Hoi iedereen, Mijn dochter van nog geen 3 weken is verkouden. Hebben jullie tips wat ik hiermee kan doen? als ze probeert door haar neus adem te halen gaat dat vaak niet en raakt ze in paniek en begint (weer) te huilen. Ook die loopneus die ze heeft..Vind het zo zielig voor haar wat kan ik voor haar doen? Groetjes Roelien
Neusje kun je leeghalen met een speciaal neuspeertje. Neusspray, in de vorm van zoutoplossing. Half doorgesneden ui onder haar bedje zetten. Stomen, door de douche heel warm aan te zetten, deur dicht houden en samen even met je dochtertje in de badkamer gaan zitten. Alles goed ventileren, ramen openzetten en geen verwarming boven aanzetten. Heeft ze koorts?
Ik was eerst bang om die neuspeer te gebruiken, maar je moet hem dus echt IN de neus steken, niet ervoor houden (deed ik eerst ). Ik doe meestal eerst zoutoplossing spray, dan luier verschonen (oid zodat het even los kan weken) en dan die neuspeer. Goed inknijpen, in neus doen en los laten. Een billendoekje (lekker zacht) ernaast houden om snot weg te vegen. Ui werkte bij ons niet, maar schijnt echt goed te kunnen werken! Stinkt wel
Mijn bijna 5 weken oude zoon is nu ook verkouden Neus spraytje doet wonderen, het komt eindelijk los Maar mijn zoon hoest als een oude man ook Zo zielig zijn die kleintjes
Bedje iets schuin zetten, zodat ze met haar hoofd iets hoger ligt. Als ik zelf verkouden ben vind ik het echt niet fijn om helemaal plat te liggen. En inderdaad in de gaten blijven houden of ze koorts heeft. Succes! Hopelijk is de verkoudheid snel over
Oja en opletten of ze niet piepend gaat ademen! https://www.thuisarts.nl/verkouden/mijn-kind-is-verkouden RSV - Kinderziektengids.nl | Ziektes en symptomen
Wat nog 100 keer beter werkt dan een gewone zoutoplossing is hem zelf maken, toen mijn zoontje het rs virus had werd mij dit geadviseerd. Dan maak je zelf warm water met wat zout erin, en dan spuit je het (als het afgekoeld is natuurlijk) met een spuitje in hun neus. Dat gaat veel dieper dan een zoutoplossing in neussprayvorm. Ik merk echt een wereld van verschil Zodra er hier wat snot aankomt begin ik ermee en het is zo weer weg! Je kan ze ook kant en klaar kopen, bijvoorbeeld deze DARO Zoutoplossing. Je hebt ze nog goedkoper van eigen merk bij de apotheek en zijn heel handig om ergens mee naar toe te nemen. En als je ze echt heel slecht slapen kan je bij de apotheek een neusspray met 0,25 procent xylometazoline halen, dat is een lage dosis die mag bij hele kleine babytjes, maar niet langer dan 5 tot 7 dagen. veel beterschap in ieder geval!