hihi, hier vroeg ik...wil je wat drinken: ja mama, wat heb je allemaal euhh wat we altijd hebben, diksap.
Bij onze super in het reformvak staat ook bio-diksap. Voor 3 per fles. (En die van bonbebe zit ook niks extra's in.... Die is 2,59. Staat gewoon bij de babyvoeding)
Hier ook, dat is de reden waarom ik die troep niet geef. Hij gaat er enorm van aan de diarree. Al van 1 pakje. Ik weet niet wat er precies in zit, maar de kinderen van mijn zus krijgen er ook diarree van. Hoor het dus wel vaker.
Dat hoor je wel meer dat appelsap laxerend werkt. Zou ook diksap kopen (bijv. Bonbébé of die van AH, is ook regelmatig in de aanbieding) en de verhouding steeds meer laten verschuiven, wel in een rustig tempo, iets meer water en minder diksap.
Gewoon geen appelsap meer kopen. Duidelijk uitleggen waarom je het niet meer hebt gekocht, dat het gezonder is om ander drinken te nemen etc. Hier nooit problemen, met niks niet trouwens. Vanaf dat ze baby was hebben wij dingen tegen haar gezegd, uitgelegd hoe iets gaat. Ze snappen al zo snel wat je bedoelt en kunnen daar dan ook rust in vinden. Niks moeilijk gedoe met aanlengen en kind dus eigenlijk voor de gek houden. Duidelijkheid, dat vind ik belangrijk. En dan is het misschien ff huilen en moeilijk doen de eerste dag, maar dan weet hij/zij wel waar ie aan toe is
Dat komt veel voor met appel.... Onze dochter heeft een hele tijd zelfs helemaal geen appel gekregen. Ook niet op het kdv dus. Wat voor het kdv erg wennen was want behalve appel diksap hadden ze ook appelstroop en appels... Resultaat was echter een kind dat diarree had tot d'r oren.... En dat vonden zowel wij als het kdv niet zo tof. Is een vorm van appelallergie overigens. Inmiddels eet ze wel gewoon appels en drinkt ze ook appelsap. Maar wel met mate dus
Hier ook eentje die steevast om appelsap of fruitsap vraagt. Als hij het krijgt, is het aangelengd met water. Ook naar school krijgt hij appelsap mee in zijn drinkbus, maar is het 1/3 appelsap en 2/3 water. Meer krijgt hij niet. En met het warme weer vroeg hij er ook standaard achter, maar had een spidermanbeker gekocht (bij zeeman 0,99 en ze hebben diverse afbeeldingen van diverse figuren) en het water is daar toch zoveel lekkerder in Bij de maaltijd krijgt hij ook altijd water. Hij probeert wel, maar wint zelden of nooit. Zoals hierboven staat zou ik ook aan je zoontje uitleggen waarom te veel appelsap niet goed is. En dat hij wat water moet leren drinken.
Ja, inderdaad ook uitleggen waarom hij het niet meer mag of niet meer zoveel van mag. Vaak begrijpen ze dat wel.
Mmm wellicht ben ik de enige maar hier wordt wel gewoon ranja, appelsap en diksap gedronken. Ik maak alles ook erg waterig, maar ben niet zo panisch als het gaat om eten en drinken. Dagelijks fruit en groente en voldoende drinken vind ik erg belangrijk. Koekjes/snoepjes of chips o.i.d. vraagt hij eigenlijk nooit om dus krijgt hij thuis ook niet veel. Vind het niet erg als hij dan wel een keer wat eet. Tegenwoordig moeten we voor mijn gevoel alles laten staan. Neemt niet weg dat al die suikers e.d. slecht zijn voor de tanden en zo.
Hier heeft ze de eerste 1,5 jaar alleen maar melk en water gedronken, hierna wel diksap... Een tip dit al eerder gegeven is: een leuke nieuwe beker doet ook wonderen! Koop bij Xenos oid zo'n sportbeker met leuke figuurtjes er op... werkt hier als een tierelier! Wordt er in een keer weer een stuk meer water gedronken! Fijn dat het mengen goed werkt! Vaak is het inderdaad een kwestie van wennen...
Hier wil ze net als ik ("samen mama") nu ineens water uit zo'n Spa flesje, gek kind, grappig gezicht uit zo'n flesje te lurken . Meestal drinkt ze weinig puur water. Ze drinkt 1 glas melk en verder sterk aangelengde diksap. Daar heb ik ook geen problemen mee, zoveel diksap gaat er niet in.