Kies dochter verwijderen onder narcose. Zelf regelen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Koektrommel, 3 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid

15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Wie kan me helpen? Zojuist met dochter naar de tandarts geweest. Haar kies moet eruit. Ze hebben net geprobeerd hem eruit te trekken maar hij is zo afgebroken dat de tandarts hem er niet uit krijgt. Nu moet ze dus onder narcose in het ziekenhuis (onze tandarts doet dit zelf). Alleen is de wachtlijst minimaal 6 maanden....Maar ze loopt constant met pijn. Dat gaat ze geen half jaar trekken. Kan ik zelf ook iets regelen wbt het laten verwijderen van de kies? Bij bijv een kaakchirurg? Ik heb echt geen idee.

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Door laten verwijzen naarvde kaakchirurg idd

Koektrommel vindt dit leuk.
  3. Linda86

Linda86 VIP lid

Ze willen haar een half jaar met een afgebroken kies laten lopen? :eek::eek:

Ik zou zeker het ziekenhuis bellen om te vragen hoe je kan zorgen dat jullie eerder terecht kunnen. Misschien kan je ook via de huisarts een doorverwijzing regelen als de tandarts niet mee wil werken.

Koektrommel en Ysabella vinden dit leuk.
  4. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Ze hebben zelf besloten de kies te trekken, breken hem af en dan moet ze vervolgens aansluiten in de rij?o_O

Bel je zorgverzekering die heeft inzicht in wachttijden misschien kan ze daardoor binnen een week al ergens terecht.

5. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid

15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Nee hij moest er sowieso al uit maar hij was al zo afgebroken dat hij er moeite mee had. Maar net is er tijdens het trekken weer een stukje afgebroken waardoor hij hem helemaal niet meer te pakken kan krijgen.

Ik heb net de huisarts gebeld maar die kunnen ons hiervoor geen doorverwijzing geven zegt de assistente :(.

6. Linda86

Linda86 VIP lid

En de tandarts, vindt hij het normaal om jullie een half jaar te laten wachten?

7. Lovey

Lovey Actief lid

2 mrt 2020
    494
    370
    63
    Vrouw
    Misschien bellen met een kaakchirurg en situatie uitleggen? Wat naar voor je dochter, sterkte

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Een half jaar hiermee rondlopen lijkt me niet ok, ik zou bij de tandarts informeren of het bij een kaakchirurg niet sneller kan.

9. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.954
    1.291
    113
    Ik zou je zorgverzekering bellen, die kunnen nog weleens aan wachttijdbemiddeling doen. sterkte voor je dochter!

Koektrommel en Fuddey vinden dit leuk.
  10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Zsm de tandarts bellen en een verwijsbrief naar de kaakchirurg eisen. Via de verzekering even checken waar de wachttijd het kortste is en daar direct een afspraak maken.
    Dit is toch van een zotte?!

Sterkte met je dochter.

11. Elizah

Elizah Niet meer actief

Woon je in omgeving Rotterdam? Dan weet ik wel een goede kaakchirurg waar je zo terecht kan.

12. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Wauw een half jaar met een kapotte kies laten lopen.. Is toch niet normaal. Ik zou vragen of de tandarts een doorverwijzing voor de kaakchirurg schrijft. De wachttijd bij ons in het ziekenhuis is ook voor de kaakchirurg best lang (maand of 3). Ik ben toen naar een aparte kliniek gegaan (welke wel vergoed werd) en was in 6 weken aan de beurt.

13. Peppabig

Peppabig Bekend lid

29 jun 2016
    528
    282
    63
    Ik denk dat ik zo’n kies sowieso liever laat verwijderen door een kaakchirurg dan door een tandarts.
    De kaakchirurg doet dit dagelijks en een tandarts niet vaak.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Je hebt ook best veel tandartsen/kaakchirurgen die niet voor het ziekenhuis werken en waar de wachtlijsten veel korter zijn.

15. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Zo snel mogelijk contact opnemen met de tandarts en een verwijzing naar de kaakchirurg eisen. Ik snap niet waarom die tandarts het überhaupt een goed idee vind om je dochter hier nog een half jaar mee rond te laten lopen. Uit eigen ervaring weet ik dat dat niet vol te houden is. Heel veel sterkte voor je dochter en hopelijk komt het snel goed!

16. PerfectLittleTwin

PerfectLittleTwin Bekend lid

11 jul 2018
    578
    577
    93
    Vrouw
    Je tandarts vragen voor een doorverwijzing naar een kaakchirurg. Dit kan hij gewoon doen..

17. Priscillaxxx

Priscillaxxx Actief lid

5 jun 2013
    184
    45
    28
    Tandarts laten bellen met kaakchirurg. Dan is er vaak wel een spoedplek beschikbaar. De narcose maakt dat het lanfg duurt voordat ze aan de beurt is. Desnoods doen ze het met lokale verdoving, dat verminderd de wachttijd aanzienlijk.

18. Madeliefste

Madeliefste Actief lid

20 feb 2020
    178
    188
    43
    @Koektrommel Heb je nog contact opgenomen met de tandarts?

Deel Deze Pagina