Na 6 weken gedacht te hebben dat ik een jongetje in mn buik had, bleek het gisteren toch echt een meisje We hadden beslist, onze zoon zou Ries heten! Maar nu mogen we dus opnieuw kiezen... We hebben al een dochter E.llis en willen dat de naam daar een beetje bij past. 2 namen hadden we al in gedachten, maar suggesties zijn ook welkom. Liefst niet te lang, niet engels klinkend en niet al te populair.
Allebei heeel leuk! Ik vind Lune er meer bij passen, zeker als ik de naam van hoe ze als jongen geheten zou hebben in m'n hoofd houd en eventueel als 3e toevoeg. Ik vind Merel ook fantastisch, dus wat mij betreft kan 't niet verkeerd gaan, haha Succes met kiezen!
Dat vind ik in een beetje gek, een naam die "geweest" is. Net alsof je met de mode mee moet gaan als het om namen gaat? Niet stom bedoeld hoor, maar dan kunnen namen als Peter en Marie al heel lang niet meer.
Ik vind Merel een hypernaam van een aantal jaar terug (ken er een heel aantal van 15/20-25 jaar), vandaar mijn benaming 'geweest'. Vind het daarnaast een vogel en wat gewoontjes naast E. (wat ik echt een topnaam vind overigens), maar als het voor jullie de naam is, waarom niet? Geef alleen mijn mening Vind Lune net iets aparter en daarmee leuker. Merle of Mirle bijv ook. Peter en Marie zou ikzelf idd niet kiezen, maar die schaar ik weer onder traditionele namen (en voor mij inderdaad ouderwets).
Ik woon zelf in België, ken geen enkele Merel. Misschien is dat in Nederland iets anders, dat kan wel. Maar vind het altijd een beetje gek als mensen zeggen dat een naam "geweest" is.