Mijn zusje

Discussie in 'Vlinder kinderen' gestart door moontje2008, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Echt super, het leek me zo mooi om een plekje te hebben om even mijn grote zus te eren..

Bijna 40 jaar terug, nog voordat ik geboren was is mijn grote zus op bijna tweejarige leeftijd overleden.

Mijn vader, broer en zus gingen op weg naar de bank om geld te halen voor een bruiloftsfeest die avond toen ze werden aangereden door een dronken automobilist (18 jaar, net twee weken zijn rijbewijs). Mijn vader was ernstig gewond, mijn broer had niets, maar mijn zusje is door de voorruit gevlogen en had een schedelbasisfractuur. ze is door de traumahelicopter opgehaald en naar nijmegen gebracht, mijn vader is naar Doetinchem gebracht.

Mijn moeder is door mijn oom opgehaald en naar Nijmegen gebracht, waar ze te horen kreeg dat er geen hersenactiviteit meer was en dat ze er over na moest denken om de apparatuur stil te leggen. gelukkig heeft mijn zusje zelf die keuze gemaakt en is ze ingeslapen. Mijn oom heeft bij mijn zusje gekeken en mijn moeder aangeraden niet te gaan kijken.. dit heeft ze door de shock helaas niet gedaan.. ze is alleen gestorven..

Mijn moeder was zwanger en is later spontaan met 24 weken bevallen van een doodgeboren kindje, waarschijnlijk door de stress.

Nu ik zelf moeder ben en Eef als twee druppels water op mijn zus lijkt begrijp ik ook waarom wij zo'n moeilijke jeugd hebben gehad. Trouw gaan mijn ouders naar haar graf en is het anders in huis rond haar verjaardag in Oktober en haar verjaardag in september.. Dit gaat nooit meer over..

Dus hier een dikke knuf en weer een kaarsje voor mijn lieve zus Wilma! Mochten wij weer een meisje krijgen dan wordt haar tweede naam Willemijn.. En ooit zal ik haar eens ontmoeten en als ze idd net zo gek als Eef was dan wordt dat nog heel gezellig :D

En lieve iedereen.. Alcohol maakt echt meer kapot dan je lief is.. denk na voordat je met een paar glazen achter het stuur gaat zitten.

bedankt mods voor dit plekje voor oudere kindjes!

2. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Lief dat je dat doet voor je grote zus... Heftig verhaal... Wat hebben je ouders een narigheid meegemaakt.

3. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

27 sep 2009
    1.340
    0
    0
    NULL
    NULL
    En ook duidelijk dat je dit verdriet voor de rest van je leven met je meedraagt en dat het zo'n ontzettende impact heeft op de rest van het gezin. Fijn dat je je verhaal zo even kwijt kunt!

4. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Wat een verdrietig verhaal. Je weet nu als moeder natuurlijk maar al te goed hoe veel pijn het moet doen om je kind te verliezen..
    Lief dat je dit voor je zusje doet!

En opeens is ze in het leven van ons gekomen ook.. toch even een aantal mensen die aan haar denken!

5. Marik

Marik Bekend lid

21 okt 2011
    885
    0
    0
    Lief van je!
    Geniet van je gezin meid, zo eer je je zus ook

6. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Activiteiten begeleidster
    Stadskanaal, Provincie Groningen
    lief om zo te lezen dat je via hier je hart even laat spreken.
    Geniet van je gezin! En je zwangerschap

7. Ilona23

Ilona23 Actief lid

30 okt 2009
    343
    0
    0
    Tilburg
    Heel verdrietig verhaal.
    Wat heftig moet dit voor jullie zijn geweest !
    Geniet van je gezinnetje en je zwangerschap

8. mamsvan2

mamsvan2 Lid

8 jan 2011
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja daar word je stil van,erg mooi!

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heel mooi om te lezen dat je veel van iemand kan houden die je nooit echt hebt gekend.
    Je zus is vast trots op jou en je kinders :D

10. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    wat ontroerend.. en een verschrikkelijk verhaal!
    heel erg lief van je...!

11. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Volgens mij lacht ze zich daarboven kapot :D

Bedankt allemaal voor jullie lieve woorden.. Voor mij is ze gewoon een onderdeel van onze familie en ben blij dat mijn ouders me dat hebben meegegeven, al is het niet altijd eenvoudig geweest..

Knuf

12. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    mooi verhaal, zie dat je zwanger bent van de 2e!! sterkte....

13. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Wat een gek en verdrietig idee dat je zus altijd je zusje is gebleven, dat een kindje dat overlijdt nooit groot wordt en niemand weer hoe ze als volwassene zouden zijn geweest. En gek voor jou dat je haar nooit hebt gekend terwijl je eigen ouders haar zo hebben gemist, terwijl ze jou zagen opgroeien :(

Erg bijzonder dat jouw eigen meisje zo op haar lijkt! Dat moet mooie herinneringen hebben opgeroepen.

Enne goeie oproep aan het eind. Mensen die met alcohol op gaan rijden moeten aan de schandpaal :x Ik rijd nog niet met 1 glas op, je reactiesnelheid vermindert en daarmee alleen al breng je jezelf en anderen in gevaar.

14. Isolde

Isolde Actief lid

9 dec 2008
    211
    0
    0
    rotterdam eo
    Wat heb je dat mooi en ontroerend beschreven! Ook heel herkenbaar, mijn zus is op 10 jarige leeftijd overleden aan een hersentumor. Op ons als gezin heeft dat een enorme impact gehad. Ook hier rond verjaar en sterfdag nog altijd gemis en verdriet voor ons allen. En altijd als iemand vraagt, "heb je nog broers of zussen" zeg ik steevast dat ik er 2 heb. Kan het gewoon niet over mijn hart verkrijgen om te zeggen dat ik er maar 1 heb! Terwijl ik nu wel gewoon kan zeggen dat ik maar 2 kinderen heb terwijl het er toch echt 5 zijn.....

Bedankt voor het delen, fijn om af en toe nog eens stil te staan bij de kwetsbaarheid van het leven!

15. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    en ja hoor.. we krijgen eeN meid! Met Willemijn als haar tweede naam!

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

wauw wat een verhaal!
    Heel mooi en ontroerend geschreven!

17. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Op verzoek heropend.

18. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Lieve zus,

Vandaag was je verjaardag, we denken aan je!

En met het oog op de feestdagen... Denk na voordat je met alcohol op achter het stuur kruipt. Mijn zusje kreeg geen kans om op te groeien, wees zuinig op onze wondertjes... En op jezelf...

19. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Wauw ben echt ontroerd door je verhaal. Mooi dat je het topic weer hebt laten openen op zo'n bijzondere dag. Wat vreselijk heftig zeg. En je ouders gewoon 2 kindjes verloren:( Sterkte!!

20. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    bedankt...

Deel Deze Pagina