Mijn zoontje van 7 mnd wil geen melk meer drinken!

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door mdp, 5 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mdp

mdp Lid

5 apr 2013
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 mdp, 5 apr 2013
    Laatst bewerkt: 5 apr 2013
    Hallo allemaal...
    Ik wilde even wat met jullie delen... Jayden (7,5 mnd) is nooit een goede drinker geweest. hij dronk altijd maar 120+4 (hij heeft tot 5 mnd BV gehad uit een fles) en ging een maand geleden naar 150+5 (4/5 flessen per dag, dus maar begonnen met fruit/groenten), maar sinds 2 weken drinkt hij zijn melk steeds slechter en slechter... Hij krijgt wel (bio) sap, water, thee noem maar op, dus vocht krijgt hij wel voldoende binnen (hij heeft ook goede plasluiers).
    Net had ik zijn flesje klaargemaakt, en telkens dan "proefde" hij dat het melk was en wilde de fles niet meer hebben... toen heb ik wat water gepakt in eenzelfde fles en ja hoor hij dronk aan een stuk door! heb toen even snel de fles verwisselt, maar toen stopte hij weer meteen met drinken. Dus toen maar de fles met water weer gepakt... Pap wil hij wel maar niet uit een fles maar uit een bakje met de lepel. Hij krijgt ook groente en fruit en dus pap ('s-ochtends en 's-avonds, ik wissel af met pap met alleen water toevoegen en pap met KV maar deze vind hij ook al minder lekker...)
    Ik vraag mij af wat ik moet doen. Hij drinkt nu maar 1 a 2 flessen van 150 per dag, want ALS hij KV drinkt moet ik ze in 3/4x geven want hij wil echt niet! dus pak ik maar wat anders...
    Ik neem aan dat hij toch gewoon die KV nodig heeft?! En mist hij nu niet veel voedingsstoffen? heeft iemand hier ervaring mee!? Ik weet niet wat ik hiermee moet namelijk.. hij leeft nu op groente en fruit uit de winkel (biologisch allemaal), want zodra er maar 1 stukje in zit spuugt meneer het uit, en pap en water en sap...
    Hij groeit overigens wel goed, en komt goed aan volgens het CB. wel zit hij onder het gemiddelde omdat hij te vroeg geboren is, maar dit trekt al bij!
    Ik heb trouwens ook al andere KV geprobeerd... nutrilon en nestle...

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

Zo dat is niet makkelijk.
    Op deze leeftijd is melk nog wel een belangrijke voedingsbron voor een baby.
    Ik zou je willen adviseren om contact op te nemen met een kinderdiëtist om te vragen wat de minimale melk behoefte is voor een kind van deze leeftijd, en voor tips hoe je het hem kan geven. Via Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Consult - Stefan Kleintjes lactatiekundige IBCLC en kinderditist geeft borstvoeding-, voeding- en dieetadviezen
    kun je een consult aanvragen, dat kan denk ik prima per mail in dit geval. Maar wie weet is er bij jou in de buurt ook een goede kinderdiëtist.
    Wil je ons op de hoogte houden?
    Het is voor mij ook leerzaam om tips over dit onderwerp te horen.

Wat ik nu nog kan bedenken is eventueel moedermelk van een donor. De borstvoeding dronk hij blijkbaar wel uit de fles! Ik weet niet of het idee je aanstaat en of je iemand weet die toevallig moedermelk "over" heeft.

Succes
    Mirjam

Deel Deze Pagina