Ik vind die week thuis blijven eerlijk gezegd nogal discutabel, maar goed...Ik vind dat hij (en jullie) nu gestraft worden voor t tekortschieten van t kdv. En ik neem aan dat je zoontje echt niet op t basisonderwijs kan, ze zien al die kindjes van t kdv al aankomen; het is gewoon bekend dat kindern die bijna 4 jaar zijn over het algemeen wel klaar zijn met t kdv, kunnen ze natuurlijk niet aan beginnen. Heb je verder ene goed gevoel over t gesprek?
Fijn dat het wel een goed gesprek is geweest. Wel vreemd dat ze eht nu pas op deze manier wordt aangepakt. Ik vind het ook erg raar dat ze niet eerder met jullie om de tafel is gaan zitten, maar goed. Er wordt nu aan gewerkt. Kan je niet vragen of hij al in de zomervakantie naar de BSO kan. Mischien dat hij daar dan al meer uitdaging heeft en het dan al beter gaat. Wij doen dit namelijk ook wel eens met kinderen als we merken dat ze er eerder aan toe zijn. Soms gaan ze bij ons ook al s'middags naar de BSO. Mischien kan je zoiets ook nog voorstellen.
Goed dat je het op het cb hebt aangegeven. Kun je in ieder geval wat (beter) hulp krijgen..! Ik blijf het een erg vreemde zaak vinden en raar dat ze er zo mee omgaan. Het is toch zeker niet de eerste keer dat een kindje (langere tijd) slaat?? Ik zou je kindje zeker niet nu al naar school brengen. Hij kan zich wel vervelen, maar met 3,5 naar school is echt te vroeg! Misschien is het idee van de BSO wel een goede. En ook die hulp inschakelen is misschien wel handiger om dat in die week thuis alvast te doen. Ik denk dat een kind van 3,5 een week voor straf thuis zitten echt niet snapt of héél erg vind. En dat dit al maanden aan de gang is...: schandalig dat ze er pas in december mee aan komen! Als een kindje regelmatig slaat op een dag: einde van de dag aan ouders melden. Gebeurt dat na een week nog steeds of vaker: blijven melden. Veranderd er niets: om tafel en afspraken maken hoe hiermee om te gaan op het kdv en thuis. Dit is echt schandalig! Blijf op je strepen staan, en bij elke nieuwe afspraak eerst tijd vragen/ nemen om er over na te denken. Ik hoop dat jullie eruit komen. Ik vind dat jullie het goed doen!!!
Maar wat ik me afvraag, waarom wordt hij dan niet meer betrokken bij de leidsters, bijv, helpen om fruit te halen, of andere kleine taakjes, zodat hij zich wat "nuttiger" voelt.
ik denk dat je zoontje helaas niet eerder naar de basisschool mag omdat hij daar aan toe is. Maar je kan het natuurlijk proberen. Het kan ook een taak van de kinderopvang worden/zijn om je zoontje meer uitdagingen aan te bieden zodat hij weer plezier heeft om naar de opvang te gaan en om daar niet de andere kindjes te gaan slaan die hem irriteren. Ik heb zelf een peuter op de groep die ook nog tot de zomer moet blijven en ook af en toe vervelend gedrag vertoont (speelgoed afpakken, torens van blokken stuk maken, gooien met speelgoed ed.) wij bieden deze peuter nu ander speelmateriaal ed aan om hem uit te dagen en te motiveren om te gaan spelen. De meeste puzzels zijn te makkelijk voor hem dus hebben we moeilijkere puzzels voor hem gekocht. Ook gaan we met hem bijv. moeilijke bouwwerken maken in de bouwhoek. We beginnen samen en geven hem een taak zodat hij alleen verder gaat en na een tijdje komen we weer bij hem en geven positief aandacht. misschien een tip voor de leidsters ?? succes
Ik heb niet alle reacties van de anderen hier gelezen (is best veel sorry) Ik ben ook een leidster op een kdv en vind dat ze hier echt onprofessioneel te werk gegaan zijn. Ik zou eens vragen op het kdv of ze een video opname van je zoon willen maken. Zo kun jij zien welk gedrag hun bedoelen (en gelijk de reactie van de leidsters hierop zien) Ook denk ik dat jouw zoontje uitdaging mist in de groep en zich verveelt. Misschien kun je vragen hoe ze te werk gaan om hem extra uitdaging te kunnen bieden. (misschien wil hij juist de leidsters helpen met bepaalde taken of kunnen ze hem moeilijkere puzzels/spellen/opdrachtjes laten doen) Vraag ook op welke momenten hij de kinderen pijn doet (is dat als de leidsters druk bezig zijn met bv verschonen en opruimen) Misschien helpt het dan om je zoontje apart aan tafel te zetten met bv speelgoed van thuis. Zo krijgt hij positieve aandacht zeg maar en omdat hij aan tafel zit kan hij de andere kinderen geen pijn doen. Veel sterkte.
Dames bedankt voor het meedenken. Me zoontje beseft heel goed wat er aan de hand is. We hebben het hem uitgelegd en hij begrijpt het. Ik heb tegen de leidsters gezegd wat zij er aan gedaan hebben om er verandering in te brengen. Ze zeiden dat ze geen tijd hebben om constant met hem bezig te zijn. Ieder kind heeft aandacht nodig. Ik dacht wat moet ik hier nou mee. Het kdv is een jonge onderneming, kdv bestaat nu 2jr. De eigenaresse zei ook dat ze niet zo goed weet hoe ze hiermee om moet gaan. Ik dacht ja wat moet ik hier nou mee? Ik blijf hopen dat we het zo goed hebben aangepakt.
Ja dat ze een jonge onderneming zijn is niet jouw probleem natuurlijk. Evenals dat ze niet weten hoe ermee om te gaan. Misschien moeten ze zorgen voor uitwisseling van leidster met een meer ervaren kdv (stichting) om zo meer ervaring op te doen. Misschien een idee om je volgende kindje niet naar dit kdv te doen (als je die keuze hebt). Het blijft vervelend. Ik hoop voor jou en je zoontje dat jullie tot een goede oplossing kunnen komen.
Sorry, maar vind dit echt ongelofelijk. Ze kijken hier dus echt niet naar het individuele kind, maar ieder kind moet gewoon maar meedraaien met het bedrijf.
zou zelf voor de komende week ook niet betalen.. want je maakt van hun probleem, je zoon niet kunnen begeleiden nu jouw probleem met de kosten van dien.. is het een idee dat je en thuis en op het kdv misschien wat oefenmateriaal erbij pakt wat meer een uitdaging voor hem is.. bv al wat voorbereidend spelletje voor kinderen van net 4 jaar... dan kunnen ze dit op het kdv ook met hem doen en dan zeggen van ... kan dit zo goed dat we dit samen doen.. en dan voelt hij zich misschien bijzonder en slaat hij minder.. en krijgt hij meteen 1 op 1.. denk zelf ook.. zag dit bij mijn oudste dat die na de geboorte van de de jongste meer aandacht vroeg en moeite had op het kdv daar iets meer 1 op 1 dus bv helpen met de afwasmachine leeghalen en toen ging het met hem beter.. succes!!
Kan toch eigenlijk niet het niet betalen? Me dochter heb ik destijds ook opgegeven voor dit kdv, nu heb ik mijn twijfels. Ik denk dat ik morgen wel ga bellen voor een ander kdv, kijken wat mogelijk is. In iedere geval een kdv achter de hand houden of iets. Binnenkort is me zwangerschapsverlof ook voorbij en dan MOET ik opvang hebben voor me kinderen.
Volgens mij is het wettelijk zo geregeld dat je kind pas vanaf 4 jaar naar de basisschool mag. Dit is volgens mij ook ivm verzekering. Er is niet vastgesteld dat je zoon zich verveeld oid. En als hij zich verveeld is het de taak van het kdv om verrijking aan te bieden. Een basisschool is niet voor opvang van kinderen die zich vervelen op het kdv. Ik ben zelf jaren kleuterjuf geweest en weet uit ervaring dat kinderen van 3,5 jaar nog veel te jong zijn om het schoolse leven mee te maken. Verveling is een taak van het kdv!!!! (mijn zoontje zat op de psz en verveelde zich ook, er is toen materiaal gehaald bij groep 1 om hem meer aan te bieden. Dingen moeilijker maken, taken geven etc. Dit heeft heel goed geholpen, en wat ben ik blij dat ze dat gedaan hebben) Ik vind dat je het heel goed doet zo, blijf voet bij stuk houden. Heb je ook al gevraagd naar de voorwaarden van het kdv? Hierin moet volgens mij ook het een en ander staan over hun verplichtingen naar jullie toe. Enne ik zou idd een ander kdv gaan zoeken voor je dochter. Ik zou het vertrouwen kwijt zijn en altijd het gevoel hebben dat je je moet waar maken daar. En die ouder die geklaagd heeft....kan die niet tegen jou klagen??? Lekker makkelijk van die ouder om dat via via te gaan doen. Haar kinderen doen nooit wat stouts...kom op hee, kinderen slaan nou eenmaal en daar moet je als leidster op letten en op ingrijpen. En gelukkig doen ze dat meestal ook. Heel veel sterkte meid.
Ik heb een ander kdv gevonden waar me kinderen vanaf 16 mrt terecht kunnen. Ik stond nog op de wachtlijst bij hen. Wat zal ik nu doen? me kids hier inschrijven? Ik ga morgen bij het kdv kijken.
hoi hoi heb alles gelezen eerlijk gezegt zou ik me kind(eren) niet eens meer bij die oude kvd laten en zou ze inderdaad lekker vanaf 16 maart naar de nieuwe kvd laten gaan
ik zou zeggen doen, MAAR ik zou ze wel vertellen over hoe je zoontje nu is, en vragen hoe hun daar mee omgaan. Het zou jammer zijn dat het daar ook direct misgaat door miscommunicatie. ik denk dat ik toch zou proberen er hier met je zoontje en de leidsters uit te komen, en je dochterje naar het nieuwe kdv laten gaan. maar het is altijd lastig oordelen, de keus moet je echt zelf maken. ik zou zeggen ga eens kijken, en praat er daar eens over en kijk hoe ze reageren. ik zou wel echt open kaart spelen over wat er nu gaande is. succes.
Hetis nog wel voor een half jaartje maar. En als je zoontje half maart daar terecht kan dus nog maar voor een paar maanden. Ik zou dat zelf dan niet meer doen, word een beetje ingewikkeld ook voor je zoontje en dan nieuwe kindjes en nieuwe leidsters en kort daarna basisschool en weer nieuwe kindjes en nieuwe juffen.
ik lees dit topic echt met verbazing, dit is echt belachelijk!!! Heb je geen brief gekregen in het begin waar je terecht kunt met klachten. Ook de oudercomissie zou ik even inschakelen, die zijn vaak ook wel een goede hulp. Zou t heel raar vinden als dit zomaar kan!! Ander kdv, als je je daar prettig bij voelt zeker doen. Ik zou bij t nieuwe kdv dan wel even t voorval vertellen. Even vragen of je dat grapje daar ook mee kunt maken. Even kijken hoe ze reageren, als ze ook heel verbaasd reageren weet je dat je kdv niet correct handelt
Voor je dochter zou ik het zeker doen als jij daar een beter gevoel bij heb. Ik zou het voorval met je zoontje daar bespreken en vragen wat hun aanraden. Dan weet je gelijk hoe hun ermee omgaan. Het nadeel met je zoontje vind ik dat het maar voor zo'n korte tijd is, maar als hij daarna ook naar BSO gaat zou ik het denk ik wel doen. Mischien kan je zoontje daar wel met een nieuwe start beginnen zonder raar aangekeken te worden door ouders. Ik zou in ieder geval dus gaan kijken en een gesprek aangaan met de leidsters. Volg je gevoel. Als je jouw kinderen nog met een fijn gevoel daar kan brengen en je gevoel is beter als het nieuwe zal ik er blijven, maar ik zelf zal hun niet meer vertrouwen en zal naar de andere gaan.