Zwangerschapsmasker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Maagd, 24 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hallo dames,

Ik ben nogal een zonaanbidder maar ik ben ook zwanger. Sterker nog, midden in de zomer ben ik hoog zwanger.
    Nu lees ik vaak iets over dat je moet oppassen met de zon ivm zwangerschapsmasker. Ok snap ik, maar mag je dan bijvoorbeeld ook niet meer met je benen in de zon? Krijg je het masker op de plekken die in de zon geweest zijn of krijg ik het op m'n gezicht terwijl mn benen in de zon hebben gelegen?
    Ik zie het niet zitten om straks in het voorjaar niet buiten te mogen zitten en als een lijkbleke de zomer in te gaan.
    Iemand tips?

2. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Ik kreeg een erg zwangerschapsmasker in mijn gezicht tijdens de zwangerschap, net of ik een zonnebril op had gehad. Ik heb mijn gezicht dus maar zoveel mogelijk uit de zon gehouden. De rest van mijn lichaam kleurde wel. Enne smeren!!!!

3. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik ging gewoon in de zon zitten. Ik smeer mij altijd goed in (hoge factor) maar dat doe ik altijd, ook als ik niet zwanger ben.

Edit: en tussen 12 en 15 uit de zon gebleven. Ook omdat t me veel te warm was :p

4. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Je krijgt geen zwangerschapsmasker als je alleen met je benen in de zon zit... Het komt vooral voor in het gezicht en soms op armen en hals. Je huid is gevoeliger voor zonlicht in je zwangerschap. Je hoeft geen burka aan, maar goed smeren (factor 25+) en een (überhippe)zonnehoed zijn natuurlijk uitstekende middelen om alsnog van de zon te genieten!
    Bovendien hoef je geen zwangerschapsmasker te krijgen, misschien ben je een van de gelukkigen die het bespaart blijft.
    Nu moet ik zeggen dat ik het al veel te snel te heet vond toen ik hoogzwanger was in de zomer... Succes!

5. Solana

Solana Bekend lid

11 mrt 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg een zwangerschapsmasker toen ik zwanger was van de jongste. Op mijn voorhoofd, en dat kwam ook doordat mijn hoofd verbrand was (bruiloft buiten en niet verwacht dat het zo warm zou zijn). Het duurde een paar jaar voordat het weg was. Ik ben nu ook weer hoogzwanger in de zomer, dus ik ga in ieder geval zorgen dat mijn gezicht niet teveel in de zon komt. En heel goed insmeren!

Deel Deze Pagina