Ik ben erg benieuwd wat jullie van de meisjesnaam Mijs vinden. En wat voor associatie hebben jullie hierbij?
Het is niet mijn smaak. Ik denk direct aan een vogel als ik het lees en als je het uitspreekt denk ik aan Meis 'hé meis/meisje'. Ik denk dan ook direct na over als ze later bijv. CEO is van een bedrijf en ze moet zich voorstellen; 'hallo, ik ben mijs'. Nee, vind ik niet volwassen overkomen.
Niet mijn smaak. Naast dat ik het geen naam vind maar een raar geschreven variant van meisje, vind ik het ook zeurderig klinken. Is het eigenlijk echt een naam of iets zelf bedachts?
Niet onaardig bedoeld maar ik vind het echt geen mooie naam. Beetje ordinaire associatie heb ik erbij. Ook vind ik de spelling met ‘ij’ nog raarder dan ‘ei’. En ook niet echt volwassen inderdaad.
Ik weet niet zo goed of ik het leuk vind of niet, twijfel een beetje.. Niet meteen verschrikkelijk. Maar het lijkt mij erg vervelend dat 'meis' vaak tegen mensen wordt gezegd (in de zin van: 'Kom op meis, je kan het' ofzo). Dan heeft je dochter dadelijk altijd nekklachten omdat ze te vaak omkijkt
Ik vind hem heel leuk! Vooral op deze manier geschreven. Zelf heb ik er ook over getwijfeld, maar hij staat niet op ons lijstje omdat hij mij aan een afkorting van 'meisje' doet denken. Ik zeg ook vaak 'meis' als ik een vriendin aanspreek. Maar als jij daar geen last van hebt, zou ik het doen: kort, vlot, lief... Dus waarom niet? Het argument CEO/sollicitatie e.d. vind ik zelf niet opgaan. Ik kende een directeur met de naam Jeep, eentje genaamd Doortje, enz. En de medewerkers namen beide bloedserieus hoor! Je valt juist op met een originele naam. En mijn inziens met Mijs op een positieve manier!
Niet mijn smaak, maar kan gewoon hoor. Het komt niet zo vaak voor, maar er zijn er meer van. Als jullie het mooi vinden, zou ik het gewoon doen. ♥