Mijn zoontje pest opa

Discussie in 'De lounge' gestart door xbabyxdx, 16 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Mooi verwoord! Volledig mee eens!

2. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Een kinderdagverblijf is wel degelijk een opvoedende rol. Er werken namelijk pedagogisch medewerkers, en dus allen werkzaam in de opvoedkunde. Zij brengen regels bij, stellen grenzen en regels, observeren enz.
    En ja, daar zijn regels anders, maar hier al eerder aangegeven, bij opa zijn GEEN regels.
    En zoals jij aangeeft, ts is verantwoordelijk voor haar zoon,dus niet voor het gedrag zelf, maar voor haar zoon, en dus moet ze om de tafel met opa, om met hem duidelijke regels op te stellen voor haar zoon.
    Die regels zijn niet voor opa, maar voor het kind. En opa houdt zich daar aan.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind het eerlijk gezegd heel bijzonder om te horen dat een kind van 4 bedenkt dat als opa even naar buiten gaat hij gauw de deur op slot doet zodat opa niet meer binnen kan. Bij mij gaan er dan toch wel wat alarmbellen rinkelen.

4. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Goed gedaan van je!
    En opa heeft gelijkĀ…doorzetten, anders komt zoon er inderdaad makkelijk mee weg. Je zoon moet leren inzien dat er bij opa ook regels gelden en dat hij zich daar net zo goed kan gedragen als bij jou, school en andere opa en oma.
    En om opa er goed bij te betrekken zou je nog een beloningssysteem, door opa bedacht, kunnen maken voor je zoon en om samen met opa iedere keer als je zoon er geweest is, even kort te bespreken hoe het is gegaan. Met je zoon erbij. Zo maak je het voor iedereen duidelijk en betrek je opa er meer bij, je zoon ook en komen de neuzen echt wel dezelfde kant op.
    Het is even doorbijten, voor allemaal, maar het zou kunnen gaan lukken, echt!

5. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik vraag mij dus ook af hoe hij daar op komt!
    Al vind ik het sowieso onverantwoordelijk om sleutels achter de laten in een deur. Ik doe dat nooit.
    Hij heeft het bij mij nog nooit gedaan.
    Maar zolang ik al kinderen hebt, neem ik altijd als ik naar de schuur loop om iets te pakken de sleutel mee.

6. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Ik vind behalve het schoppen bij het niet krijgen van het kadootje, het gedrag niet echt schokkend. Volgens mij is hij gewoon uit aan het proberen hoe ver hij kan gaan bij opa. Ver, dus, dat blijkt, als opa er alleen maar om lacht.

Het lijkt me dat je nu met de nieuwe afspraak dezelfde regels als thuis hanteren al een heel eind komt! Mijn dochter heeft ook wel eens de deur achter mijn kont op slot gedaan, en vond dat mega grappig. Alleen niet toen ze besefte dat ik er dan Ʃcht niet meer in kon. Het is maar een kleuter hƩ die beseffen zulke dingen niet gelijk. Ik zie meer wat uitprobeer gedrag en wat kwajongens streken dan schokkende dingen. Komt vast wel weer goed als er gewoon aangegeven word wanneer het genoeg is, het ook echt genoeg is (en er niet om gelachen word waardoor hij denkt, ooo, ik weet nog iets veel leukers!)

7. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Of.... hij sluit opa buiten op.... Wacht tot opa buiten iets pakt en draait het slot dicht.....

Sorry ik zie het helemaal voor me , een oud opa'tje wat buiten even wat pakt in de stortende regen en dan buiten gesloten wordt .
    Blozend en schreeuwend voor de deur . Haha

Snap dat dit totaal geen grappige situatie is voor jou maar ik most toch even me lach inhouden .

8. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Hoe oud is de opa ?
    Heeft deze man nog wel de leeftijd om je zoontje strenger aan te kunnen pakken ? En niet te vergeten sleutels uit de deuren te halen enzo ?

9. xbabyxdx

opa is 62 maar heeft een lief en zacht karakter. Hij dacht er denk ik niet bij na.

10. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.264
    11.877
    113
    Dan weet je dus de oorzaak van het probleem.

11. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Wat voor alarmbellen dan? Want zulke 'geintjes' zijn niet heel ongewoon op die leeftijd.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Vind je??? Nou dan hebben wij daar een heel andere mening over.

13. xbabyxdx

Ach iedereen heeft een eigen mening erover en dat respecteer ik ook.
    Ik ga verder ook niet in discussie hier over.
    Ik weet dat opa te vertrouwen is en wij zelf ons best doen een goede opvoeding mee te geven.
    En niemand is de perfecte ouder!
    Anders waren we allemaal voorbeeldige mensen geweest.
    En dat zijn we allemaal niet. We maken allemaal fouten.

14. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    +1 !

15. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Wat ik bedoel is dat ze op die leeftijd echt snugger genoeg zijn om zulke dingen te bedenken enkel en alleen omdat ze dat grappig vinden. Of ik zulk gedrag zou accepteren is een ander verhaal.

16. xbabyxdx

Ik accepteer ook zeker niet zulk gedrag! En daarom word het nu opgelost. Jammer dat de mensen er gelijk het slechte van denken. Kinderen zijn gewoon super slim.
    Hoor wel vaker om mij heen dat kinderen dingen doen waarvan ik denk : :$
    Tja.... die van mij vind het blijkbaar "grappig" om opa buiten op te sluiten. Mama vind dit dus absoluut niet grappig.
    Heb hem nog gevraagd waarom hij dit deed. Maar hij zei dat hij niet wist waarom.
    Aan de andere kant is het gelijk een les.
    Laat nooit je sleutels in de deur!
    Maargoed.... dat weet opa nu wel.

17. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.082
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Dit klinkt voor mij heel logisch eigenlijk. Je zoon is moe van school, ... en dit uit hij in wat moeilijker gedrag. Hij is pas 4 jaar, je zou eens moeten kijken/ luisteren bij andere ouders van kinderen van 4 jaar. Door vermoeidheid, hoge inspanning / op school zich gewenst gedragen moeten zich afreageren/ ontladen.. dit gebeurt vaak juist bij mensen die ze vertrouwen, zich thuisvoelen... zal dit minder vaak aantreffen op de BSO, maar dan juist weer als men het kind ophaalt.. hangerig,... Misschien dat overblijven op school al wat helpt..

18. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Precies, juist rond die leeftijd beginnen ze al met 'kattenkwaad' uit te halen, soort van uitdagen ook. Je zoontje is hier echt niet de enige in hoor dus ik persoonlijk vind zulke streken niet abnormaal en zeker niet meteen alarmerend. Aan ons de taak om ze te leren wat acceptabel is en wat niet. Vraag me nog steeds af welke alarmbellen er bij tuc afgingen..

19. xbabyxdx

Ik ben blij te lezen dat dit wel vaker voorkomt op deze leeftijd. En het zal inderdaad ook zijn wat Libelle82 zegt. Daar heeft ze wel een goed punt in. Het is ook best vermoeiend... school....

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.810
    4.192
    113
    Leuk is t niet maarijn dochter heeft dit toch echt ook al een paar keer gedaan als ik iets uit de schuur moest halen

Deel Deze Pagina