Hoi, Mijn zoontje van bijna 6 maand weigert de fles!, ben ik al zeker 3 maand bezig met proberen ook eens uit de fles te drinken. Wel zo makkelijk nu ik ook alweer een tijdje werk. En hij nog geregeld komt, zo zou mijn man of wie dan ook , ook eens de fles kan geven. Echter hij weigert! Hij deed het wel, heb voor die 3 maand ook geoefend en dat ging goed, dus heb er eerlijk gezegd niet meer zoveel aandacht aan besteed. Een weekje voor ik ging werken, weer proberen en toen dacht hij.....bekijk het! Tot op de dag van vandaag..... Al een heel scala aan flesjes en spenen thuis (klein kapitaal), maar niets werkt. Of het nu borst of flesvoeding is, of dat ik het geef, mijn man of een vriendin. Speentje warm gemaakt, in de melk gedipt, zelf laten vasthouden (dat kan nu) maar de zuigbeweging maakt hij niet., Nu heb ik ook al een wat verdikte melk gegeven, op een lepeltje, maar dat wil hij ook niet, lijkt wel of hij niet snapt wat hij ermee moet. Ben nu ook steeds aan het oefenen met fruit, hij doet zijn mondje wel open, maar op 1 of andere manier duwt hij dat lepeltje weer weg en alles wat erop zat ook.... Heb jij nog tips oid???? Op het bureau kreeg ik het antwoord dat hij straks gewoon gelijk aan een bekertje gaat,dat hij "gewoon" een weigeraar is? maar dat lost voor nu nog niet zoveel op. Het is mijn derde kindje, de anderen vragen ook hun aandacht....dus uren gaan proberen lukt me ook niet. HELP! Groetjes Bianca
Hoi Bianca, Ik ben bang dat ik ook geen tips meer heb om je kindje aan de fles te laten wennen. Je hebt al een kapitaal verbrasd zeg je zelf. Belangrijkste volgens mij is om het los te laten en te accepteren. Hij snapt de fles gewoon niet. Jammer maar helaas. Qua vast voedsel zou ik de Rapley methode gaan proberen. Hij bepaalt zijn eigen tempo en verder geef je hem gewoon de borst. Er zit helaas niks anders op.