Uitslag op buikje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Skye, 15 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skye

Skye Niet meer actief

Nu heeft mijn dochtertje sinds een dag gigantisch uitslag op haar buikje. Ik heb wel gister een nieuwe babyolie gebruikt, maar dat heb ik ook wat op de beentjes en armpjes gesmeerd en daar zit de uitslag niet.

Het zijn zeg maar allemaal hele kleine soort van pukkeltjes en tis een beetje rood. Enig idee????

Ik heb het nu maar dik ingesmeerd met sudocreme en mocht het donderdag niet minder zijn, dan ga ik even langs de ha.

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Kan wel van de creme zijn, de bene zijn meestal minder gevoelig dan de buik, maar het zou ook 5e of 6e ziekte kunnen zijn. Even googlen....kun je foto's vergelijken.

3. Moontje80

Moontje80 Lid

26 mei 2008
    91
    0
    0
    Mijn dochtertje heeft precies hetzelfde gehad wat jij omschrijft!
    Het was de 6de ziekte en daar kan je niks aan doen, laten uitzieken.
    Ze kunnen er ook koorts bij krijgen dat moet je ff in de gaten houden.

groetjes monique

4. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    als ik mijn dochter met baby olie invet.. krijgt ze ook op haar romp/buik allemaal pukkeltjes.. ze zien er dan niet echt rood uit of zo.. maar duidelijk pukkeltjes om te voelen. Als ik haar gewoon met wat anders in smeer.. nergens last van.. kan dus ook aan de olie liggen..
    ( heb me laten vertellen dat olie de huid ook afsluit..)

sterkte ermee:)

5. Skye

Skye Niet meer actief

Tja, ik heb even foto's gekeken op internet van de 6de ziekte, en nou moet ik zeggen........het lijkt er wel erg op. Ze heeft ook koorts sinds vannacht, maarja, gister de mex. griepprik gehad, dus daar zou de koorts waarschijnlijk vandaan komen.

Gister zonder dat ik het door had weer ingesmeerd met olie (voordat ik verband pukkeltjes-olie had gelegd) en toen was het die middag wel weer veel erger. Na wat sudocreme, was het gelijk weer een stuk minder, dus ja, wat moet ik ervan denken.

Ik ga er maar vanuit dat de pukkeltjes een allergische reaqctie is en de koorts van de prik komt! Is allemaal zo onhandig tegelijk. Olie, pukkeltjes, prik, koorts.

6. Skye

Skye Niet meer actief

En dit herken ik dus ook. Het is eventjes rood, maar zodra ik het met sudocreme insmeer, kan je de pukkeltjes alleen nog maar voelen. En zie je ze bijna niet meer.

7. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ik ben dus nu ook maar aan de zwitsal body lotion of zwitsal creme gegaan.. die baby olie gebruiken we dan wel voor massage of zo ( weet vriendlief nog niet .. maar daar komt ie dan vanzelf wel achter:D)

Deel Deze Pagina