aangegeven dat zij erg onder druk is gezet door een ouder. Deze heeft 2 kindjes van haar op het kdv. Die ouder heeft aangegeven dat haar kinderen niet veilig zijn zolang me zoontje op het kdv zit. Ze zitten samen maar een dag in de week samen, dan denk ik hoe erg kan het zijn. De eigenaresse heeft aangegeven dat zij geen veiligheid kan bieden aan andere kindjes als me zoontje blijft slaan en niet luistert. Ik heb aangegeven dat zij erg slecht communiceren met ons. Dat wij geen stappenplan of rapport hebben gezien van een pedagoog. Ook hebben we aangegeven dat ik het erg slecht vond om mij telefonisch mee te delen dat me zoontje niet meer mag komen. Over het laatste was ze eens en heeft ze haar excuses aangeboden(heb ik lekker wat aan nu). Zij gaf aan dat zij weleens een gesprek met mij heeft gehad. Ik zei ja ja toen ik me zoontje kwam halen maar dat was tussen neus en lippen door zij ze dat hij niet luisterde. Ik vind dat je voor dat soort zaken ga je om de tafel zitten. Ze zei dat soort dingen dus anders aan te pakken. We hebben het volgende voorgesteld en is ze mee akkoord gegaan aan. We houden me zoontje een week thuis om hem te straffen voor het slaan van kinderen en het niet luisteren(me man stelde dit voor). Zodat me zoontje ook beseft waarom die niet mag gaan. De week erop gaat ie naar het kdv, laatste dag van die week gaan we samen evalueren hoe het gegaan is die week. De week erna komt er een pedagoog van Vitras om te kijken. En misschien wel een homevideo maken en daarna met de leidsters en ons om de tafel te zitten. De leidster gaf aan dat me zoontje erg toe was aan school en dat het misschien komt doordat ie zich verveeld. Advies was van haar om eens te kijken of hij nu al niet op school mag. Me zoontje wordt in juli 4 jr, dus gaat ie na de zomervakantie naar school. Ik heb hier gemengde gevoelens over.
Toch nog wel een goed gesprek dan al met al al hadden ze het eerder zo moeten aanpakken maar goed, is niet meer terug te draaien. Wat ik wel vreemd vind is, je kindje word dubbel gestraft nu? Hij mag een week niet komen omdat hij de kindjes daar slaat en word er zowel thuis voor gestraft nu om hem thuis te houden en door het KDV om hem thuis te houden. Corrigeer me even als ik dit niet goed begrijp hoor. Dan is het 1 dag aankijken na die week en nadien word pas andere actie ondernomen terwijl je eigenlijk in het week dat je zoontje thuis blijft een pedagoog thuis kunt laten komen? Probeer even mee te denken en misschien is dit mogelijk? Zou zelf mijn kindje nog niet naar school toe brengen als dit al mogelijk is omdat er dan wel een kans bestaat dat hij in groep 1 of groep 2 blijft zitten omdat hij niet goed meegaat met de andere kindjes omdat hij nog net te jong is. Maar je zult hierover wel een gesprek gaan maken op de babsisschool?
Me zoontje wordt een keer gestraft en door hem een week thuis te houden( hji gaat 3 dgn naar het kdv). Op het kdv na die week wordt ie daar niet meer gestraft, als ie kinderen slaat wel ja. Kijken of het geholpen heeft om hem wat strenger aan te pakken. Ik hoop dat we er goed hebben aangedaan om het op deze manier aan te pakken. Op het kdv hadden ze ook gezegd dat dit 3 a 4 mnd aan de gang is. Zij dachten misschien komt het wel door dat hij een zusje krijgt en/of toe aan school is.