lieve allemaal vandaag ben ik 5.6 dagen zwanger. vanaf mijn nod heb ik al rose/oranje en soms bruine afscheiding. dit allemaal zonder krampen en stolsels maar gisteren werd het ineens helderrood, maar zonder krampen en stolsels, toen ik na het toilet ging zat het zelfs in me onderbroek (dit was bruin) ik ben uiteindelijk dus gisteren naar de hap geweest en toen werd ik doorgestuurd voor een echo. in het ziekenhuis was een mooie vruchtzak te zien, de precies paste bij de zwangerschapsduur maar onder het vruchtzakje is veel vocht = bloed te zien! maar wat dit bloed betekende en waar het vandaan komt weten ze niet tot nu toe was de arts heel erg positief omdat het er goed uit zag en ik geen krampen etc heb over 2 weken mag ik opnieuw komen en ondertussen ga ik aanstaande zondag een week op vakantie enfin, ik dacht dat ik na de inwendige echo direct zou gaan bloeden (na gemeenschap zat ik ook onder t bloed namelijk) maar dat gebeurde niet. maar vanacht ging ik naar het toilet en ik plas. toen ik me wilde afwegen zat ik rood op het wc papier, ik kijk in de toilet pot en het bleek dat ik weer veel helderrood bloed was verloren. zonder stolsels weer. ook vanochtend plas ik rood en heb ik tijdens het afgeven echt rood wc papier. maar weer geen stolsels en krampen. ik voel me nu zo onzeker. misschien komt de bloeding door de inwendige echo? ps ik hoef geen maandverband in want het komt alleen tijdens het plassen en afvegen zijn er hier dames die ook last hebben./hadden van bloedverlies maar waarbij de zwangerschap toch goed bleef gaan? xx
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik tot week 12 ongeveer bloed verloren en soms was dat best veel en helder rood. Bij mijn vorige zwangerschap verloor ik ook elke dag bloed en dat is met 6.3 een miskraam geworden, heb nooit krampen gehad. Nu helemaal geen bloedverlies gehad en 23 weken. Het kan dus alle kanten opgaan denk ik. Houd het gewoon in de gaten en bel eerder als jij je druk maakt. Maar het hoeft niet meteen fout te zijn.