Mijn zoontje mag niet meer komen op het kdv, wat moet ik doen?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Mamavyas, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Dames bedankt voor jullie adviezen. We staan echt voor een dillemma. Het is een beetje gek om me dochter bij het "oude" kdv te brengen en me zoontje naar de "nieuwe".
    Ik wil me kinderen op een kdv. Ik moet zeggen dat ik me gevoel volg en als ik een goed gevoel heb dan volg ik die meestal. Helaas is het bij dit kdv niet helemaal goed gegaan.

2. misa

misa Niet meer actief

Ik kan me indenken dat je ze naar hetzelfde kdv wilt brengen. Liggen ze dicht bij elkaar? Is het mogelijk?

Misschien dat je oudste het juist wel goed doet op die verandering. Hoe reageert hij normaal op verandering?

Ik zou het nieuwe kdv wel over de situatie vertellen en vragen hoe zij daarmee omgaan, als je hem daar naar toe brengt.
    Misschien een gesprek daar aangaan en dan je gevoel opnieuw volgen? Oude kdv, nieuwe kdv, of allebei (beide kids een andere).

Succes met het dilemma!

3. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    We zijn vandaag geweest bij het nieuwe kdv. Het was massaal vergeleken waar me zoontje nu zit. 8 groepen onder een dak, babys met de peuters samen(moet hier erg aan wennen). Ik moet eerlijk zeggen dat we ENORM twijfelen hmmm wat moet ik hier nou mee!!!

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon zit ook op een groep met baby's en peuters samen, ik had eerst ook mijn twijfels vooral toen mijn zoon nog jonger was... maar ik moet zeggen dat dit heel erg goed gaat. Ik denk dat het even wennen is maar het komt straks wel goed! ;)

5. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Hier ook een vertikale groep - gaat prima! Peuters zijn dol op baby's, en baby's proberen oudere kindjes nadoen, en leidsters zijn gelukkig professioneel genoeg om gevaarlijke situaties te voorkomen (tot nu toe). Als dit jouw enige twijfel is, gewoon doen! Alles beter dan het amateuristische KDV waar jouw zoontje nu zit. 8) Succes! ;)

6. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Wel fijn om jullie ervaringen te horen. Dit is nl het enige waar ik over twijfel.

7. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Als me dochtertje naar het kdv gaat dan is ze pas 4 mnd en dan al met die peuters pfffff moet heel erg aan het idee wennen.

8. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Daar zou ik me niet te druk om maken. Snap je gevoel wel hoor. Dat had ik eerst ook.
    Milan zit ook in een groep met peuters, al sinds hij 3mnd is. Maar eigenlijk gaat dit heel goed!
    De peuters vinden het heel leuk om een baby te zien en doen erg voorzichtig. En Milan vindt al die kindjes om het heen super interessant.

En ze laten Milan nooit alleen met die kleintjes. Er is natuurlijk altijd een leidster bij. Maar als ze hem zelf niet vast heeft ligt hij in een verhoogde box waar de peuters niet bij kunnen. En ze kunnen ook niet bij zijn bed.

Dus ik heb er wel vertrouwen in.

9. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Hier precies hetzelfde. Ik zat ook enorm te twijfelen in het begin maar eigenlijk leren de leidsters oudere kindjes zachtjes met baby's omgaan, en idd er is een beschermd babyhoekje en een box om baby's neer te leggen als de leidsters iets met peuters moeten doen.

10. adi

adi Niet meer actief

Mijn kindjes zitten ook in de verticale groep. Ik vond dat doodeng in het begin, maar inmiddels vind ik het hartstikke meevallen.
    Enige is dat ze heel weinig slapen doordat oudere kindjes snel wakker zijn en hun ook wekken, maar dat zou echt niet anders zijn in een babygroep. Ik denk dat ze hier zelfs meer 'alleen-slaapmomenten' hebben, omdat peuters maar 1x per dag naar bed gaan. Op een babygroep zouden ze slaapzaal constant moeten delen.

Daarnaast is het echt lief hoe die kleintjes met babys omgaan. Gisteren kwamen wij 's ochtends de kindjes brengen, en kwam een jongetje van 2,5 om mijn zoontje af met een muziek-treintje.

'Kijk's Aldin dit is een treintje, als je hierop drukt komt muziek uit'
    * Big smile van mijn zoontje*

Toen ik ze kwam ophalen, stond een ander kindje baby-gym te draaien voor mijn dochtertje. Echt leuk hoor!

Maar in het begin vond ik het ook doodeng. Ik zag al meisjes van 3 mijn kindjes gebruiken als speelgoed-poppen. Maar dat gebeurt gelukkig niet :)

11. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Iris zit ook op een verticale groep en ik zou niet anders willen. De kinderen leren rekening met elkaar te houden; de groten met de kleintjes maar andersom ook hoor. Zo gingen de kleintjes tot 1 jaar wel eens een kwartier in de box zodat de groten met z'n allen een treinbaan konden bouwen.
    Iris leer superveel van de groten, kent ontzettend veel liesjes, viert verjaardagen en sinterklaas, enz. Denk dat dit op een babygroep heel anders gaat. Uiteindelijk denk ik dat die baby's op een verticale groep meer aandacht krijgen (zijn ze bv 1 van de 4 baby's) dan op een groep waar zo'n 9 baby;s zijn.

12. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Ik weet niet precies tot welke leeftijd het gaat in een verticale groep maar hier zitten kindjes tot 2 jaar bij elkaar in de groep. Mijn zoontje is dus 1 van de kleintjes hihi maar hij vind het super om al die grote kinderen te zien lopen en kruipen en spelen. Het gaat super goed en ze zijn erg lief voor elkaar. Ik vind het geen probleem en zie eigenlijk alleen maar voordelen zoals Femke al zegt, goed voor de ontwikkeling.
    Groetjes Kim

13. adi

adi Niet meer actief

Groep van 0-2 jaar is de babygroep. Verticale groepen zijn van 0 tot 4 jaar.

14. Female

Female Niet meer actief

Idd, ik dacht precies hetzelfde.

Zou mijn kinderen ook absoluut niet meer naar het oude KDV laten gaan, want m.i. falen ze behoorlijk.
    Een goed KDV, met goede, capabele moet toch, ook met kinderen die meer een 'gebruiksaanwijzing' hebben, JUIST goed kunnen omgaan, en een manier kunnen vinden om te zorgen dat het Wél goed gaat!

15. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    hoe is het nu?? heb je al een keuze gemaakt??
    en is je zoontje nog thuis of gaat hij naar het kdv

16. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Lief dat je ernaar vraagt.

Me zoontje is gisteren naar het "oude"kdv gegaan en het is hele dag goed gegaan. Einde van de dag heeft een kindje geslagen.

Ze hebben nu een bord gemaakt met smileys erop en als hij bord vol heeft krijgt ie kadootje en zodra het weer fout gaat, gaat er een smiley ie af. Ik hoop dat dit werkt.

As vrijdag heb ik een evaluatie gesprek en gaan we kijken hoe die week is gegaan. Ik ben erg benieuwd. 'Nieuwe' kdv heb ik een optie staan tot vrijdag. Zij hebben aangegeven dat zij speciale mensen hebben rond lopen die in dit soort gedrag getraind zijn.

17. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    knap hoor dat het bijna een hele dag is goed gegaan.. wanneer hij er moeite mee heeft kan je ook nog per dagdeel gaan werken.. een smiley na een ochtend en er 1 na een middag.. want wanneer hij het elke keer net neit vol houd is ook sneu..

ben benieuwd naar vrijdag!! succes!!

18. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Blij te lezen dat het nu beter gaat

19. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Qua gevoel zou ik toch naar het nieuwe kdv gaan.
    Alleen al omdat ze er van op de hoogte zijn, hem graag willen hebben en er dus speciale mensen voor hebben.

In ieder geval heel veel succes.
    Ik vind het super dat je gewoon je eigen plan hebt getrokken en niet zo mee bent gegaan met het kdv.

Deel Deze Pagina