Ik vind het ook maar raar van je zus. Maar ik heb zelf ook een beetje een gierige zus. Maar dat is voornamelijk onder invloed van haar vriend. Ik nam voorheen ook regelmatig de kids van mijn zussen mee voor een dagje uit. En alleen maar omdat ik het gewoon erg leuk vond, maar heb nooit om geld gevraagd. Zie het al voor me.
Ik zit dit eigenlijk erg verbaasd te lezen. Ik zou allang hebben gezegd: laat maar!!! Je zus zit je gewoon een poot uit te draaien. Zij biedt aan leuke dingen te doen maar komt na het eerste uitje al om geld vragen. Ze willen zelf leuke dingen doen en kunnen dit misschien niet eens betalen. Ik ging dan veel liever zelf leuke dingen mijn kindje doen. Er zijn zoveel leuke dingen voor weinig geld. Het zijn hele uitjes die zij maakt me je zoontje. En je hebt zelf weinig te besteden, dus ik zou er niet eens over nadenken en de waarheid op tafel leggen. Ik vind het eigenlijk nogal associaal van haar hoor. Heb zelf ook in zo'n soort situatie gezeten. Zo bood mijn schoonzus bij mijn oudste dochter toen haar oppasdiensten aan omdat ze minder ging werken. Paste ook wel op haar kinderen. Maanden later komt ze aan: ik hoef er niet rijk van te worden, we moeten maar voor een vergoeding om tafel. Ze bood het aan dus heb nooit nagedacht over een eventuele vergoeding maar heb het afgewimpelt en de waarheid gezegd. Dan kies ik liever opvang en krijg toeslag. Als het je niet lekker zit, vertel het haar gewoon!!!
Tja, hoe je dit tactisch kunt brengen? Waarom zou je dit tactisch willen brengen? Zij neemt initiatief om je zoontje mee te nemen, zij bedenkt iets, dan betaalt zij. Als jij nou gevraagd had of ze dat wilde doen om jou een dagje te ontlasten vanwege de zwangerschap, dan zou ik het niet meer dan normaal vinden om zelf te betalen, maar in dit geval gebeurt het allemaal op haar initiatief. Als zij dus nog eens weg wil, is dat op voorwaarde dat zij dat ook zelf betaalt en anders maar niet. Simple as that! Voor de kapotte spullen zou ik denken: aansprakelijkheidsverzekering....? (Die heb je toch wel, neem ik aan? Zoniet: vandaag nog afsluiten, dat kost echt maar 3-5 euro per maand en kan je een hoop ellende besparen!).
Ik vind het ook een beetje vreemd verhaal. Mijn schoonouders belden vandaag ook op of Patrick volgende week mee mocht naar Kalkar in Duitsland samen met een neefje waar ze wekelijks op passen. Nou prima hoor lekker een dagje uit met mijn schoonouders en zijn jaar oudere neef, maar mijn schoonouders betalen zelf. Ik geef hem wel een tientje mee ofzo voor eten of een ijsje, maar mijn schoonouders bieden het aan en vinden het leuk om erop uit te gaan op hun kosten. Mijn schoonzus past twee woensdagen op in haar vakantie, maar verwacht daar ook echt geen vergoeding voor. Ze vind het gewoon erg gezellig en verheugd zich er nu al op. Vind het erg vreemd van je zus dat ze een vergoeding verwacht van iets wat ze zelf aanbied. Ze zou het toch leuk en gezellig moeten vinden om op te passen, vooral als ze zelf zo graag kinderen zouden willen. En als jullie het niet zo breed hebben is het toch leuk om toch je neefje met een paar leuke uitjes mee te nemen?
Herkenbaar maar ik heb het bij me beste vriendin,. die is verzot op mijn kinderen en wilt ook graag oppassen en dingen doen maar als ze ergens heen gaan moet ik wel voor hem betalen en sinds kort vragen ze ook oppas geld voor als hij daar een middag is en mee eet of logeert. Terwijl ik het niet vraag en ook ik zit niet zo breed.
Kinderboerderij is bijna gratis...kost hooguit een ijsje en een zak brood, een leuke speeltuin is ook veel goedkoper....En kinderen vinden het net zo leuk hoor. Raar verhaal van je zus..ze kiest er toch zelf voor om van die dure dingen te doen?
@Mamasab: dat meen je niet! Daar ga je toch hopelijk niet in mee, of wel? Met dat soort dingen zou het toch moeten werken als in: ik help jou eens een keertje met het een en een andere keer help jij mij weer eens met het ander?
@Rozenmarijke, Doe het ook niet. Me man heeft ook gezegd als jij erom vraagt is het wat anders maar het komt van hun uit niet uit jouw. Laatst vroeg ik of ze mee wou gaan zwemmen met mij en me dochter en toen was me zoon bij opa logeren (elke week doet die dat) en toen zei ze heb geen geld kan je betalen dan kan ik wel mee. Ik zei ja ik nodig jouw toch uit. Weel later kwam ze met ik zou het leuk vinden om met Ian (zoon) naar kidzcity te gaan kan jij dan betalen? Waarop ik op zei IAN is gratis tot 3jr dus betekend dat ik moet betalen voor jou en je vriend (die wou ook mee). Wat me dan 20 euro kost en dan heb ik het nog niet over het eten dus nee sorry dan ga ik liever een keer met me man en me kids. Werd ze boos. BTW: zijn we zondag dus naar kidzcity geweest van 10 tot 14:30 was kapot toen ik thuis kwam maar ze hebben het reuze naar hun zin gehad.
Heel bizar, lijkt me een gevalletje 'profiteren'. Zou ik idd ook echt niet in meedoen! Dan maar boos, als het zo gaat, ben je geen echte vriendin volgens mij....
Daarvoor kwam ze ook elke maand wel 2x in de maand geld lenen terwijl ook niet ruim hebben en het begon dus ook pas toen me man zei geen geld meer aan ze te lenen omdat ze anders bleven lenen. sinsdien is alles bij betalen, als ik daar kom gezellig om mee te eten wat hun vragen moet ik mee betalen aan het eten. En nu vinden ze het raar dat ik zo weinig kom.
Ja, kan me voorstellen dat het lastig is om eters te krijgen als je nauwelijks rond kunt komen, maar dan kun je vrienden toch ook voor een kop thee of koffie vragen, of zelf ergens heen gaan? Vreemd om je dan wel voor het eten uit te nodigen, maar daar dan geld voor te vragen...