mijn bruine bonen zien er niet uit :D

Discussie in 'Voeding' gestart door Miffy77, 22 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik ben druk in de weer om allerlei prutjes voor ons dochtertje zelf te maken. Vind het erg bevredigend, vooral als ze ze zo lekker weghapt :D!

Nou heb ik afgelopen week bruine bonen met appel en een aardappeltje gemaakt. Gedroogde bonen een tijd in water laten wellen (was tip van hier, in die potjes bonen schijnt zout te zitten), gekookt en een aardappeltje en appeltje erbij, staafmixertje erin. Maar het eindresultaat ziet eruit als... tsja, als kattenkots. En het ruikt ook niet lekker, vind ik. Het gekke is dat mijn meissie het wel lekker schijnt te vinden!

Maken jullie ook wel eens bruine bonen, en ziet dat er wat smakelijker uit?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Bruine bronen wordt prut inderdaad.
    Maar ik deed er geen aardappel bij, alleen appel+rijst. De rijst neemt het vocht wat beter op, terwijl aardappel meer brokkelt. Dus kan me voorstellen dat het er nog erger uitziet ;)

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik kook regelmatig bruine bonen, maar ik pureer ze alleen als ze in de bruine bonensoep zitten. En dat ziet er allemaal heel gewoon uit hoor. En als ik ze heel wil hebben voor chili of zo, dan zien ze er ook heel fatsoenlijk uit. Ik kook ze meestal in de hogedrukpan.
    Maar voor de substantie kun je misschien beter de bonen met appel pureren en er dan aardappel doorheen prakken. De aardappel neemt het vocht dat beter op, terwijl aardappel al heel snel behangerslijm wordt als je iets te lang pureert.

Deel Deze Pagina