hoi, ik had een vraagje, de ene dag heeft ze 5 voedingen en de andere dag 4 maakt dit uit? hoeveel ze drinkt verschilt ook erg de ene x net 600 en de andere keer 820 als ze smorgens rond half 9 wakker is dan worden het 5 voedingen , met meestal 3,5 uur ertussen. dr laatste voeding heeft ze meestal rond 11 uur. vanmorgen had ze pas om kwart over 10 dr eerste flesje en nu dus om de 4 uur , ze heeft dr voedingen vandaag wel helemaal leeg gedronken. maar als ik vandaag 5 voedingen zou doen moest t om de 3 uur anders had t nacht werk geworden
10.15 eerste fles?? Vind ik persoonlijk aan de late kant! Hoe laat gaat ze slapen? Heeft ze een nachtfles? Hoeveel ml ze ongeveer mag hebben = aantal kg x 150 = aantal cc vocht. Max van 30 schepjes per dag. 4 of 5 voedingen is op zich niet erg als ze tevreden is.
Is wel laat idd.. Hier standaard 7u de fles. Ze drinkt hem slapend op. Maar zo kom ik altijd uit met het fruit en groente en 4 flessen.
Voed je helemaal op verzoek? Dan zou ik het zo laten. en gewoon kijken wat ze zo'n dag zelf aangeeft. Hier was de eerste fles ook op verzoek, maar meestal tussen 7 en 8 ergens. Dan kom je toch iets beter uit overdag.
ik geef de eerste voeding meerstal pas als ze smorgens wakker word, en daarna om de 3,5 /4 uur , soms 3uur als ze echt honger heeft. ze krijgt snachts geen flesje meer gemiddeld is de laatste nu tussen 22:00 en 23:00 , ze heeft al een tijdje niet meer dat ze snachts komt. maar als ze smorgens laat wakker is en ik dan toch 5 voedingen wil geven dan zou het bv 1 of 2 uur worden voor ze echt naar bed toe gaat ipv rond 23:00. de laatste dagen is ze vroeger wakker tussen 7 en 8 , vandaag om 6 uur toevallig. dr ritme verschild nu echt per week. ze zit nu weer een tijdje op 5 voedingen ipv 4 omdat ze vroeger wakker is , ze drinkt nu ook meeste flesjes bijna leeg. en als ze een keer heel weinig drinkt zoals vanmiddag toevallig 60 van de 200 dan komt ze wss na 3 uur voor de volgende. bied nu 5 flesjes van 200cc aan, als het smorgens laat is en ze laat er overdag 4 uur tussen omdat ze slaapt dan worden het er 4 maar komt de laatste 2 weekjes bijna niet voor
Zit wel nog even naar je schema te kijken nu, en als je haar 's ochtends wakker zou gaan maken, heb je volgens mij gerede kans dat je al vlot van de avondvoeding af kunt, omdat ze blijkbaar het klokje rond kan en wil slapen. Dat zou voor mijzelf wel argument zijn om dat eens uit te proberen...
Hier komt mijn zoontje (5 maand) sinds een week pas om 9 a 10 uur zijn nest uit (laatste voeding nog om 23:00 uur). Dus hier ook 1e flesje pas om 10 uur de afgelopen dagen en hij drinkt dan maar 150-165. Meer wil ie niet. Ik gaf eerst nog 5 x 150-180, maar nu is dat schema dus in de war, door die late 1e fles. Maar ik ga hem echt niet om 7 uur wakker maken. Op 4 flessen kom ik nog niet echt omdat hij dan geen 800 ml krijgt en hij er geen 4 uur tussen houdt. Ik ga ervan uit dat er wel weer een ritme komt ...