Wat is het soms moeilijk zeg.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Karinnetje82, 13 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Ryan is vanaf maandag al ziek. De koorts is inmiddels weg en het gaat weer een stukje beter, alleen het hoesten blijft. Het klinkt heel droog en het is vooral ´s nachts dat het opkomt maar waar ik me vooral zorgen over maak is dat hij zo weinig eet! Hij krijgt op een dag 4 flessen van 210+7 waarbij hij van elke fles maar met moeite 100ml van opdrinkt. Tussen door krijgt hij wel een fruit- en groentehap maar dat zijn een paar lepeltjes. En een ander denkt waarschijnlijk wat heerlijk maar hij slaapt ook zo veel!

Kan dit toevallig ook een sprongetje zijn? Er zit er 1 aan te komen volgens mij. Daarbij is er net een week een ondertand doorgebroken en er zijn er meer aan het volgen geloof ik.

Ik vind het soms echt moeilijk, en maak me dan zo zorgen en ga echt twijfelen.

Ik weet niet of ik het onderwerp goed plaats, of dat dit bij voeding hoort.

Groetjes,

Karin

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Het is ook allemaal erg moeilijk soms, helemaal omdat je kindje niet aan kan geven wat er aan de hand is.

Als je je zorgen maakt over het weinige drinken/hoesten zou ik gewoon even contact opnemen met de ha. Je zou ook een beetje ors kunnen geven dat voorkomt in ieder geval uitdroging.

Als hij verder weer koortsvrij en vrolijk/alert is zou ik me niet al te veel zorgen proberen te maken, hij krijgt dan blijkbaar toch genoeg binnen.

Veel beterschap voor je mannetje!

3. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Dewi heeft de afgelopen weken PRECIES hetzelfde gehad en die heeft nu de waterpokken gekregen (daar kunnen ze van te voren ook ziek/hangerig/koortsig/verminderde eetlust van hebben)...

4. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Sprongetje zou heel goed kunnen in combinatie met een tand. Eten en drinken is dan soms wat pijnlijker. Lekker laten slapen zoveel je kindje wil.
    Tuurlijk maak je je zorgen, dat doet denk ik iedereen als zijn kindje anders doet als anders. Misschien kun je vaker op een dag een klein flesje aanbieden. Wij hebben dat bij Merel gedaan in die periode en dentinox kopen voor op de plek waar het tandje doorkomt, dat verdoofd een beetje....
    Merel hebben we toen een paar dagen pap gegeven met een lepeltje omdat ze niks wilde drinken. Er kwamen toen 4 boventandjes tegelijk. Na die 2 dagen was het over en dronk ze weer gewoon de fles meerdere malen kleine hoeveelheden.

5. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Dinsdag was ik al met hem naar de huisarts geweest en ik had toen een inhaler voorgeschreven gekregen, hij had toen ´s avonds zijn fles + 3 scheppen rijstebloem opgedronken daarna tot woensdagmiddag 15:00uur niet meer, dus idd maar voor de zekerheid ors gekocht. Donderdagavond was hij weer zo aan het hoesten en omdat hij zo weinig dronk moesten we toch even langs komen bij de huisartsenpost. De ha gaf aan dat zijn longen schoon waren en dat het al snel lijkt alsof een baby benauwd is en dat ik maar niet meer die medicijnen moest toedienen. En toch blijf je dan zo ongerust he! Hij deed trouwens wel alsof ik een overbezorgde moeder was

Ik heb ors nog niet gebruikt maar misschien kan ik toch beter maar wat geven. En ik heb gelukkig een flesje dentinox in huis, dus die ook maar wat vaker gebruiken.

En merel69, dat is wel een goed idee om het als pap te geven maar bedoel je dan voeding met rijstebloem zodat het wat dikker is?

Het zal makkelijker zijn als ze het gewoon konden zeggen.

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Misschien heeft hij keelpijn van het hoesten? Dan is warm drinken ook niet zo fijn... Misschien helpt het als je de fles koud klaarmaakt?

En ik zou wel wat vaker kleine beetjes aanbieden, ze moeten minimaal 500cc aan vocht binnenkrijgen om niet uit te drogen... Succes en beterschap!

Deel Deze Pagina