Iemand die in het kinderen voor kinderen koor zit/zat heet Mhijs. Ik vind het wel een leuke, orginele naam.
Heb een Meis in de klas. Hele leuke meid dus goede associatie met de naam. De spelling snap ik even niet zo goed met een ij.
Ik vind het geen leuke naam. Maar ik vind het wel beter dan die prachtige geknutselde namen van tegenwoordig. Al vind ik deze ook geknutseld door de ij, maar dit is nog een keer te spellen zeg maar.
Maar dat is toch een jongen? En waarom moet orgineel meteen leuk zijn. Als ik mijn kind Hondendrol noem is dat heel origineel maar leuk..... Vind meis een afkorting geen naam.
Ik zou eraan kunnen wennen, maar op het eerste gezicht vind ik het geen mooie naam. Teveel een afkorting. Ik zeg het best vaak.
ik vind het geen mooie naam, sorry. Ik ken een paar meisjes die meis/mijs heten en zoals je in deze zin al ziet, klinkt het niet mooi. De associatie met meisje is er bij mij altijd. Daarvoor vind ik het minder geschikt voor een volwassen/bejaarde vrouw. Ik vind het echter absoluut geen ordinaire naam zoals iemand zei. De meisjes die ik ken, zijn kinderen van nette mensen.
Sorry vind het ook niet mooi. Vind het ook eerder een afkorting voor meisje. Dacht in eerste instantie ook aan een jongensnaam (waarom weet ik niet precies)
Totaal off-topic, maar.. ik zie nu pas jouw banner! Wauw, gefeliciteerd ❤️ OT, ik kan er wel aan wennen. Vind hem geschreven als Meis wel leuker.
Ik zeg altijd dat iedereen de naam moet doen die jij leuk vind ongeacht wat anderen ervan vinden. Dit was de eerste naam dat ik zoiets had van.... nog steeds sta ik achter mijn mening maar ik vind de spelling echt heel gek. Tegenwoordig worden heel erg veel namen aangepast door het even anders te laten lijken maar in dit geval zal ik dan voor Meis gaan. Wat een hele mooie naam is overigens!
Ik kan er wel aan wennen hoor. Collega heeft ook een dochter mijs en vind het toch wel een leuke naam.