...en dat bevalt hem helemaal niet! Pff, even van me afschrijven hoor. De nachten zijn hier nog steeds moeilijk en nu moet hij dus overdag op een zijligkussen slapen. Heeft me vier maanden gekost om hem overdag een beetje te laten slapen zodat ik ook nog eens een afwas kon doen, begint het nu weer overnieuw. Hij slaapt nu eindelijk na een half uur krijsen en toen ik overeind kwam (hing zo half over zijn ledikantje, lekker ergonomisch dus) schoot het in m'n rug. Boe, ik voel me zielig! Iemand nog ervaring met een zijligkussen? Mijn zoontje heeft een afgeplat hoofdje, vandaar.
Mijn zoontje moest ook op zij zij slapen ivm voorkeurshouding. Hij hoefde alleen overdag op zijn zij te slapen. De eerste paar dagen was het wat strijd, maar toen accepteerde hij het. Hij was toen wel wat jonger dan jouw kindje ( ik denk 2,5 maand). Na 1,5 maand was de afplaating weggetrokken en hoefde hij niet meer op zijn zij te slapen. Het is hier een succes geweest, maar heb wel even moeten doorzetten. Succes ermee!
Dat is fijn om te horen dat het zo snel goed is gegaan! Mijn zoontje wou vanaf zijn geboorte al niet op zijn zij liggen, en hij heeft dan ook een erg plat achterhoofd. Maar goed, ik moet even doorzetten want zo'n helmpje dat vind ik ook niks. Ik vind het alleen zo sneu voor hem, voel me er een beetje schuldig over!
ja meid is even door bijten Hendrik ligt vanaf de geboorte (dit mocht van de kraamzorg niet, dus zij weg en hendrik snel op zijn zij)tussen zo'n kussen hij wil liever niet links (beetje voorkeur) maar gewoon door zetten. onze eerste zoon is geboren met een grote dubbele bult op zijn hoofd had dus toen direct voorkeur en kon niet op zijn ene zij liggen hij was dus scheef afgeplat en heeft vijfenhalve maand een helm opgehad zijn bult zit er nog steeds is omgezet in kalk met de jaren slijt dit wel, verder heeft hij nu wel een mooie ronding in zijn hoofd/schedel. hendrik heeft gelukkig geen bult, maar wil echt voorkomen dat hij een afplatting krijgt, snachts ligt hij wel op de rug
Sanne heeft ook met een zijligkussen geslapen ook om de reden om de afplatting niet verder te laten gaan... Sanne had er geen problemen mee die vond het lekker liggen op haar zij Maar wat vervelend dat jou kleintje niet op zijn zij wil liggen... ideeen daarvoor heb ik ook niet echt... Maar een zijligkussen moet je toch rond 6 mnd oud weer afbouwen??? Ik heb bij Sanne maar tot een maandje of 5 gebruikt..
Dat is mij nog niet verteld, wanneer ik het af moet bouwen. Volgens de fysio is het de bedoeling dat hij uiteindelijk met een maand of 8 op zijn buik gaat slapen. Ja...denk je net dat je het goed doet op zijn rug, moet het weer anders...zucht. Hij heeft vandaag maar 3x een half uur geslapen en het was een drama. Ik hoop dat het snel beter wordt!
"moeten" afbouwen is misschien een beetje een groot woord... Maar Sanne ging op den duur zelf terug rollen en dan heeft een zijslaper niet veel zin meer dan lag ze op haar rug tussen de kussentjes van de zijslaper in.... Of ze gaan met hun voeten afzetten op het bed en schuiven ze naar boven waardoor de zijslaper ergens onder in het bed terecht komt.. Nu gaat ze gewoon zelf op haar zij liggen
Wij gebruiken ook een zijliggingskussentje. Evy wilde niet op haar rug slapen en ik wil voorkomen dat ze een afgeplat hoofdje krijgt. Als ik eerlijk ben vind ik het ook allemaal erg overdreven, die rugligging. Al die kinderen tegenwoordig met afgeplatte hoofdjes, dat komt omdat er maar één ding heilig is en dat is de rugligging. Alsof het levensgevaarlijk is om kindjes op de zij te laten slapen... Het zijliggingskussentje bevalt goed (tot nu toe) Als je kindje echter echt heel sterk wordt en óver het kussentje heen kan gaan rollen dan moet het kussentje weggehaal worden (want terugrollen naar de rug lukt dan niet)
Wat ontzettend vervelend. Onze meid had ook behoorlijke last van een voorkeurshouding en begon daardoor ook een afgeplat hoofdje te ontwikkelen. Wij zijn haar toen overdag op haar buik gaan leggen (vanaf 2 maanden) en later ook 's nachts. Ze heeft altijd prima geslapen op haar buik en nog steeds. En inmiddels een heel mooi rond bolletje.. Maar hier geen ervaring met een zijligkussen dus..