Baby van 4,5 maand kan slecht alleen spelen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamavanL, 5 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanL

MamavanL Lid

23 aug 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Mijn dochtertje van bijna 5 maanden kan moeilijk zichzelf vermaken. Ze kan zichzelf hoogstens 15 minuten bezig houden met een speeltje of babygym. Dan gaat ze piepen en dat gaat over in huilen. Nu zeiden ze er ook al wat van bij de Kinderopvang.

Ik vroeg me af hoe het bij jullie is? Hoe kan ik het haar leren?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. Koon

Koon Niet meer actief

Niet ieder kind is hetzelfde, dat zouden ze bij KDV toch moeten weten. Is zeker lastig dat ze teveel (naar hun zin) bezig zouden moeten zijn met haar.

Ik vind dat niet raar hoor, maar 15 minuten alleen kunnen spelen.
    Ik snap dat het soms fijn zou zijn als ze wat langer alleen zou kunnen spelen, maar waarschijnlijk komt dat ook wel.
    Misschien is ze snel verveeld, of juist afgeleid, of overprikkeld? Heb je een idee wat het zou kunnen zijn?
    Ik zou me er niet te druk over maken.
    Sommige volwassenen kunnen ook een halve dag op de bank een boek lezen, terwijl andere volwassenen alleen maar bezig kunnen zijn.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.914
    3.935
    113
    Wat verwacht je van een kind van 5 maand?

Mijn dochtertje is ruim 4 maand en het valt mij op dat ze zichzelf erg goed kan vermaken. Toch vindt ze het erg gezellig als er zo nu en dan even iemand bij haar komt en even contact maakt. 15 minuten echt helemaal alleen spelen vind ik best lang... je moest eens weten hoeveel kinderen van 5 dat nog moeilijk vinden...
    Mijn dochtertje ligt regelmatig een uurtje in de box of op het speelkleed en heeft de dikste lol, maar er gaan nooit meer dan 5 minuten voorbij dat ik even tegen haar praat of even contact maak.

4. MamavanL

MamavanL Lid

23 aug 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!

@Koon, een ander speeltje werkt soms eventjes. Het lijkt alsof ze gewoon de hele dag bezig gehouden moet worden. Ik vind het niet erg, want andere dingen doe ik gewoon als ze slaapt, maar omdat ze er bij het KDV nu wat van zeiden ging ik twijfelen :)

@Ikkie, ik weet ook niet wat ik moet verwachten :) maar goed om te horen dat het normaal is. Als ik in dezelfde kamer ben als haar lijkt het ook beter te gaan. Zal proberen wat vaker even contact te maken.

5. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Ik vind 15 minuten voor een baby van bijna 5 maanden best lang hoor, om alleen te spelen. Dus ik zou me als ik jou was er niet al te veel zorgen om maken!

6. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik vind het ook al heel knap 15 min!

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    Ik vind het ook heel lang hoor, en heel raar dat ze daar wat over zeggen bij het kdv.

8. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    dat verbaast me niks, is toch heel normaal. Geen zorgen maken, de mijne kan het ook nog niet ;)

9. MamavanL

MamavanL Lid

23 aug 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Vandaag haalt ze de 5 min nog niet eens :)

10. Ushi1982

Ushi1982 Actief lid

4 jun 2010
    141
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook best lang hoor! Vreemd dat een kdv daar opmerkingen over maakt. Mijn zoon is 16 maanden en speelt hooguit een half uur! Daarna is hij eral weer op uit gekeken en/of mama moet meespelen! Is natuurlijk gezelliger.

Deel Deze Pagina