mijn zus wil vergoeding voor leuke dingen doen met mijn kind

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sjarrel, 13 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zoemeisje

zoemeisje Actief lid

13 apr 2011
    274
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Ze geeft het toch zelf uit? Ik bedoel, met een kind doe je nou eenmaal leuke dingen maar dat kost niet altijd zoveel geld.. Ik dacht, dat is leuk, omdat jij hoogzwanger bent en niet veel te besteden hebt gaat zij met hem op stap.. Maar niets was minder waar.

Ik zou heel telleurgesteld en verdrietig zijn..

2. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

Ik vind dit echt niet kunnen. Zij nodigt hem zelf uit om iets leuks te gaan doen, en achteraf laat ze je even weten dat het toch wel erg duur was en wil dat jij de helft van de kosten vergoedt?! Als ik jou was zou ik haar voor deze ene keer de helft van de kosten betalen, maar er wel bij zeggen dat als het zo moet, dat het dan van jou niet meer hoeft.

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Misschien had zij verwacht dat jij bij voorbaat aan zou bieden om het deel van je zoontje te betalen..?
    Maar aangezien jullie nogal krap bij kas zitten en zij dit - neem ik aan? - weet, is het nogal een vreemde situatie.

Volgende keer dus meteen duidelijk zijn dat je het prima vindt als zij leuke dingen met hem wil doen, maar dat jij simpelweg gewoon geen geld er voor (over) hebt. Dus dan niet, als zij het niet wil betalen. No hard feelings!

4. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Hoe is het afgelopen ts??

5. hardloper

hardloper Niet meer actief

Ik zou hem ook niet meer laten gaan. wie weet waar ze dan weer geld voor wilt hebben, de melk die hij drinkt, het krasje op de tafel van zijn beker? En 120 voor twee uitstapjes lijkt me niet kloppen tenzij je dan meteen haar uitstapje ook betaald en de biefstuk daar in het restaurant, en eerlijk gezegd kan je dan beter zelf gaan met hem. leuker voor jou.
    Vind het raar en niet leuk van haar hoor. zeker als ze weet hoe je situatie is.
    Ik vraag nooit een vergoeding als ik kinderen mee neem van een ander. het is tenslotte mijn keus.

6. tulip

tulip Niet meer actief

heel bijzonder dit! Ik ben het compleet met mn voorgangers eens. Wat een aparte gedachtegang. Ik heb mijn nichtje en neefje ook wel een meegenomen voor iets leuks en verwachtte ook echt niet dat mijn schoonzus en zwager dit betaalden. Is toch mijn idee?

7. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    en?

8. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    ze is net weggegaan...

ze heeft het deze x laten zitten.. heb alleen 20 euro betaald voor de reiskosten die ze heeft gemaakt naar blijdorp en met de tram in den haag... ze had namelijk 20 euro op zn ovchipkaart erbij gepint....

en dat is natuurlijk niet allemaal op (ga ik vanuit)... dus dat betaal ik netjes terug...

maar ik heb haar zelf gezegt dat ik het gewoon niet kan betalen..
    ik heb een kind op komst die ook de nodige kosten meebrengt en daarbij heb ik gewoon niet genoeg geld om zomaar even het geld te betalen...

ze zei dat ze in het vervolg als ze met hem wat leuks gaat doen dat ze dan wilt hebben over de kosten omdat ze het anders ook niet kan bekostigen...

dat kan ik enigzins inzien, maar ik zal dan sowieso niet voor haar kaartje gaan betalen...

het rare van het verhaal is dus...
    ze verteld dat ze 120 euro heeft uitgegeven...
    ze is dus naar sealife geweest (en vertelde dat ze der een vrijkaartje voor had)... maar anders voor een kind betaal je 10,00 en voor hun 2 dus 30... totaal - 40 zeg dat je dan 10 euro aan drinken koopt of een ijsje... en ze had een speeltje gekocht voor een euro... totaal 51 euro....
    dan naar blijdorp... ze heeft een blijdorp pas dus hun 2 waren gratis voor entree en voor mijn zoon kreeg ze 4 euro korting. maar stel dat zou ze niet krijgen betaalde je 16.50 voor hem...
    kom je uit op 67.50 stel reiskosten voor hun zijn 20 euro... en hun hebben voor 25 nog wat gegeten en gedronken... dan kom je er nog niet....

dus dan vraag ik me af... hoe komt ze bij het bedrag van 120 euro.. en als het dan voor hun drieen is... hoe komt ze erbij dat ik dat moet gaan betalen...

ik zal dus de volgende x zeker gaan vragen om de entreekaartjes en ik betaal dan evt. toch echt alleen die van me zoon en niet die van hun....

maar ja, volgende x ga ik toch gewoon zelf met hem weg... want dat is dan zelfs nog leuk ook....

dank jullie voor de berichten.. ik dacht al dat ik een goed gevoel had dat het niet netjes is en het niet hoort wat ze deed.. maar nu weet ik zeker dat ik dus niet gewoon gierig ben, maar dat het gewoon niet hoort vanuit haar kant.

buiten dit alles, hebben we voortreffelijk gegeten en afgesloten met een overheerlijk stukje gebak en uiteraard op mijn kosten ;)

9. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    hmm Blijdorp is €16,50 en Sealife €10
    Dus hoe ze aan €120 komt is mij een raadsel.
    En zoals mn voorgangers, erg raar dat ze dit doet, als mijn zus dit zou vragen dat zou ik tegen haar zeggen of ze wel goed bij dr hoofd is, dan maar niet op stap met dr nichtje (gelukkig heb ik niet zo'n zus :D)
    Speelgoed wat niet stuk mag: OPRUIMEN!!
    Ben idd benieuwd hoe t is afgelopen

10. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    ah, je was me voor, maar t blijft een raar verhaal

11. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Krijg een nare smaak van die zin. Zij heeft het voor deze keer laten zitten?
    Ik vind het net of je tegen de ober zegt: och laat maar zitten de rest is fooi.

Het is je zus toch???

12. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    @ Kaboutertje : mijn enige zus en 7 jaar ouder dan mij jep.

13. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja ik ken dit totaal niet in mijn familie. Dus ik kijk er echt gek van op.
    Zij vraagt iemand mee uit en dan moet je nog zelf betalen ook.

En die zin, nou vooruit dan maar.... voor deze keer zie ik het door de vingers, maar denk erom....

Zo komt het nu op mij over. Kan ook zo zijn dat ik het verkeerd lees, omdat het internet is en je de toon niet hoort.
    Maar ik vind als het zo gezegd is, heel sneu voor jou.
    Lijkt mij idd dat je er dan een rotgevoel over krijgt.
    Maar ik vind dat jij gelijk hebt.

14. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Wat een achtelijke zus heb jij, bah.

Te belachelijk voor woorden om zelf iemand mee te nemen en dan geld te vragen.
    Al helemaal aan haar zus.
    En nog belachelijker dat ze op jouw gevoelens inspeelt zodat jij er een vervelend gevoel bij krijgt.

Ik zou je kinderen nooit meer naar haar laten gaan (om te logeren of dagje weg te gaan dan)
    Lekker zelf doen.

Probeer het je niet aan te trekken, zij is degene die belachelijk doet. Ze zou zich heel diep moeten schamen.

15. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    nee ik zou mijn kinderen ook niet meer laten gaan... of als ze het heel graag wil een opmerking maken... en hem niet laten meegaan.. wel handig als je krap bij kas zit.. zeg je gewoon we hebben dit en dit gedaan en je krijgt ff 120 euro...

16. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

VOLGENDE KEER:$:$
    bij mij kwam er geen volgende keer
    dan besteed ik die tijd en geld liever met mijn eigen kind
    dan zie ik er ook nog blij gezicht voor terug

een leuke speeltuin dagje bos enz kost weinig veel plezier

mirella

17. adi

adi Niet meer actief

Moet een kind van 2 serieus €16 entree betalen? Wij zijn echt al bij veel parken geweest, maar overal was het tm 2 jaar gratis.

Maar goed dat je het uitgesproken hebt, wat een rare tante zeg, ik zie het al voor me hahaha

18. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Adi, kindje is bijna 5.

Maar inderdaad een belachelijke situatie!

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.093
    3.876
    113
    Blijf het belachelijk vinden, dus kortom, jij zou dan ook nog voor haar en die vriend moeten betalen, hun eten en hun entree.
    Zoveel geld voor eten snap ik ook niet, neemt ze toch een zak krentenbollen en wat pakjes drinken mee, je kunt het zo gek maken als je zelf wilt hoor en ze hoeft toch niet naar een of ander duur park, daar kiest ze toch zelf voor.
    Ik zou er persoonlijk helemaal klaar mee zijn en hem daar niet meer laten logeren als het op zo'n manier moet gaan.

20. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.716
    2.519
    113
    Nou beetje vreemd hoor. Het kan niet anders als dat ze in die 120 euro ook de onkosten van haarzelf en haar man heeft meegerekend. En tja, dagjes uit kosten nu eenmaal veel geld, dat heeft ze nu wel geleerd. Het is al veel meer gezegd, maar zij is degene die jou zoontje mee wilde nemen en daar horen dan ook de onkosten bij. Je zou ze hoogstens wat zakgeld voor wat lekkers of een tegemoetkoming in de reiskosten mee kunnen geven.

Deel Deze Pagina