Mijn zoontje wil niet op het potje.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sjakie22, 4 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. krummeltje

25 jul 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ook onze zoon is laat met zindelijk worden 3 jaar. Volgens de kenners dan;)

Hij wilde ook nooit op het potje, maar vond het bar interessant als ik naar de wc ging. Tijdens de vakantie was hij steeds erg klierig met verschonen. Thuis meteen zijn luier afgedaan en potje neer gezet. Het was warm weer dus kon mooi in zijn blote kont en ongelukjes gebeurden in de tuin. Hij wilde nog steeds niet op het potje zitten tot ik fruit ging maken en hij vroeg waar hij kon zitten. Ik zei dat hij wel op het potje kon zitten om zijn fruit te eten. Toen kwam de plas spontaan en reageerden wij zo enthousiast dat de angst(?) ervan af was.

Ik zou zeggen, niet dwingen het komt wel. Kinderen moeten er klaar voor zijn, hun hersens moeten de signalen kunnen herkennen. Onze zoon was binnen een paar weken zindelijk. De eerste twee weken deden we hem ook nog vaak een luier om. De afgelopen twee weken meteen bij opstaan luier af en het gaat geweldig. Zelfs op het kdv de hele dag droog.

Succes ermee en laat je niet opjagen door je omgeving. Ieder kind doet en leert op zijn eigen tempo. Jouw kind is misschien wel snel met andere dingen.

Deel Deze Pagina