Mijn zoontje van 1 jr en 7 mnd wil niet eten!

Discussie in 'Voeding' gestart door mamanu, 15 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamanu

mamanu Bekend lid

2 nov 2008
    577
    0
    0
    Mijn zoontje van 1 jaar en 7 maanden wil zijn avondeten niet meer opeten. Als ik hem iets geef wat hij lekker vindt dan eet hij het wel, maar ik kan hem toch niet 7 dagen in de week stampot voorschotelen.

Volgens mij moet ik er niet teveel aandacht aan besteden, want ik heb gehoord dat je het dan alleen verergerd.

Soms heeft hij dagen dan eet hij zijn avondeten niet op (lees hij eet helemaal niets), krijgt hij zijn toetje (want hij heeft 300 ml aan melkproducten nodig) en gaat hij zonder avondeten naar bed. Sommig zullen nu wel denken dat doe je toch niet? maar wat moet ik dan?

Iemand tips?

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Is een fase, wij hebben het ook kortdurende gehad, week of 3 ofzo. Gewoon blijven aanbieden, en niets opdringen, komt vanzelf weer goed.
    En als mijn zoon niets wilde eten of ermee ging gooien, jammer dan, bordje weg, en ook geen andere dingen gegeven als vervanging.

3. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Gelukkig is mijn dochtertje van 1,5 jaar altijd heel makkelijk geweest met eten, waardoor wij dit nu ook zijn als zij een keer iets niet wilt eten. Als ze niets wilt eten, dan is het goed. Krijgt ze wel nog een toetje als ze hierom vraagt. En als ze hier niet om vraagt, dan bieden wij het ook niet aan. Dus m.a.w., dan gaat ze naar bed zonder eten. Nou ja, dat maakt echt niets uit, ze kan het goed hebben. Dus ik vind dat je dat best kunt doen. Als de kinderen honger hebben, eten ze echt wel wat!

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    C is af en toe ook een dwarskoppie.. gelukkig vind hij het zelf eten (eigen vork/lepel) nog leuk. Maar soms is het na 2 happen ook gedaan.
    Hij krijgt sowieso zijn toetje. Anders kunnen ze het toetje gaan zien als straf of chantage middel. En daar ben ik geen voorstander van.

5. Sopje

Sopje Lid

31 jul 2008
    58
    0
    0
    Mijn schoonzusje heeft dit ook gehad met haar dochtertje. Zij heeft dit aan het cb gevraagd wat ze er nou mee aanmoest. Hier werd gezegd gewoon met zijn allen eten aan tafel en haar gewoon negeren als ze het niet wil. Als iedereen klaar is met eten en kunnen beginnen met een toetje. Dit ook aan haar geven. Omdat ze nog niet snappen dat als ze het niet opeten ook niets anders krijgen.
    Hier is et op een of andere dag spontaan weer veranderd en ze eet weer om het leven.

6. Setteke

Setteke Niet meer actief

Hierover staat ook een topic bij peuter en kleuter, moet je maar eens lezen, daar staan veel goede tips in. Ook mijn verhaal staat er, misschien heb je er wat aan!

7. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Hier hetzelfde!

8. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    hier ook weken zo geweest. ik wilde in eerste instantie niets vervangends aanbieden maar het is al een kleine jongen dus nu geef ik als toetje een fles melk van 100 cc (goede nacht bijvoorbeeld, ipv bij zijn broodje tussen de middag). als hij niet eet doe ik het dubbele in de fles.
    hij eet nu een week of 2 a 3 weer goed, dus als dat zo blijft krijgt hij zijn yoghurt weer als toetje.

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hoort echt bij de leeftijd hoor, hier p'sies het zelfde.

10. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

ik zou ook eens een dagboekje maken van wat je kindje allemaal eet op een dag je zult nog verbaasd staan kijken hoeveel dat eigenlijk is dus alles opschrijven van koekje tot stukje kaas noem maar wat hoor

verder gewoon idd negeren er geen strijd van maken en vooral niet dwingen, wat ook wel wil helpen is laat je kindje het eens zelf doen er zal ongetwijfelt een hoop naast gaan maar die paar hapjes die je kindje toch binnen krijgt telt ook mee, nagéamo is nu 10 maanden en die geef ik zijn bordje zelf af en toe eet hij met handen en voeten maar als je ziet wat hij naar binnen werkt gaat prima zo, ik heb het zo met al mijn kinderen gedaan en allemaal zijn bere goede eters vooral op de leeftijd van jou kindje willen ze graag zelf ontdekken en zelf doen

groetjes nathalie ;)

11. mamanu

mamanu Bekend lid

2 nov 2008
    577
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties

Groeten

12. mamanu, ik heb je topic verplaatst naar het juiste forumonderdeel.

13. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En sinds een aantal dagen eet hij hier weer als een dijker..

Deel Deze Pagina