Mijn zoontje wil alleen maar appelsap :(

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Hogelinda, 5 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    @Hogelinda, wou alleen even melden dat ik je onderschrift over het zelf voeden echt TE LEUK vind!! heerlijk!! :)

2. tuc

tuc Niet meer actief

hihi ik ook, en moest om de jouwe ook wel lachen...zo lekker droog;)

3. Hogelinda

Hogelinda Actief lid

12 apr 2013
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha! Dank je! :D:D Leuk om te horen!

4. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Ons zoontje drinkt ook voornamelijk appelsap, maar wij hebben het gelukkig vanaf het begin al heel erg aangelengd met als gevolg dat hij het puur niet lust! We zijn wel van lieverlee gaan experimenteren met andere dingen. Wat we momenteel doen is een klein scheutje appelsap, en daar voegen we een ingevroren ijsblokje zelf geperst sap bij (momenteel wortelsap óf aardbei/frambozensap uit eigen tuin), en dan aanvullen met water (zo'n 1:15). En we hebben multivitamine siroop (kindervital). Die vindt hij ook erg lekker.

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Haha idd, best grappig!

6. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    In de natuurwinkel is ook 100 % biologisch diksap van alleen fruit en zit geen rommel n, nadeel een flesje kost wel €5,30

7. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Ik zou me niet eens druk om maken dat hij alleen appelsap wilt drinken, dat het dan eenzijdig is, maar meer om het gebit, appelsap is zeer slecht voor het gebit. (Sinaasappelsap en siroop ook)

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Er wordt appelsap van appels gemaakt, dat wordt ingekookt (dan wordt het concentraat), dan wordt het vervoerd naar de appelsapfabriek :D en daar wordt dat concentraat weer aangelengd met water en in pakken gedaan. Zo ongeveer ;)

9. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    "Doe mij maar Fristi" :D

10. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Wij kopen altijd de grote flessen a 6 euro nogwat en doen daar makkelijk een week of 2-3 mee (en daar drinken we met zijn drieen van, wij meer dan zoonlief, die drinkt net zo lief water/kabouterthee) Ben je goedkoper uit dan concentraatsap. Om nog maar niet te spreken van het afval dat je bespaart.

11. tuc

tuc Niet meer actief

hihi dan kijk je toch raar op of niet;)

12. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Haha nou, ik zie t al voor me.

13. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Pff wat kun je dan vastlopen in een perongeluk zelf aangebracht iets he? Zo had ik eens op een warme avond mijn kindjes diksap gegeven 's avonds bij het naar bed gaan, en daar kwam ik ook haast niet meer vanaf. Dus toen opeens gewoon gestopt en uitgelegd dat het niet goed is voor je tanden en dat ze nu gewoon een slok water kregen. De eerste dagen vonden ze dat niet zo leuk, nu lopen ze gewoon al zelf naar de kraan toe. Het was meer een gewoonte geworden.

Je zoon is ook al 2,5jaar. Die snapt het best als je uitlegt dat zijn tanden daar stuk van kunnen gaan en hij voortaan bijv maar 1x per dag een glaasje sap krijgt en de rest van de dag thee of water.

14. Hogelinda

Hogelinda Actief lid

12 apr 2013
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien mijn openingspost nog eens lezen? ;)

15. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Als ik appelsap haal neem ik meestal an die glazen flessen waar puur appel op staat en waarvan de sap troebel is, ik geloof dan (misschien naïef) dat t net ietsje beter is. Misschien dat je dat eens kan probere en als hij dat lust eens met appel en peer proberen, die heb je ook in die flessen dan went hij ook aan wat andere smaakjes. En zo steeds wat uitbreiden met andere smaakjes. Van cristal clear (schrijf je dat zo?) met de appelsmaak of andere merken. Succes ermee!

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.850
    19.216
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Heb je al geprobeerd hem uit te leggen waarom hij niet altijd appelsap mag? Dat werkt bij onze zoon wel altijd goed, hoe jong hij ook is.
    Wij hebben ook een appelsap-probleem: hij krijgt er diarree van als hij er te veel van drinkt. Dus hebben we hem dat echt uitgelegd. En dat hij daarom alleen bij het ontbijt en lunch nog appelsap krijgt en verder ander drinken. Hij vraagt er soms nog wel om, maar dan zeg ik gewoon dat hij al genoeg appelsap heeft gehad en anders weer diarree krijgt. En dan accepteert hij ander drinken ook wel.

17. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Wij ook een appelsapfan! Maar hij drinkt ook melk en andere sap. Maar de geen water alleen enkele slokjes...ik heb bio Dijkstal (AH) en doe veel water erin. Dat pikt hij nu!steeds een stapje verder met water...

18. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Nog even...ik ben best voorzichtig met suiker en voeding. Dus ik geef geen sappen of ander drinken met toegevoegde suikers. Ook nauwelijks snoep. Alleen een koekje en meestal niet gezoet met suiker...dus hoe slecht is het als je kind twee keer op een dag sap drinkt? Hoe slecht voor de tanden?

Ik ken idd ook kinderen die cola drinken of andere prik, of limonade, snoepen etc...dat doe ik al niet...uiteraard is water beter. Maar ja, als je kind slecht drinkt...

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.850
    19.216
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze wijsneus van bijna drie antwoordde laatst op de vraag "Wat wil je drinken?" met een bloedserieus "Een biertje graag." Kleine papegaai! (Het antwoord laat zich raden... "Tuurlijk schat, alles beter dan appelsap." Haha.

20. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Je hebt gelijk ;), heb ik over het hoofd gezien

Deel Deze Pagina