stukje fruit eten

Discussie in 'Voeding' gestart door zonnetjes, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    sophie krijgt op het kdv stukjes fruit en dat gaat prima.

thuis gaf ik haar nog altijd fruithap, ik pureerde het niet meer helemaal. het was wat dikker en zaten stukken doorheen.

ik geef haar nu ook stukjes fruit, maar ze pullekt het keurig uit elkaar en legt het naast het bakje neer. kortom, ze eet het niet op!
    soms pak ik uit datzelfde bakje een stukje banaan of kiwi en eet dat op, dat ziet ze dan en moet dan lachen.

hoe ga ik dit afleren?

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    en als je nou voor jezelf ook een portie maakt, precies hetzelfde als haar portie?
    Zien eten doet eten toch?
    Ik heb geen idee verder...

3. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Misschien kan je het proberen met een vorkje. Vond ze hier echt machtig interressant...Stukje fruit erop prikken en haar zelf het vorkje geven. Heel veel complimentjes geven voor de show en... nu duwt ze hele bananen naar binnen.

4. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Ik geef hier ook nog steeds een gepureerd fruithapje :oops: ! Ik ben altijd bang dat ze stikt ofzo, in een hard stukje appel. Ik geef b.v. ook nog geen rozijntjes, terwijl er zat kindjes zijn die dat al wel eten.

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    kiwi:

ik geef esmee zachte appels dat gaat wel goed, in het begin stikte ze er ook zowat in en ben er toen mee gestopt en kreeg ze alleen banaan en peer want dat is zacht en makkelijker te kouwen.
    krentjes eet ze ook word soms heel door geslikt ,stikt ze echt niet in hoor.

pureer je dr avond eten ook nog ?

6. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Als ze het op het KDV wel doet dan kan ze het dus prima. Ophouden met pureren dus en gewoon stukjes geven. Consequent volhouden na een paar dagen snapt ze de boodschap wel

7. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    @ Sonja, nee avondeten pureer ik allang niet meer, gewoon een prakje. Vlees doe ik soms wel malen, als het een beetje taai vlees is. Ik heb rozijntjes in huis hoor, maar heb het nog niet durven geven. Ben ook echt zo'n schijterd ;) !

Deel Deze Pagina