Inbakeren...bij elk slaapje of afwisselend?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mikki77, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb mijn zoontje net voor het eerst in een Swaddle Me inbakerdoek gedaan, en hij ligt nu een beetje boos te pruttelen in zijn wieg. Ik hoop dat hij het lekker gaat vinden om ingebakerd te zijn, maar ik heb daar wel een vraagje bij...
    Stel dat het nou gaat werken als een trein, kan ik hem dan af en toe ook nog wel eens zonder bakerdoek laten slapen? Bijvoorbeeld 's avonds in de bakerdoek, en overdag niet? Of zit je er, als je er eenmaal aan begint, bij ieder slaapje aan vast? Hoe is dat bij andere moeders die inbakeren?

2. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

17 jun 2007
    603
    0
    0
    Ik heb mijn zoon van zijn 7e tot zijn 9e week ook "ingerold" in een lakentje.
    Ik deed dit alleen voor de nacht, omdat hij dan met name onrustig was met zijn armpjes.
    Ook wilde ik overdag nog een beetje de vrijheid hebben om met hem weg te kunnen in de kinderwagen zonder hem in te moeten rollen.
    Gelukkig heb ik dit maar 2wk hoeven doen, daarna wist hij zijn duim te vinden en was het niet meer nodig.

Ik zou gewoon kijken wat prettig werkt voor jullie beiden.

Succes!

3. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Wij hebben Inge van 6 tot en met 12 weken ingebakerd en dan elk slaapje, ook in de wandelwagen anders ging ze ook echt niet slapen. Het duurde wel even voor dat ze er aan gewend was maar het heeft wel echt heel veel geholpen! Wij zijn bij het inbakeren begonnen met de 3 r-en dus vond ik het belangrijk dat bij elk slaapje het zelfde ritme werd aangehouden en daar hoorde het inbakeren ook bij.

4. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Wij hebben Lilly ingebakerd vanaf 3 weken tot en met 3,5 maand. Daarbij inderdaad ook regelmaat en eenduidigheid aangeboden waarbij ik het dus belangrijk vond haar bij elk slaapje in te bakeren, zodat in haar systeem kwam dat inbakren slapen betekend. Hier heeft het echt super geholpen. Bij 2,5 maand wilde we afbouwen, maar dat ging toen helemaal niet. Na een maandje weer geprobeerd en toen leek ze er echt aan toe te zijn en zijn we zo in 1 keer gestopt. Nu slaapt ze prima.

Groet Snoozie

5. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Wij hebben Yelena van 2 weken tot 6 weken ingebakerd. Bij elk slaapje omdat: ze anders echt niet in slaap zou vallen en omdat het onderdeel van het ritueeal was. Aan die doek kan ze mede herkennen dat het tijd is om te slapen. Dat biedt denk ik ook rust.
    Vanaf 6 weken overgegaan in de slaapzak en eigenlijk ging dat direct goed.

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Bedankt voor de antwoorden meiden :D

Ik dacht dat het misschien beter was om het af te wisselen met de doek (zodat hij het niet verleert om zonder doek te slapen en hij daar straks niet meer aan kan wennen), maar als ik het zo lees is het inderdaad beter om hem nu gewoon een tijdje bij elk slaapje in te bakeren...als onderdeel van het slapengaan-ritueel.

Ik heb hem, op vannacht na, nu bij elk slaapje in de doek gedaan, en hij slaapt steeds als een roos! Ik sta versteld.

Nog 1 vraagje...als jullie je kindje steeds inbakerden, hoe deden jullie dat dan als je ging wandelen of met de auto wegging? Lag je kindje dan in de wandelwagen/maxi cosi ook in de bakerzak/doek?

7. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Jij deed dat dus ook bij de wandelwagen...sorry, lees het nu pas :oops:

8. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Onze dame is ook een tijdje (2 maanden) ingebakerd geweest bij elk slaapje. Ik bakerde haar niet in bij t wandelen of in de auto; dit stond wel aangeraden in t Ria Blom boekje, maar dat vond ik echt te ver gaan; een kindje moet ook lekker kunnen bewegen...
    Ze hoefde van mij ook niet persé te slapen tijdens het wandelen; ze lag dan heerlijk om zich heen te kijken..

Deel Deze Pagina